Drumstel huren.. maar..

Gestart door veecharlie, okt 12, 2019, 11:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

veecharlie

hey guys,

Tussentijd dat ik mijn drumstel bouw, ik heb geen toegang aan een vertrouwbare drumstel voor opnemen en optreden. Ik heb dus gedacht dat ik één kan huren of "leasen" maar de prijzen zijn echt WTF in vergelijking met andere landen (zelfs onze buren, Belgie).

Hoe kan dat voor een gebrukt en over gebruikt drumstel betaal je 150+ euro PER DAG. als je iets wilt huren voor lange termijn.. kan alleen als je een beginner set wilt, tegen oneerlijk en verschrikkelijk voorwarden per maand. Huurkop is ook belachelijk. lol.

Dus, wat mij betrefd, moet ik een drumstel kopen voor 6 maanden intensief opnemen want is de enige optie die financieel eerlijk is. (iets zoals een tama hyperdrive of pdp, mapex armory, etc). Misschien even kijken op de tweede hands markt of ik een mooi restauratie project van kan maken.

Ik vraag mij af waarom dit soort prijzen zo scherp zijn hier..?


Misschien moet ik deze post in de "klachten" zetten lol.

Wat zijn jullie ervaringen?

drfill

er staat weer een b-stock yamaha stage custom birch bij thomann,
dit drumstel klinkt echt super goed (zoek maar reviews op youtube)
en je hebt dan 'veel' voor die prijs..  10,12, 16, 22 en snare..
en na 6 mnd kun je hem evt weer voor 450-500 doorverkopen ..
(althans dit is wat ik zou doen,  is maar een idee)
https://www.thomann.de/nl/yamaha_stage_custom_standardb_stock_3.htm
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Ik zou gewoon een goede tweedehands kit kopen, kost je nog minder en de keus is groot en dan heb ik het nog niet over de afschrijving.

Thijs

Ik heb zelf een paar jaar geleden een tweedehands Gretsch Catalina club jazz gekocht om in onzer oefenruimte net te zetten. Kostte 300 voor de shellset en geen moment spijt van gehad.

dunDaan

Al eens bij Adams in ittervoort gevraagd? Daar hebben we met de drumband wel vaken drumstellen geleend (gratis dus), zij hebben een stuk of 6 sets die ze voor festivals ed. uitlenen. Dat is weliswaar voor de kortere termijn, maar misschien dat als je daar voor langere tijd iets wilt huren dat de prijzen wat vriendelijker zijn.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Omhoog