Verhuur drumgear NL

Gestart door Karim Bizid, mrt 07, 2012, 23:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Karim Bizid

Beste Drummerts,

Ik ga over anderhalve week een zeer tof studio project doen en nu vroeg ik mij het volgende af:

Ik speel zelf een Sonor setje waar ik erg tevreden over ben voor live situaties.
Niet dat ik er in de studio niets mee kan ofso, maar ik zou graag voor aankomend project wat logere vintage drums gebruiken en willen wisselen van snares in een aantal tracks.
Ik heb het dan niet over een studio vol gear, maar ik zou graag is met een Suprahonic experimenteren bijv. en een wat loger vintage kitje waar ik mee kan experimenteren...

Nu zou ik deze gear meer dan graag allemaal in mijn bezit hebben, maar dit laat mijn portefeuille (nog) niet toe...

Ik weet dat er in België verschillende locaties zijn waar je dit soort gear kunt huren...
(Een groot voorbeeld is de ICP Studio), maar ik kan hier in NL weinig vinden.
We hebben Pro Tone in Utrecht natuurlijk, maar die hebben meer een live aanbod.

Zijn er (sessie) drummers op het forum die hier ervaring mee hebben?

Hoor het graag!

Karim

|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

paQ

Probeer eens bij Reyn Ouwehand.
Reyn.net
Die heeft heel veel vintage gear.  Wellicht dat je daar eea kan huren.


Sticks

Volgens mij heeft een vriend van me een paar jaar geleden een set gehuurd toen hij in een appartement in Nijmegen zat. Hij was daar een paar weken voor zijn werk en wilde een set hebben om te blijven spelen, maar ik zou echt niet meer weten hoe die zaak heet. Net buiten Nijmegen geloof ik. Ik zal eens vragen of hij het nog weet.

Stokmans

Stockenhof dan waarschijnlijk, die verhuren ook drumstellen. Ik betwijfel alleen of die iets vintage in de verhuur hebben...

www.stockenhof.nl

musiqman

Neem ook eens contact op met Muller muziek in Amsterdam. Ook veel oude aers en snares.

Technobeat


Stockenhof dan waarschijnlijk, die verhuren ook drumstellen. Ik betwijfel alleen of die iets vintage in de verhuur hebben...

www.stockenhof.nl


Hey thanks Stokmans , ik wist niet dat er in Beek-Ubbergen een muziekwinkel zit .
Erg interessant om er eens een kijkje te gaan nemen .
Af en toe gaan mijn vriendin en ik zaterdags in Nijmegen winkelen , en dan zouden we daar eerst kunnen aanleggen alvorens naar Nijmegen centrum te gaan .
( Alleen heb ik dan altijd moeite zo`n winkel te verlaten , en dan staat mijn vriendin er bij van : gáán we nog niet ...... ? , het zelde heb ik als zij in een kleding winkel staat te passen , dus dat heft elkaar wel op  :+ )
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar


paQ

dat is vintage voor kont

musiqman

Hmm de a-e-r-s zitten wel dichtbij elkaar op het toetsenbord, maar hoe die nou van kits - aers heeft kunnen maken :S

Harre


dat is vintage voor kont

*LOL* Hiervoor zou je als het kon van mij een +3 krijgen...  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Stokmans


Hey thanks Stokmans , ik wist niet dat er in Beek-Ubbergen een muziekwinkel zit .
Erg interessant om er eens een kijkje te gaan nemen .
Af en toe gaan mijn vriendin en ik zaterdags in Nijmegen winkelen , en dan zouden we daar eerst kunnen aanleggen alvorens naar Nijmegen centrum te gaan .
( Alleen heb ik dan altijd moeite zo`n winkel te verlaten , en dan staat mijn vriendin er bij van : gáán we nog niet ...... ? , het zelde heb ik als zij in een kleding winkel staat te passen , dus dat heft elkaar wel op  :+ )


Lijkt een winkeltje van niks, maar er liggen leuke spullen en Thijs, de eigenaar, is een toffe gast die zelf een aardig stukje kan drummen. Stond laatst een uber-vette Gretsch met een kanon van een bass, die werd dus even op vol volume gedemonsteerd ("die moet je echt even horen!!!!" werd er geroepen ;) )

Jeroen

In Eindhoven zit een bedrijf dat instumentarium verhuurt. Alleen weet ik de naam niet... je zou daarvoor even kunnen bellen met Drumstation (op drumstation.nl staat hun telefoonnummer).

Ik heb een paar keer bij Drumstation een mooie set geleend voor 'battle of the bands' met een orkest erbij. Maar Drumstation wil eigenlijk liever niet verhuren omdat ze dan in het vaarwater van hun Eindhovense collega's gaan zitten. Jan (eigenaar Drumstation) heeft de naam van het verhuurbedrijf wel genoemd maar ik ben het vergeten.

Succes!
DRUMS: Pearl, Tama, Sonor ~ CYMBALS: Paiste, Zildjian, ~ HARDWARE: Pearl, Tama, Sonor, DW

Sticks

Je kan ook es kijken bij Den Dekker in Kapelle in Zeeland. Het is iets verder weg maar ze hebben wel een erg groot aanbod. Heb hier zelf alleen nooit iets gehuurd. http://www.dendekkermuziek.nl/

Omhoog