Sleishman drums

Gestart door Nijlpaard, sep 16, 2011, 18:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard


Maar eens wat oude topics van df en drummers.nl hier naar toe kopieren ;-)

Drums uit australie



Ze zijn een aantal jaar weg geweest maar sinds kort is er weer een importeur die ze levert.

Was onder de indruk van het afwerkingsniveau en het feit dat deze ketels een echt "Free floating" ketelontwerp hebben.



Voor meer info

http://sleishman.com/
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jochem

Zien er leuk uit, maar wat is nu het speciale van deze kits? Je kan ze makkelijk uit elkaar halen?

Anserini


Zien er leuk uit, maar wat is nu het speciale van deze kits? Je kan ze makkelijk uit elkaar halen?
Alles is free float, dus geen gaten in je ketels voor de hardware.

Leon

Loodzwaar ziet het eruit: o

FoREVer


Loodzwaar ziet het eruit: o


Schijnt het niet te zijn, al zal het wel zwaarder zijn als een "normale". maar sleishman ziet er leuk uit alleen is het idee een beetje gestolen van pearl ( in mijn opinion ) ::)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

remigio

even een reactie:
de drums zijn zeer licht, een 20"bassdrum is een van de lichtste ooit in mijn handen geweest.
gejat van pearl???
pearl is, punt 1, niet eens een freefloating, want de onderkant van de ketel rust op een dikke ijzeren plaat die de resonantie totaal doodslaat en, punt 2, sleishman heeft dit concept, punt a) al meer dan 40 jaar geleden ontwikkeld en, punt b) er een patent op zodat niemand dit kan en mag maken....ziedaar kopieen opduiken van pearl etc.

ze klinken trouwens zéér vet.
een 20" BD gaat vetter dan menig 22"van een ander concept en een 14"floor gaat vetter dan de meeste 16" en sommige 18" floors.

jammer dat de meeste die hier posten nooit in hun leven zo'n kit hebben gezien, laat staan bespeeld.

meningen en feiten zijn helaas niet hetzelfde..... :X 

paQ

vette kits.
Het nadeel van deze freefloater uitvoering is dat je beperkt bent in de verhouding van velspanning tussen boven- en ondervel.
Een spanbout aandraaien resulteert vanzelf in toename van spanning zowel boven als onder.

Erik

Ik kende Sleishman alleen vanwege hun unieke twinpedaal.



Iemand ervaring hiermee?
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Anserini


Ik kende Sleishman alleen vanwege hun unieke twinpedaal.



Iemand ervaring hiermee?
Iemand (RJ dacht ik?) hier op het forum zei een tijdje terug dat het leuk is, maar niet voor de die hard dubbel bass speler gezien ze vrij zwaar lopen.

remigio

zwaar lopen?....daar heeft will calhoun geen last van.

stemmen is geen enkel probleem hoor, je mag best eens een keer bij mij in de oefenruimte eens komen kijken.....
volgens mij kunnen heel veel drummers niet eens goed stemmen...
ik ben geluidstechnicus en weet uit ervaring dat minimaal 80% van de kits op het podium heel beroerd klinken...(ondanks dat er hele gave kits voorbij komen) helaas, terwijl je daar een beetje in kan snijden met een tama tensionwatch oid. kom je een eind in de goede richting.

paQ

ik zeg nergens dat het een probleem is. Maar doe eens een downpitch erin, of juist omhoog

Nijlpaard


Ik kende Sleishman alleen vanwege hun unieke twinpedaal.



Iemand ervaring hiermee?


http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=67.msg771#msg771
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

remigio

neem een emperor bovenvel en een ambassador ondervel met dezelfde spanning en je hebt een iets hoger in pitch zijnd ondervel.....is dat niet een beetje een pitchbend die veel drummers zoeken?

even een voorbeeldje.

paQ

#13
jan 17, 2012, 21:27 Last Edit: jan 17, 2012, 21:40 by paQ
het gaat erom dat wanneer je dat effe niet wil, je 'dus' vellen moet gaan wisselen

dingen zijn vet, en er zal ongetwijfeld niets mis zijn met de klank. het is exclusief en innovatief.
je bent alleen een tikkeltje beperkter in stemmogelijkheden. that's all

FoREVer


neem een emperor bovenvel en een ambassador ondervel met dezelfde spanning en je hebt een iets hoger in pitch zijnd ondervel.....is dat niet een beetje een pitchbend die veel drummers zoeken?

even een voorbeeldje.


*Gaat naast PaQ staan*

Ben t weer is helemaal eens met PaQ.. *D
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Erik

Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

remigio

het heeft inderdaad wel wat beperktere sound daardoor, maar de sound is wel helemaal te gek en het stembereik is wel veel groter. een 12" kan je als een floortom laten klinkën maar ook debiel hoog opstemmen en dat zonder dat de drum zijn resonantie en klank verliest en je kunt alle toms omhoog en omlaag tunen met één stemboutje...3 x draaien en je bent van rock ineens funky.

kijk eens hier...tuning for drummers:

http://www.youtu.be/watch?v=ttfHvhI6p0g

remigio

dit is een korter filmpje, voor de snelle lezers.

http://www.youtu.be/watch?v=viAkLqZ4OZ4&feature=related

Robert-Jan

Dat is wel mooi laag voor een 12" inderdaad..die lage floor is 16?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Christian

Toch.. ondanks dat ze geweldig klinken, en een geweldig systeem hebben, ben ik nog niet overtuigd.
Denk dat het aan de looks ligt oid.

FoREVer


Toch.. ondanks dat ze geweldig klinken, en een geweldig systeem hebben, ben ik nog niet overtuigd.
Denk dat het aan de looks ligt oid.


*Gaat naast Christian Staan*

Ik weet niet of het aan ligt aan de looks. maar overtuigd raken doe ik niet..
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

kaboemba

#21
jan 31, 2012, 20:57 Last Edit: jan 31, 2012, 21:02 by kaboemba
Ik ben er alweer een half jaar heel erg tevreden mee, nog steeds verbaast over de sound.
Nee je kan het ondervel niet apart stemmen, ik HOEF het ondervel niet eens apart te stemmen zo lekker klinkt hij.
Moest ik vroeger overal tape plakken om net het goede geluid te krijgen, dit is het (voor mij) het goede geluid (okee met een heel klein beetje moongel).

Echt heel veel waar voor je geld.
Wat wel een nadeel is, je bent haast verplicht om hardcases te kopen.
Vanwege de lange spanbouten en de kans dat die beschadigen (buigen) bij softcases.

Wat inderdaad opvallend is hoe laag je de toms kan laten klinken, ik speel tegenwoordig het liefst met een jazz opstelling maar zit er aan te denken om de floor te vervangen voor de 12 tom.
Heb ik een mooie en vooral compacte en zeer goed klinkende set.
En eigenlijk had ik toch de fusion (bass 20) versie moeten nemen, maar dat is vanwege de compactheid die ik wil. Maar gezien de prijs die ik voor mijn setje heb betaald kan ik daar prima mee leven.

Omhoog