Snaremat

Gestart door Jazz, mrt 12, 2019, 18:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Kan ik ergens terug vinden welke snaremat wat doet.
Bv. n snappy geluid, n warmer geluid, voller geluid. Als dit eigenlijk zo algemeen te beschrijven is.
Is het bv zo dat n bredere mat n voller geluid geeft en n smalle mat n snappyer geluid. Ik kan dit niet echt terugvinden.
There is no music without jazz

drfill

#1
mrt 12, 2019, 18:50 Last Edit: mrt 12, 2019, 19:23 by drfill
snaren response/ sound is een evenwicht tussen,  breedte snarenmat vs. breedte/diepte snare bed (in ketel)
/ lengte snarenmat vs. diameter snaredrum (sommigen hebben maar 1/2 cm aan beide kanten ruimte op een 14")
het soort ondervel  (evans hazy 300 of remo ambassador snare is het meest gebruikt als resonantie vel)
dan heb je nog verschillende soorten metalen voor snaren :  carbon, staal, r.v.s, koper, bronze
(koperen snaren zullen warmer zijn als staal  -mijn voorkeur is staal- )
tevens nog dikte van de snaren, en hoe ze gewonden zijn en dit ten opzichte van elkaar..
een brede 42 snaren mat zal (afhankelijk van of hij wel bij je snare past /snare bed)  een hele 'crispy'
snappy attack hebben, ook bij zachte noten, maar door de breedte vd snarenmat zal ook je sustain iets
korter zijn (iets demping ondervel) en veranderd je EQ iets..
een 30 snaren mat zal vaak ook crispy zijn, met een meer gemiddelde sound van je snare..
(hiermee bedoel ik de verhouding tussen je ketel sound en snaren /ondervel klank )
een 20 snaren mat is 'standaard'  en als je snare bed goed is van je snare kan deze ook 'crispy' zijn
maar minder als een 30 snaren mat..
canopus snaren zijn iets meer crispy met 20 vanwege de verspringende winding onderling en de gegolfde end plates..
ook of je snaren met snaar koord of plastic straps  of stoffen straps spant .. heeft iets invloed,
de spanning van de snaren en ondervel is natuurlijk ook belangrijk, ondervel strak genoeg, en snaren
niet 'te' strak zodat ze niet 'choken'..  in dit artikel staan deze varianten wat meer beschreven..
de filmpjes klinken wel erg slecht..     http://www.songsimian.com/best-snare-wires-drum-strand-cable-review/
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

drfill, je bent geweldig !
There is no music without jazz

Omhoog