LP Micro Snare - of alternatief?

Gestart door Stokmans, dec 19, 2011, 09:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Stokmans

dec 19, 2011, 09:20 Last Edit: dec 19, 2011, 09:21 by Stokmans
Ik was eigenlijk van plan een LP micro snare te kopen voor alle breakbeats en andere dancenummers die ik speel met mijn coverband, maar zo'n geintje kost 80-90 euro. Net even meer dan ik zou willen uitgeven aan zoiets.

Dusssss... Heeft iemand toevallig zo'n ding liggen waar hij niks mee doet, of een idee voor een alternatief welke ongeveer hetzelfde resultaat heeft?

musiqman

Doe het te gek. Ze hebben ze in diverse maten.

Kijk ook eens naar een tweedehands (word niet meer gemaakt) Yamaha Tamborito daar zitten ook nog schellen ingebouwd (ala Jungle snare van sonor) die je kan dempen dmv dunne bekkenviltjes. Ook deze kwam in diverse maten.

Stokmans

Voordeel van die micro is dat je hem supermakkelijk even ergens bij ophangt en vrijwel geen ruimte inneemt (door afmetingen en gewicht klem je hem bijvoorbeeld gewoon aan je hh stand). die Tamborito en jungle snares hebben eigenlijk al een eigen stand nodig toch?

paQ

nee die zijn bijna allemaal voorzien van een tomhouder
TAMA heeft ze ook een lange tijd gehad bij feedback... voor 8 tientjes ofzo (staal en hout)

Stokmans

Thanks beiden.

Ik weet dat die een tomhouder hebben, wat ik niet weet van deze is hoe zwaar ze zijn en hoe dat dan in praktijk werkt. Doel is namelijk om hem aan de hihat stand te hangen. Gaat dat naar jullie mening/ervaring met die jungle snares?

musiqman

De Tamborito heeft een standaard ophanging en is niet al te zwaar. De Jungle heeft volgens mij niet standaard een ophanging (wel los te krijgen zo te zien)

Beide wegen ze een stuk minder dan conventionele side snares dus dat gaat prima passen (zeker als je de benen goed spreid)

paQ


Thanks beiden.

Ik weet dat die een tomhouder hebben, wat ik niet weet van deze is hoe zwaar ze zijn en hoe dat dan in praktijk werkt. Doel is namelijk om hem aan de hihat stand te hangen. Gaat dat naar jullie mening/ervaring met die jungle snares?


Hangt voornamelijk van de stevigheid van je HH stand af.
Ik heb een HS1100, en daar hangt een 10" Sidesnare aan, met zware Gibraltar rim, aan de andere kant nog een bekken aan een knikarmpje. Ding geeft geen krimp.

De meeste zwaardere 2-benige HH Stands moeten voldoen, met een beetje logische plaatsing van de benen.

Stokmans


anthonydrummen

Ik zelf heb de LP micro Snare nu 2 jaartjes. Zelf vindt ik hem wel handig inderdaad zoals hier al genoemd dat hij weinig ruimte in neemt. Verder vindt ik dat het snare geluid wel aardig goed klinkt. ( Kan je ook heel vet gebruiken bij R&B, HipHop, Soul ) Ik gebruik hem bij samba ritmes dan dus ook als mini timbale, ook dit klinkt aardig goed. Ik heb hem nu aan m'n HH standaard hangen met een LP Multi klem. Of je kan hem aan je crashstandaard hangen tussen je snare tom en hihat in is ook wel fijn! (:

Maar is wel een mooi dingetje!

Omhoog