Drumgear deense snaredrums

Gestart door Nijlpaard, sep 16, 2011, 19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Iemand deze al eens gehoord ?

http://www.drumgear.dk/products/main.html

Deze jongens houden het simpel 3 soorten metaal, 3 maten.

Alleen qua hoops heb je net wat meer keuze.....

En standaard met tube lugs

Die bronzen 13x6 klinkt wel interessant om eens bij een zaak te gaan beluisteren :P

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

tRow

Ik heb een bronzen 14x6,5 SUPER snare drum!

repelsteeltje

Zijn deze ketels naadloos? Anders zie ik geen voordeel van deze snares in vergelijking met de goedkopere worldmax (BB) clones..

Nickvm

Ik heb de 12" x 6"  schitterende snare!
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Fibesman

Volgens mij zijn dit gewoon Worldmax snaredrums met een andere badge. Ze zijn niet naadloos. Goede trommels, Worldmax is goedkoper.

Paul

Zouden al die ketels uit dezelfde (Oosterse?) fabriek vandaan komen?

Rick

Klinken goed hoor! Ik heb een 14x8 steel gehoord. Klinkt geweldig!

Dries


Zouden al die ketels uit dezelfde (Oosterse?) fabriek vandaan komen?

Zal me niets verbazen.
Gezien het prijsverschil met mijn Pearl Sensitone brass snap ik niet dat mensen voor een (messing) Drumgear gaan, die tweedehands nog minder gaat opleveren ook.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Nijlpaard


Zal me niets verbazen.
Gezien het prijsverschil met mijn Pearl Sensitone brass snap ik niet dat mensen voor een (messing) Drumgear gaan, die tweedehands nog minder gaat opleveren ook.


Tja, no offense maar.

Als dat de gangbare instelling was zouden nieuwe merken het nog moeilijker hebben om een poot aan de grond te krijgen en kan je op een gegeven moment alleen nog maar voor de Pearl Sensitone brass kiezen,vernieuwing en innovatie hoef je dan op een gegeven moment ook niet meer op te rekenen, waarom zouden ze.

Als ik de 2 puur op looks vergelijk hoef ik geen seconde te twijfelen om voor de Drumgear te gaan.
Ik probeer liever eens iets nieuws, gebasseerd op wat me aantrekt, waarbij ik dan niet meteen al bezig ben met een eventuele verkoop.

Grappig ook hoe in dit topic een aantal aannames worden gedaan die niet worden gecontroleerd maar die wel meteen lijken te worden meegenomen in de beoordeling.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nickvm

Niet iedereen heeft behoefte om met een eenheidsworst te spelen zeg maar.
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Fibesman


Zouden al die ketels uit dezelfde (Oosterse?) fabriek vandaan komen?


Bekijk maar eens hoe de ketels, tubelugs, strainer, single flanged hoops, klauwtjes en butt er uit zien. Is gewoon Worldmax! Prima spul verder hoor.

FoREVer

Klinken lekker die snares van Drumgear , t is dan ook geen goedkoop merk :-\
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Paul


Bekijk maar eens hoe de ketels, tubelugs, strainer, single flanged hoops, klauwtjes en butt er uit zien. Is gewoon Worldmax! Prima spul verder hoor.

Ik twijfel er ook niet aan, ik heb er zelf een en die vind ik te gek. Zeker gezien de prijs.

Zijn Pearl ketels wel naadloos? Het zou me anders niets verbazen als de ketels van Pearl, Worldmax en Drumgear uit dezelfde fabriek vandaan komen.

repelsteeltje

#13
sep 19, 2011, 21:28 Last Edit: sep 19, 2011, 21:31 by repelsteeltje
Je bedoelt de sensitones, Paul? Ja, het zou goed kunnen dat de 'ketel' hetzelfde is. Weet ook niet of worldmax de ketels zelf maakt. Al zal de relatie tussen de oud-Pearl medewerker en Pearl misschien niet super zijn..  ??? Uitzondering bij Pearl is de aluminium sensitone, die is wel naadloos. Heb ik zelf gehad en heb er spijt van dat ik hem niet meer heb...

Paul

Ja, ik doelde inderdaad op de Sensitones die Freggle eerder aanhaalde.
Ik heb de afgelopen weken geleerd dat de relatie tussen twee bedrijven/partijen niet goed hoeft te zijn om zaken te doen, dus ik zou er niet gek van opkijken. (ter illustratie: wist je dat de iPhone voor 80% wordt gemaakt door Samsung?).

De Pork Pie Big Black snares zijn overigens ook hetzelfde: http://www.guitarcenter.com/Pork-Pie-Big-Black-Brass-Snare-Drum-with-Tube-Lugs-102134301-i1165948.gc#
Ander vel en andere badge erop plakken en voilà.

Robert-Jan


Zouden al die ketels uit dezelfde (Oosterse?) fabriek vandaan komen?


Volgens mij gaat het niet om 1 fabriek. Als je op de messe rondloopt staan er een hele hoop chinese bedrijfjes met hun variant van de brass en bronze black beauty variant,maar ook met losse ketels.
Ik vind deze bronze ketel wel erg mooi,die heb ik volgens mij nog niet gezien bij worldmax en/of anderen.
Op de drummersday bij rimshot stonden er veel en ik was best impressed.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Fibesman

Worldmax maakt ook bronzen ketels, ik heb er een. Klinkt erg mooi.  Er zijn heel veel varianten in ketels en hardware.


musiqman

#17
sep 20, 2011, 08:05 Last Edit: sep 20, 2011, 08:13 by musiqman
Ik zag laatst een plaatje van een WM met Satin Hardware (en een bronzen WM, in dit draadje http://drummerworld.com/forums/showthread.php?t=80522 ) Waarom is er zo verdraaid weinig over hun snares te vinden. Zowel bij de importeur als verkopende sites. Heb het gevoel dat ik iedere keer  snares mis.


Hammar


Ik zag laatst een plaatje van een WM met Satin Hardware (en een bronzen WM, in dit draadje http://drummerworld.com/forums/showthread.php?t=80522 ) Waarom is er zo verdraaid weinig over hun snares te vinden. Zowel bij de importeur als verkopende sites. Heb het gevoel dat ik iedere keer  snares mis.




Oeh, die is mooi! Mooie strakke rims!

Robert-Jan


Worldmax maakt ook bronzen ketels, ik heb er een. Klinkt erg mooi.  Er zijn heel veel varianten in ketels en hardware.



Heel veel inderdaad..alleen had ik de bronze versie (mat) van drumgear nog niet eerder gezien..de snare in de eerste post is een brons..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

repelsteeltje

Of deze, moet uitkijken dat het geen WM topic wordt

Als ik wat geld overhad..  :-\

Paul

Zo een in 14x5 als tweede snare, niet verkeerd.. ::)

tRow


Of deze, moet uitkijken dat het geen WM topic wordt

Als ik wat geld overhad..  :-\


waar staat die ?

Dries


Zo een in 14x5 als tweede snare, niet verkeerd.. ::)

Als derde neem ik aan?

Enig idee wat die Hammered WM ongeveer kost Repelsteeltje?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Paul


Als derde neem ik aan?

Enig idee wat die Hammered WM ongeveer kost Repelsteeltje?

Nee, tweede. Die Superstar snare gebruik ik nooit en tel ik ook niet mee.

Op Drumshop.co.uk kost die 14x6,5" Hammered Brass 264 pond. De 14x5 versie kost 246 pond.
Ter vergelijk: de 14x6,5 "black beauty" kost 178 pond.

Overigens zie ik op die website de ketel à la Drumgear - waar het hier toch om gaat - niet staan.

Omhoog