Een paar vintage cymbals

Gestart door ocmer23, mei 24, 2013, 14:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ocmer23

Ik heb hier een paar vintage cymbals liggen, ik schat ze tussen 75 en 100 jaar oud, het zijn 2 totaal verschillende qua vorm en dus ook qua klank.
Ik ben zelf geen drummer maar begreep dat drummers van dergelijk spul last krijgen van rattelende eierstokken.
Ik dacht dus eens kijken of dat waar is



Deze heeft geen stempels of wat dergelijks er staat aleen met zwart op geschreven 44C volgens mij




Deze heeft zoals op foto 1ste foto te zien een hantekening van de maker volgens mij Feutoy en eronder constantinople staan met op de 2de foto een stempel van de turkse vlag en constantinople eronder.

mooi spul? of oud ijzer?
slaat als een kut op een kachelpijp


Machiel

Waar basseer je op dat het ergens tussen de 75 en 100 jaar oud zijn?
Neem mij vooral niet te serieus.

ocmer23

dat schat ik, heb jij een betere schatting is die zeker welkom
slaat als een kut op een kachelpijp

Robert-Jan

het is juist ultra makkelijk  :Y
op de tiny pic page zie je de tools..kopier de link van 'IMG code for forums & messgaeboards'.. die plak je hier en voila..







www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

ocmer23

okdan :) bedankt!

en ja ik zat inderdaad nog in pyama toen ik de foto's maakte  :X
slaat als een kut op een kachelpijp

Dries

Lijkt me leuk voor aan de muur.

Als het goed klinkt kun je er misschien nog iemand blij mee maken in ruil voor een sixpack bier.
Geld gaat het sowieso niet opleveren met die hap uit de rand.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

ocmer23

okdan, hoord dat niet die hap eruit? het ziet er namelijk wel uit alsof dat hoort
slaat als een kut op een kachelpijp

Dries

Dat lijkt me niet nee.
Heeft waarschijnlijk ooit een scheurtje gezeten die er door de vorige eigenaar 'uitgezaagd' is.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Headshrinker

[...] dat drummers van dergelijk spul last krijgen van rattelende eierstokken.


:D

Dries


Ik ben zelf geen drummer maar begreep dat drummers van dergelijk spul last krijgen van rattelende eierstokken.


Citaat
Dat slaat als een kut op een kachelpijp
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Omhoog