USB stick gebruiken op Roland TD 15 KV

Gestart door Frankiedb, mei 30, 2015, 18:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Frankiedb

Hoi,

Kan mij soms iemand wat extra tips & trics geven hoe je met een gewone USB stick,mp 3 file kan afspelen op de module.Het lukt me niet,ik had al gehoord dat je eerst de lege stick moet formatteren op de module via het menu,dit heb ik gedaan.Het nummer dat verschijnt wel op de display van de drum module,maar er staat bij << UNSUPPORTED >>
Of moet dit echt met een USB stick van Roland?

Alvast bedankt voor jullie support...

mvg / frankiedb

Otje

Waarschijnlijk een Roland USB Flash Memory. Anders werkt 't niet Of t'heeft iets met een 'driver' downloaden van doen.


http://www.roland.com/products/m-uf2g/support/


baszuidwijk

Je kunt een gewone standaard USB stick gebruiken. De USB stick moet alleen wel een bepaalde mappenstructuur hebben. Er is een map voor systeembestanden (bewaarde kits e.d.) en een map voor muziek (loops, e.d.). Morgen ben ik weer in mijn kantoor/studio en dan kan ik wel even voor je kijken hoe het met de naamgeving van de mappen precies zit.

Technobeat


Kijk , dat wordt weer prima geregeld :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

OK, ik heb de USB-stick op mijn TD-11 gecheckt. Het is een gewone stick, niets bijzonders, geen speciale Roland-uitvoering of wat dan ook.

In de root van de stick staan twee mappen:

Music
Roland

In de map Music heb ik zelf diverse mappen aangemaakt om mijn songs en loops te ordenen. In die mapjes staan dan weer de MP3-bestanden. Ook in de naamgeving van de MP3's zie ik niets bijzonders. Er staan behalve letters en cijfers ook gewoon spaties en leestekens in (alhoewel de handleiding van de module stelt dat alleen alfanumerieke en numerieke karakters mogen zijn).
Let er wel op dat een afzonderlijk bestand niet groter dan 2GB mag zijn!

In de map Roland staan de systeembestanden.
De map Roland heeft de volgende mappenstructuur:

Roland
Roland/TD-11
Roland/TD-11/Backup
Roland/TD-11/Kit
Roland/TD-11/QUICK REC
Roland/TD-11/Song


Frankiedb

Bedankt voor de raad betreffende USB-stick troubles,ik kan hier vast en zeker mee verder en hou jullie op de hoogte

Greetings / Frankiedb

djska

Bedankt voor de raad betreffende USB-stick troubles,ik kan hier vast en zeker mee verder en hou jullie op de hoogte

Greetings / Frankiedb
Het zit hem niet in de stick, immers de TD15 ziet de bestanden al. Maar omdat hij bij het openen van het bestand 'unsupported' geeft zit het hem in het formaat van het bestand. Is het echt MP3, wat is de encoding rate etc. Probeer gewoon wat andere MP3tjes.

Omhoog