millennium, fame of basix??

Gestart door patrick76, feb 24, 2012, 17:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

patrick76

Hallo, wie heeft er ervaring met de drumstellen van Fame, Millennium en Basix.
En welke van de 3 zou je aanbevelen???
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

NathanR

[lompe modus aan] Geen van 3, alle drie prut. [lompe modus uit]

Ik zou gaan voor een tweede hands drumstel, en dan meer kijken naar merken als
Pearl, Mapex, Sonor, en zo heb je er vast nog een paar, maar ik raad je af om te gaan voor drumstellen van Stagg, Milennium, Fame of Basix.

Dit topic is bedoeld voor het advies van kopen van een drumstel: http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,48.300.html

Dus dit topic kan gesloten worden, en ik adviseer je om je vraag daar nog een keer te stellen (of met een beetje mazzel verschuift Paq je vraag daar naar toe.)

paQ

#2
feb 24, 2012, 18:05 Last Edit: feb 24, 2012, 18:06 by paQ
>> Drumkits & Snaredrums

patrick76

Bedankt voor het verplaatsen van de topic. Ik ben nog niet echt thuis hier op het forum. Ook alvast bedankt voor de eerste reactie.  ;)
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Erik

Als je kwaliteit wilt hebben moet je niet voor die merken gaan. Zijn vaak exact dezelfde producten met een ander merkje erop. Waar Millenium etc wel goed voor zijn: voor kleine zaken die er toch niet toe doen. Ik heb bijvoorbeeld laatst een hardware-tas van Millenium gekocht. Die gaat toch voorlopig nergens naar toe. Ligt lekker in de repetitieruimte, dus kan weinig mee gebeuren.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Hellwin

#5
mrt 01, 2012, 15:32 Last Edit: mrt 01, 2012, 15:33 by Hellwin
Ligt eraan wat je precies van plan bent. Wil je gewoon lekker thuis een beetje spelen of wil je ook optreden met een band, begin je net?

Wat ik heb gezien van Fame is dat ze veel keuze hebben en van hele goedkope mindere kwaliteit ook naar betaalbare half om half prof. sets gaan. Staat leuk spul tussen hoor.

Maarja check Marktplaats daar heb je een bekender merk voor het zelfde geld.

Eerst ff kijken wat je precies van plan bent, dat lijkt me het beste ipv meteen iets aan te schaffen
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

NathanR

Ik denk ook gewoon voor oefenen thuis word je niet gelukkig van 1 van bovenstaande drie.
Thuis wil je toch ook dat je drumstel beetje normaal klinkt, en niet half uit elkaar valt terwijl je speelt?!

Jochem


Ik denk ook gewoon voor oefenen thuis word je niet gelukkig van 1 van bovenstaande drie.
Thuis wil je toch ook dat je drumstel beetje normaal klinkt, en niet half uit elkaar valt terwijl je speelt?!

Dat is dan wel overdreven. Ik ben ook begonnen op een niet-A-merk. Weliswaar geen Fame, Millennium en Basix maargoed wel zoiets vergelijkbaars. Als dit je eerste kit word, in mijn opzicht prima om mee te beginnen. Als je toch al even drumt kun je misschien beter naar de A-merken kijken.

patrick76

Eigenlijk was ik  nieuwsgierig welke van de 3 het beste zou zijn.
Zelf heb ik een Basix.  Kon ik voor een mooi prijsje overnemen.Heb ondertussen de vellen wel vervangen voor Pinstripe vellen. Daar is het geluid al heel wat beter van geworden. Ik gebruik hem voor thuis.
Ik weet ook wel dat Pearl, Sonor, Tama DE merken zijn. En als ik een andere kit aan ga schaffen, dan word het ook 1 van  DE merken.
Ik ben gewoon nieuwsgierig welk merk van deze 3 (Fame, Millenium of Basix) het beste uit de bus komt en wat de ervaringen zijn.
:')
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

NathanR

Ik denk dat ze allemaal even 'goed' zijn, aangezien het vaak dezelfde drumstellen zijn met een ander naam plaatje.

@Jochem, ik vind dat zeker niet overdreven, en het is wel een dingetje waar gelet op moet worden. Vriend van mij heeft een Stagg drumstel, en dat ding, tja, hopeloos gewoon, terwijl hij er normaal op drumt...

Rick

Het zou me niks verbazen als ze alle drie uit de zelfde fabriek komem.


Mij is verteld dat Basix drumstellen gebruik maken van afgekeurde pearl export/forum ketels. Ik heb laatst zo'n setje voor iemand opgeknapt (12/13/16/22), en er viel nog best klank uit te halen.

Dribbel



Ik weet ook wel dat Pearl, Sonor, Tama DE merken zijn.




Er zijn nog misschien wel honderd merken die ook met deze 3 zich kunnen meten.
Het gaat erom dat je gaat voor kwaliteit, dat betaalt zich altijd terug!
Yamaha recording & sabian

harmen 18

Na mijn idee. Is basix kwalitatief iets beter dan milllenium en fame. Ik heb alledrie gehad.
Ja, best erg, ik weet het. (iets met heel veel toms enzo)
De hardware van basix is aardig, gewoon normaal, zoals stagg. Niet geweldig, maar kost dan ook niets.

De hardware van fame en millenium (wat echt precies dezelfde merken zijn) is echt 3 keer niets. Het chroom valt er zo vanaf (waar je je vingers ook nog eens aan openhaalt.....) schroefdraad dat bedenkt dat het een gewoon rond gat wil worden.

Ik ben van mening dat een pearl forum niet beter is dan een basix model alleen in zwart verkrijgbaar, maar basix is nu ook weer niet het aller goedkoopste prutje merk, de prijzen liggen redelijk wat boven die van millenium en fame.


Maar dat is mijn mening........

NathanR

Ik ben zeker wel van mening dat een Pearl Forum van betere kwaliteit is, heb zelf een Pearl Forum, en heb op mening Basix/Fame/Millenium/Stagg drumstel gespeelt maar die zijn toch nog echt een stap eronder.

Hardware van Millenium ben ik zeeer tevreden over, stevig, degelijk en geen gezeur over chroom wat eraf gaat (heb 3 stands van Millenium, waar ik erg tevreden over ben)
Maar goed, over hardware gaat het niet in dit topic.

patrick76

@ harmen 18,
Dus als jij een keuze moest maken tussen deze 3, dan zou je voor de Basix gaan??
Laat ik het anders formuleren: je zou niet voor Fame en Millenium gaan??

@ Rick
Zelf heb ik 10/12/14/22. Eigenlijk wil ik nog wel een 13 tom en/of een 16 floor tom erbij hebben,
maar ik zou niet weten waar ik losse Basix toms kan kopen. Tenminste.....Op internetwinkels kan ik ze niet vinden van Basix.
Dat vind ik ook van andere merken. Losse toms en bassdrums zijn niet makkelijk te vinden bij internetwinkels.
Of moet je daar echt voor naar de lokale drumsshop?? :?
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

harmen 18

Die van mij (basix dus) klonk best goed, met de fabrieksvellen zelfs, naar mijn mening beter dan de gemiddelde forum. Hoe die van jou klinkt weet ik niet, maar dat maakt verder ook niet zo veel uit.

Ik vindt Basix best een grappig merk als budget merk. Wil je meer waar voor je geld, ga dan op zoek naar iets 2ehands.

Dus als ik het goed begrijp heb je als een (basix??) drumstel en wil je daar wat toms bij?

Zo ja, dan kan je best een hand vol millenium toms kopen en daar je kit mee uitbereiden. Als die fase begint, dan komt er meestal na een tijdje een "echt" drumstel. Aan die toms kan je zeker een boel lol beleven, maar het is gewoon net niet helemaal wat.

Ik had een basix (22,12,13,16,14sd) en daar heb ik toen nog 3 toms (8,10,14) van millenium bij gekocht. Super bruut!! Was het geld toen zeker waard, veel lol aan beleeft.

Maar als je een nieuw (dus nieuw uit winkel) drumstel wil gaan kopen en het moet percé een budget zijn, ga dan voor de basix.

patrick76

@ harmen 18,

Ja ik heb al een Basix (2e hands). Die heb ik nu ongeveer 3 maand. De vellen had ik al vrij snel vervangen aangezien ik niet wist hoe lang ze er al op zaten. Klinkt wel meteen mooier.
Dus voor een extra tom kan ik ook wel een Millennium gebruiken? Maar dan zeker wel met dezelfde vellen als die ik nu op de toms heb?

Als het schip met geld bij ons aanmeert, dan ga ik zeker voor een nieuw drumstel van de A merken.
Maar dat zal nog wel een poosje duren. :Y :Y
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

harmen 18

Als je ongeveer exact dezelfde wil omdat je het mooi vindt en verwacht dat je hem nog wel een paar jaar blijft gebruiken. Dan koop je de basix.

Als een net wat andere wil voor minder geld en je verwacht dat je binnenkort toch een ander drumstel koopt, of je hebt het er gewoon echt niet voor over. Dan koop je de millenium.


Vellen zou ik gewoon even uitproberen, bevalt het fabrieksvel niet, zet je er wat anders op.

Verwacht geen wonderen.

Omhoog