Merkwaardige snaredrum. Iemand een idee?

Gestart door Christian, jan 15, 2012, 19:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Christian

jan 15, 2012, 19:18 Last Edit: jan 15, 2012, 19:19 by Christian
Hai,

Een jaartje terug kocht ik een waardeloos oefendrumstel  van €50,-om in de oefenruimte van de band te zetten. Hierbij zat een merkwaardige snare bij. In eerste instantie niet veel aandacht aan besteed, en mn Gretsch snare erbij gepakt ipv deze waardeloze snare.

Nu zat ik al een tijdje te twijfelen wat ik met deze rare snare moest, en ik heb besloten hem eens uit elkaar te halen om zo hem verder te kunnen onderzoeken.

De snare beschikt over bearing edges van.. laat ik zeggen 5 graden. Bijna niks dus, alleen de randen zijn wat bijgeschuurd. Verder een spuglelijke plastic zilveren wrap en uiteindelijk over een zéér vreemd snaremechanisme.

Hieronder de foto's, ik vraag me af wat jullie hierover kunnen zeggen?
Er zat btw een stikker op van H.v. Weersel & Zn, Enschede.

Album met foto's:
http://imageshack.us/g/209/20120115155159.jpg/



Christian

#1
jan 15, 2012, 19:22 Last Edit: jan 15, 2012, 19:23 by Christian
Afmetingen zijn trouwens 14x10 inch.
Dikte is denk ik 5mm.. Heel dun met versterkingsranden.

NathanR

http://www.weersel.nl/
H.v. Weersel & Zn is dus een muziekzaak in Enschede.

14x10, dan lijkt het mij te gaan om een Marching snaredrum.

Misschien kan je die mense een mailtje sturen met je vragen, wellicht weten zij er meer van?! :)

Hoefnix


http://www.weersel.nl/
H.v. Weersel & Zn is dus een muziekzaak


Sterker nog in de titel hun site staat trommelfabriek!

Christian

Ik zal eens even een mailtje sturen..
Ben toch benieuwd wat voor houtsoort etc. het is.

Harre

Laat je de uitkomst ook nog even weten?  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Fibesman

Ketel ziet er uit als een "Kings" Oostduitse rommel. Geloof me, ik heb ook ooit een set gehad.

NathanR


Ketel ziet er uit als een "Kings" Oostduitse rommel. Geloof me, ik heb ook ooit een set gehad.


Dan zat ik redelijk goed met mijn gedachtengang :)

Christian


Laat je de uitkomst ook nog even weten?  :)


Zal ik zeker doen!

FoREVer

#9
jan 16, 2012, 16:36 Last Edit: jan 16, 2012, 16:39 by AEDrumsA7x
Aan de Lugs te zien Inderdaad een Kings SD ook snaremechanisme is duidelijk voor mij ( Heb zelf ook een SD van Kings, Waardeloos houd naar mijn inziens de sound past ook niet bij mij )

Zie dit topic : Klik
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Christian

#10
jan 17, 2012, 11:12 Last Edit: jan 17, 2012, 11:13 by Christian
Hier een idee voor het opknappen.
Ik ben van plan om een duotone snare te maken.
Beits en Schoolbordverf.. gewoon, omdat het kan ;)
Oh en zelf bearingedges maken.

Schets voor de verf:

Hoefnix

Het zijn niet mijn favoriete kleuren, om het voorzichtig te zeggen.

Ik zou er eerst een mooie bearing edge aan maken en dan eens horen of het goed klinkt.
Daarna de kleur bepalen :)

FoREVer

#12
jan 17, 2012, 15:06 Last Edit: jan 17, 2012, 15:18 by AEDrumsA7x

Hier een idee voor het opknappen.
Ik ben van plan om een duotone snare te maken.
Beits en Schoolbordverf.. gewoon, omdat het kan ;)
Oh en zelf bearingedges maken.

Schets voor de verf:



Leuk idee, Post alleen als je M gaat opknappen zet het Dan in dit topic
Klik
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Christian

Zal ik doen ;)

Christian

De reactie op de mail:


Hallo Christian,



Deze trommels zijn destijds in Duitsland gemaakt voor ons en eigenlijk bedoeld voor Drumbands als parade trom.

De houtsoort kan verschillend zijn vaak werd berken maar ook vuren gebruikt en dan opgebouwd net als "triplex" in lagen.

Het snaar mechaniek is zo dun uitgevoerd om het zo licht mogelijk te houden maar wel een vol automaat snaarmechaniek dat wil zeggen het mechaniek beweegt aan weerszijden parallel naar boven en beneden, en niet zoals zijn de meeste snare drums die bedoeld zijn voor een drumstel met een beweging aan 1 kant.

Deze trommen worden sinds 1983 niet meer gemaakt en als ik naar de folie kijk die de trom als bekleding heeft dan kon de trom van ongeveer  jaren 1968 / 1975 zijn.

Ik vind het leuk om te zien dat ze nog steeds in omloop zijn, en hoop dat je er nog veel plezier mee mag beleven.



Met vriendelijke Groeten,

Diana v. Weersel

drumsfordrums

Hallo,

Was al van de eerste slag op zijn snare verliefd op zijn snaredrum!! Weet iemand welke snare dit kan zijn? Wil hem absoluut hebben. Klink echt goed.


Rick

Dat vel doet ook een hoop hoor, zo'n aquarian hi energy (of iets dergelijks)

BasV

#17
apr 19, 2012, 18:53 Last Edit: apr 19, 2012, 18:54 by BasV
Ik denk inderdaad dat je met het juiste vel (Remo CS Coated zou ook nog kunnen) en flink hoog stemmen met veel (houten) snares dit geluid wel zult kunnen halen. Bedenk je wel dat hier achteraf nog het een en ander aan bewerkt is.

Rick


Ik denk inderdaad dat je met het juiste vel (Remo CS Coated zou ook nog kunnen) en flink hoog stemmen met veel (houten) snares dit geluid wel zult kunnen halen. Bedenk je wel dat hier achteraf nog het een en ander aan bewerkt is.


Probeer bij je snare eens je vellen flink op te draaien. Met name je ondervel.

rtniels

is dat niet die Dennis Chambers snare van Pearl?

Rascul

Nee, die is wit, deze is metallic voor zover ik kan zien. Lijkt me een Pearl Masters oid.

Overigens is hier bijzonder stevig aan gedraaid in de studio. Dikke noisegate, laagboost, filter, zo nog wat dingen. Daarom klinkt hij zo strak. Je kunt met een snare met een dikke, houten ketel, gegoten hoops en een bijpassend vel (High Energy, een dikke Remo met een dot) aardig in de buurt komen als je ze flink omhoog draait, maar dan klinkt hij nog steeds levendiger dan hier.

rtniels


Nee, die is wit, deze is metallic voor zover ik kan zien. Lijkt me een Pearl Masters oid.


kijk eens op 2:49  ;)

Fibesman

Hmm, hoog stemmen en dempen. Is heel goed opgenomen trouwens.

Geischa

Dit is de Dennis Chambers, kijk ook maar eens naar de strainer...

Omhoog