Gretsch ash snare als 2e snare?

Gestart door sander_bos, feb 02, 2012, 09:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

sander_bos

Hallo allemaal,

Momenteel drum ik elektrisch op een yamaha dtxplorer nogwat  :P
Maar ik wil langzamerhand toch akoestisch gaan spelen, maar het heeft voor mij weinig zin om nu een goeie kit te gaan kopen aangezien ik straks ga studeren (waarschijnlijk) en hij staat te verstoffen...

Dus wil ik een aantal 'accessoires' kopen die ik later bij een goeie kit gwn erbij kan zetten of eventueel later weer makkelijk kan verkopen, zoals bv een 2e snare.

Nu kwam ik een Gretsch Ash snare (10'' x 6'' / 12'' x 6'')tegen van 99 euro, en ik vroeg mij af of dat een beetje een goeie (2e) snare zou zijn, helaas heb ik niet echt de mogelijkheid om hem te testen (heb hem gezien bij musicstore)
Dus ervaringen of tips zouden fijn zijn!  :Y

Groetjes, Sander Bos

harmen 18

Vriese music palace (Doetinchem) had er ook in elk geval één liggen. Kostte toen maar iets van €85.- en klonk daar best leuk voor. Als side snare erg goed geschikt lijkt mij.

Paul

Als je nu geen volledige akoestische kit kan kopen zou ik eerder investeren in een main snare en goede bekkens. Die zijn namelijk veel belangrijker en zijn ook redelijk kostbaar. En ook handig als je een keer gaat.
Een goedkopere side-snare kan je er straks wel bijpraten als je een dure kit koopt.

Omhoog