Mapex design lab drums/ maats tom holder

Gestart door Robert-Jan, okt 12, 2018, 10:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Volgens mij moet er helemaal niks hoor..er zijn drummers die er van houden, er zijn muziekstijlen waar het prima past en geluidsmannen die er prima mee om kunnen gaan.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jazz

#51
okt 23, 2018, 10:37 Last Edit: okt 23, 2018, 10:39 by Jazz
Ik ben t wel met je eens hoor Kaboemba. Gisteren mn toms nog wat bijgesteld----wat minder sustain
Vind ik prettiger klinken.
Het is maar net wat je wilt. Ook dat kan ik me goed voorstellen.
There is no music without jazz

drfill

#52
okt 23, 2018, 10:55 Last Edit: okt 23, 2018, 10:58 by drfill
toch is de marketing super tegenstrijdig over die maats houders, of het nou wel zin heeft of niet.. 
de mapex saturn V standaard tomhouders zijn al heel goed..
russ miller zegt in een filmpje 'ik hou niet van moongel want dat veranderd de feel' ..?
er veranderd helemaal niks aan de 'feel' door moongel..
wel als je een tom 'los' hangt aan een houder of 'vast' ..
dus er word gewoon maar wat 'verzonnen' voor het nut.. en daarbij,
die set is zo duur door die 'maats' tomhouders.. zijn waarschijnlijk 3-400 euro per stuk,
dan is -voor mij-  het doel van die houders nog minder zinvol ..
(doe ook eens wat posten iemand, want ik sta veel te vaak in de recente topics..)

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Ik lees t graag dus vooral doorgaan !
En volgens mij krijg je toch aardig wat reakties wat leid tot n discussie ?
There is no music without jazz

Paul

Volgens mij moet er helemaal niks hoor..er zijn drummers die er van houden, er zijn muziekstijlen waar het prima past en geluidsmannen die er prima mee om kunnen gaan.
Genau, nuance.

Er is ook onderscheid tussen galm (de ruimte) en sustain. Zonder sustain heeft een drum geen toon, alleen maar de eerste aanslag en plok van het vel. Voor sommige situaties werkt dat goed, zoals voor kaboemba. Voor de ruimtes/settings waar ik speel werkt dat vrijwel niet.
Maar sustain en galm moeten ook op elkaar worden afgestemd. Veel sustain in een galmende ruimte resulteert in een ongedefineerde brei geluid, waar niets in te onderscheiden is. Daarom wordt er ook altijd gezegd dat je op locatie moet bijstemmen, omdat de ruimte een grote invloed heeft. Bijvoorbeeld: thuis een galmende galmende, drums lekker kort gestemd. Kom je aan in een akoestisch droge ruimte, is er alleen nog een doffe plok over. Of precies andersom.

russ miller zegt in een filmpje 'ik hou niet van moongel want dat veranderd de feel' ..?
er veranderd helemaal niks aan de 'feel' door moongel..
Dat ben ik niet met je eens. De rebound van het vel neemt behoorlijk af van moongel, omdat de trillingen sneller uitdempen. Naarmate de moongel naar het midden gaat, wordt dat effect sterker. Een halve moongel aan de rand geeft al een merkbaar verschil in de rebound.

kaboemba

Nou het moet ook geen doffe plof worden, maar iets er tussen in.
BTW moongel echt briljant voor diegene die het op de markt heeft gebracht, het is namelijk gewoon precies hetzelfde als die handjes die aan het raam kunnen plakken.
Moongel, ongeveer 8,50 voor 1 doosje.


Ik heb pas van die handjes besteld, 1 handje is ongeveer zo groot als de inhoud van een doosjes moongel.
100 handjes koste mij iets van 15 euro, genoeg voor jaren dus.

Jazz

Heb jij je sinterklaaskadootje  al binnen
There is no music without jazz

kaboemba

Die roland TM6 pro ?

Jazeker, maar nog niet heel veel mee kunnen doen, ben bezig geweest met wat samples en dat gaat prima, vergeleken met de yamaha multi pad laad het razendsnel en bovendien veel meer ruimte.
Zou het gisteren in de band gebruik maar helaas door rug klachten thuis gebleven, volgende week weer een kans.
Wel even thuis wat pads aangesloten en gespeeld, ik moet zeggen de sonds klinken mij beter in de oren dan met de td10 of 12 die ik gehad heb.

Robert-Jan

Hoe gaat het toch weer over Roland dan.....??
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

@Paul,  op een >14" tom misschien (voor mij), maar met die veranderende 'feel' in die tom houder
staat het dus weer 'kiet' ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog