Odery Drums

Gestart door Nijlpaard, sep 16, 2011, 19:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hoefnix

Bubbinga was toch het allergoedkoopste exotische hout dat flink door de marketeers in de hoogte wordt geprijsd? (las ik ergens in een andere thread)

Ruud


Leuke finish op die set! Vooral het bassdrumvel is tof :) Alleen die floortom-poten  :N


Ik vind sowieso dat veel merken tegenwoordig van die heipalen als bassdrumpoten hebben, lijkt nergens op :N
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

Anserini

Ik denk ook niet dat dit een massaproductie is? :P

Nijlpaard

Ik heb geruchten gehoord dat onze eigen Collin Leijenaar op Odery gaat spelen. Hij zou de nieuwe Eyedentity series gaan promoten......
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paintpro

Geen DJ Drums meer?

CollinLeijenaar


Ik heb geruchten gehoord dat onze eigen Collin Leijenaar op Odery gaat spelen. Hij zou de nieuwe Eyedentity series gaan promoten......


Nuance verschil ;) Mijn popschool heeft Odery kits gekocht en ikzelf speel nog altijd op DJ drums ;)

Nijlpaard

Aaaah. Kijk. Dan is dat ook weer duidelijk :) Thnx.

Maar wat zijn je ervaringen met de Odery's ? ZIjn het de eyedentity series ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

CollinLeijenaar

Het is geweldig spul. Ja het zijn Eyedentities. Klinken geweldig.

CollinLeijenaar


Bubbinga was toch het allergoedkoopste exotische hout dat flink door de marketeers in de hoogte wordt geprijsd? (las ik ergens in een andere thread)


Who cares? Bubinga klinkt waanzinnig!het gaat volgens mij nog altijd om hoe je het vind klinken. ;)

Hoefnix

Eens, als de sound super is maakt het niet uit of het bubbinga is ;)

Gaat maar over exclusiviteit en prijs, bubbinga is niet exclusief of duur als houtsoort. Alleen als er een drumstel van is gemaakt is ie duur.

CollinLeijenaar


Eens, als de sound super is maakt het niet uit of het bubbinga is ;)

Gaat maar over exclusiviteit en prijs, bubbinga is niet exclusief of duur als houtsoort. Alleen als er een drumstel van is gemaakt is ie duur.


Hier ben ik het mee oneens. Een paar maanden geleden is er in veel gebieden een kapverbod gekomen voor Bubinga in Afrika, wat heeft geresulteerd in dat de prijzen voor het ruwe materiaal 500% duurder zijn geworden. Dus op dit moment behoort Bubinga ook tot de exclusievere houtsoorten. Veel exclusiever dan bijv. Maple.

Joris

Mijn Odery is van imbuia, die houtsoort gebruikt Odery blijkbaar ook niet meer. Het staat tenminste niet meer op de website.

Dr.Funkensteyn


-O-


Ja, het arbeidsloon; kijk je moet het zo zien: bij Sonor had je heel lang geleden de Force serie, deze werd gemaakt in Duitsland, later is de Force serie gefabriceerd in China. Dit heeft alles te maken met geld, ze worden in grote aantallen gemaakt om de kosten te drukken, maar de kwaliteit is bij beide hetzelfde. Je zult wel mischien iets zien aan de afwerking. De duurdere serie van Sonor wordt in Duitsland gemaakt, puur om de kwaliteit te waarborgen dat geldt dat ook voor Odery. Je hebt nu eenmaal instap modellen en proffesionele series. De foto die je ziet is nog een oude uit Brasil.


Beter zo ?  :P


Ik ben begonnen op een Duitse serie Force3000. Heb daarna nog wel eens op een F3007 gespeeld, maar als jij beweert dat die hetzelfde klinken denk ik dat jij je oren al aardig hebt verpest met drummen  :Y!!! Al was het maar omdat de oude force berken ketels had en de nieuwe esdoorn/maple.

Verder vind ik de meeste gelakte Odery's hier (dus ff uitgezonderd de custom made modellen) ergggg mooi!
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Rick

Verder vind ik de meeste gelakte Odery's hier (dus ff uitgezonderd de custom made modellen) ergggg mooi!


Nast dat ze hun fades ook goed doen. Altijd van batter naar reso, zelfs op de bassdrum!

Jelle


Hier ben ik het mee oneens. Een paar maanden geleden is er in veel gebieden een kapverbod gekomen voor Bubinga in Afrika, wat heeft geresulteerd in dat de prijzen voor het ruwe materiaal 500% duurder zijn geworden. Dus op dit moment behoort Bubinga ook tot de exclusievere houtsoorten. Veel exclusiever dan bijv. Maple.

Broodje aap verhaal, of meen je dit uit betrouwbare bron vernomen te hebben?  :)


CollinLeijenaar


Broodje aap verhaal, of meen je dit uit betrouwbare bron vernomen te hebben?  :)


Dit is mij verteld door de directeur van Odery, als ook van de fabrikant achter DJ Drums.

CollinLeijenaar


Ik heb geruchten gehoord dat onze eigen Collin Leijenaar op Odery gaat spelen. Hij zou de nieuwe Eyedentity series gaan promoten......


En zo veranderd er nog wel eens wat. Ik ben een full endorser geworden van Odery. Op dit moment worden er 2 custom kits voor mij gebouwd, waarvan er (als het op tijd gaat lukken) een op de Musik Messe op de display komt. Zin an! :)

Rick


En zo veranderd er nog wel eens wat. Ik ben een full endorser geworden van Odery. Op dit moment worden er 2 custom kits voor mij gebouwd, waarvan er (als het op tijd gaat lukken) een op de Musik Messe op de display komt. Zin an! :)


Haha, tof. En DJ drums dan? ;)

Dribbel

Gefeliciteerd Collin!!!
Ik kan me voorstellen dat het spannende tijden zijn.
Yamaha recording & sabian

CollinLeijenaar

De kits hadden wat vertraging opgelopen (mijn eigen schuld.... op het laatst toch ng wat andere opties toegevoegd), maar is begin van de vakantie binnen gekomen. Binnenkort heb ik een fotosessie voor Odery, en als de foto's klaar zijn, dan post ik er hier wel een paar.

Wat een mooi spul, vakmanschap en een waanzinnige sound!

Nijlpaard

ik ben benieuwd :D
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hammar

#71
aug 06, 2012, 11:27 Last Edit: aug 06, 2012, 11:31 by Hammar
Ik niet, zal veel van hetzelfde zijn.
Ik heb pas op DJ gespeeld, niet slecht maar voegt niets toe.

de term "" ik ben pas full endorser" zal hier eerder smalende glimlachen voortbrengen dan openvallende monden.

Ik meen trouwens op je website nog steeds DJ drums te zien bij gear?
En geen woord over Odery bij je endorsements?

Jenslathouwers


Broodje aap verhaal, of meen je dit uit betrouwbare bron vernomen te hebben?  :)


Ik ben de laatste tijd nogal houtsoorten tegen gekomen die een paar honderden procenten zijn gestegen in prijs. Dus bi bubinga zou dit ook wel eens het geval kunnen zijn.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

TheM@x

Heb zelf deze snare gekocht, past qua kleuren perfect bij mijn Yamaha Recording Custom 20th anniversary black/white fade.
Had hier eerst een Yamaha 12x6,5 Musashi snare bij, maar deze Odery is nog net een tikkeltje feller. Beste snare tot nu toe, wat mij betreft dan. Hou van funky snare sound. Hoog en fel.

Joris

Wat voor maat? Ook een 12x6,5?

Omhoog