Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

vandertol



Je zou mijn oude set (middenklasse Gretsch) kunnen overwegen bij Rimshot. (www.rimshot.nl) Daar moeten alleen nog wel standers en bekkens bij, dat wel.


Ik heb gekeken maar dat wordt te duur...
Het gaat nu nog tussen de Gretsch bij Eilandmuziek http://www.eilandmuziek.nl/gretsch-gretsch-blackhawk-red-p-1801.html
of de
Pearl Target http://www.peterverspuy.nl/akoestisch/pearl/tgc605c-91-target-20-10-12-14f-sd-hw-k-cym-red-wine-20967.html
Dit zijn beiden nieuwe sets van ongeveer 500 euro incl Paiste Bekkens. Kan ook tweedehands een Gretsch Blackhawk bij Rebomusic kopen maar daar zit dan maar 100 euro verschil in??

Jammer dat er geen winkel is die beide drumsets heeft staan.....
Ik hoor graag jullie bevindingen/advies

grt Linda

Rick

Heeft je zoon momenteel eigenlijk een drumstel? Je schreef dat dit zijn treede drumstel zou worden. Anders zou ik eerder die 450 euro steken in een setje bekkens (masterwork troy oid) en een beter pedaal als dat nodig is, anders andere vellen.


Anserini


vandertol


Heeft je zoon momenteel eigenlijk een drumstel? Je schreef dat dit zijn treede drumstel zou worden. Anders zou ik eerder die 450 euro steken in een setje bekkens (masterwork troy oid) en een beter pedaal als dat nodig is, anders andere vellen.


Ja maar dit is echt een beginners set...er staat niet eens een merk op. Leuk vanaf 8-10 jaar...en om te kijken of je drummen  leuk vindt.
De Tama set (hier op het forum) heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar voor dat geld koop ik ook een nieuwe gretsch blackhawk (of Pearl Target)  Of is deze Tama zoveel beter?
Heeft iemand ervaring met beide drumstellen?

Grt Linda

Leon

Pearl Target is de absolute instapper van Pearl. Echt niet beter dan wat hij nu heeft ben ik bang. Blackhawk voor 400 euro is ook nog veel. Een Pearl Export is een van de weinige drumkits die altijd in waarde gelijk blijven. De mijne had ik met lichte winst verkocht als ik me niet vergis!

Die Tama Rockstar is ook een betere keuze dan die Blackhawk. Zoals je al zegt kun je voor dat geld een nieuwe blackhawk kopen maar je kunt beter voor dat geld een gebruikte betere kit kopen die zijn waarde behoudt. Een nieuwe kit is meteen al minder waard als je hem over de drempel van de winkel draagt(!)

vandertol


Pearl Target is de absolute instapper van Pearl. Echt niet beter dan wat hij nu heeft ben ik bang. Blackhawk voor 400 euro is ook nog veel. Een Pearl Export is een van de weinige drumkits die altijd in waarde gelijk blijven. De mijne had ik met lichte winst verkocht als ik me niet vergis!

Die Tama Rockstar is ook een betere keuze dan die Blackhawk.......)


Tja meningen zijn wel verdeeld merk ik nu...ik heb ook reacties van mensen die juist de rockstar niets vinden .
Ik denk dat Gretch Blackhawk en Pearl Target vergelijkbaar zijn...tweedehands inderdaad net zoveel als nieuw  op misschien 100 euro na..

Anserini

#56
sep 29, 2011, 15:38 Last Edit: sep 29, 2011, 17:32 by Anserini
Je kunt de Rockstar niets vinden, maar ten opzichte van een Pearl Target is het twee handen vol. Zeker voor iemand die van een merkloos drumstel komt, je schiet dan met absolute instappers niet op, of deze nu van Pearl, Tama of welk merk dan ook zijn.
De Rockstar staat een stuk boven de instappers en is daarom gewoon beter. :)

Tijn

misschien moet je wachten tot je zoon oud genoeg is om zelf een nieuwe kit aan te schaffen. In verband met voorkeuren van maten, finishes (kleuren) en houtsoorten. Misschien beter geld steken in een setje nieuwe vellen. Bekkens zou ik ook door uw zoon zelf laten uitzoeken.

Dries

Ik heb een erg nette Rockstar te koop (nu al voor een leuke prijs).
Foto's vind je in het aanbod topic. Ik wil nog wel wat met de prijs doen, maar verwacht geen 25%..

Absoluut beter dan een Pearl Forum.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

vandertol


misschien moet je wachten tot je zoon oud genoeg is om zelf een nieuwe kit aan te schaffen. In verband met voorkeuren van maten, finishes (kleuren) en houtsoorten. Misschien beter geld steken in een setje nieuwe vellen. Bekkens zou ik ook door uw zoon zelf laten uitzoeken.


Nee kan niet wachten hij is er echt wel aan toe en pas 11 jaar dus de toms mogen niet te hoog zijn
Advies drumleraar is 10 en 12 inch toms...
De set die hij nu heeft hebben we voor 80 euro overgenomen van een vriendje...is leuk nog voor iemand die begint met les om er nog een jaartje mee te doen.
Onze voorkeur gaat nu uit naar een Gretch Blackhawk met paiste bekkens. Deze set kan hij altijd nog beter maken met betere vellen/bekkens, toch? Al het goede 2ehands is vaak met (te) grote toms...
Ook wil meneer het liefst rood  haha...hij is pas 11..
Ik zal nog ff kijken naar hetgeen hier aangeboden wordt van Tama en dit overleggen met de drumleraar.

Anserini

Wat zijn lengte betreft gaat het denk ik eerder om de diepte van de toms dan de diameter van de toms. Oudere sets hebben vaker zogenaamde power toms, die waren populair in de 80/90er jaren. Tegenwoordig zijn ze stukken ondieper, het lijkt me niet dat die Tama daar problemen in gaat geven, maar wel een betere investering in de toekomst.

vandertol


Wat zijn lengte betreft gaat het denk ik eerder om de diepte van de toms dan de diameter van de toms. Oudere sets hebben vaker zogenaamde power toms, die waren populair in de 80/90er jaren. Tegenwoordig zijn ze stukken ondieper, het lijkt me niet dat die Tama daar problemen in gaat geven, maar wel een betere investering in de toekomst.


Bedankt..ik heb de verkoper een PB gestuurd...wacht het even af.

AMzobud

Heya allemaal!

Na flink wat gebrowse en zoeken heb ik denk ik iets naar mijn smaak gevoden, maar ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb gedrummed van mijn 8ste tot 14-15de ofzo, drumstel verkocht. Altijd spijt gehad. Ik speel graag rustig jazzy/blues etc. ook om samen te spelen, zo ken ik een blues gitarist/saxofonist en zangeres.

Voorheen had ik een samengesteld standaard kit maar nu viel mijn oog op : http://www.thomann.de/nl/gretsch_ccj484wp_catalina_club_jazz.htm

Maar daar moet dus cymbals en hardware bij, maar daarvan zou ik geen flauw idee hebben wat er goed bij past? ( Ben niet echt een theorie persoon ).
Ik heb naast de basis kit ongeveer €700 uit te geven.

Ook dacht ik dat dit wel grappig is, omdat ik soms avonddiensten draai etc. zodat ik dan gewoon even simpel kan spelen zonder mensen wakker te maken ( dus sporadisch gebruik ) iemand ervaring hiermee? Of eventuele tips? http://www.musicradar.com/gear/all/drums/electronic-drums/epad-kit-199186/review

Bij voorbaat dank.

Robert-Jan

Hier heb je de set compleet met een hardwarepakket
http://www.thomann.de/nl/gretsch_catalina_club_white_bundle.htm?sid=90766983960d45613a394303dbc50d9d

Qua bekkens, tsja er is zoveel en zo maar op internet bestellen ben ik geen voorstander van..onderling kunnen de bekkens best verschillen, het kan heel goed zijn fat als je twee identieke bekkens neemt de een beduidend mooier is dan de ander.
Wil je toch alles daar bestellen dan zou ik deze set nemen,
http://www.thomann.de/nl/masterwork_bekkensets.html omdat het qua prijs/kwaliteit erg goed ligt.
Maar dan loop je dus het risico dat je een set krijgt waar je misschien de ride of de hihat niet zo mooi vind..maar dat is dus het risico van online bekkens bestellen.

Die demp/pads ken ik nog niet, maar op zich is het wel een goed idee.verwacht niet teveel van de geluiden,maar het lijkt me een stuk leuker oefenen dan met alleen maar demppads..de vraag is natuurlijk of het een beetje kwaliteit is voor het geld.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

vandertol


Je kunt de Rockstar niets vinden, maar ten opzichte van een Pearl Target is het twee handen vol. Zeker voor iemand die van een merkloos drumstel komt, je schiet dan met absolute instappers niet op, of deze nu van Pearl, Tama of welk merk dan ook zijn.
De Rockstar staat een stuk boven de instappers en is daarom gewoon beter. :)


Hoi,

Blijkt dat de Rockstar wel erg ver van Almere is..we zoeken dus nog even door.
Als er iemand een anders suggestie heeft voor een leuk drumstel (liefst rood, zilver) voor een jongen van 11? Hoor ik dit graag. Wij wonen in Almere. Wil best een stukje rijden maar dan moet ik wel precies zijn wat we willen.
Kan gaan tot 300-500 euro (totaal) Hoor het graag!
Groet, Linda

vandertol

Liefst in rood/zilver... Goed 2e hands model van een A-merk

repelsteeltje

Ik weet niet of je snel een drumset hier aangeboden krijgt. Je budget van 450, is dat inclusief bekkens? Waar woon je ergens in de buurt?

vandertol


Ik weet niet of je snel een drumset hier aangeboden krijgt. Je budget van 450, is dat inclusief bekkens? Waar woon je ergens in de buurt?


Ik woon in Almere.  En ja...dat is het budget...ca 550 maar dan moet het wel in de buurt zijn!

GirlOnDrums

Succes met zoeken! Maar ik kan je nu al zeggen : Dat wordt een hele kluif. :)

Robert-Jan

Ga eens langs bij piet klaassen in badhoevedorp.
www.drumservice.nl

Een hele belevenis op zich...even bellen van te voren en dan komt het helemaal goed.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

MattHelders

Iemand ervaring met de Yamaha rock tour drums? Ik vind de matte finish echt prachtig en de prijs valt me ook nog mee!

Iemand ervaring?

vandertol


Ga eens langs bij piet klaassen in badhoevedorp.
www.drumservice.nl

Een hele belevenis op zich...even bellen van te voren en dan komt het helemaal goed.


Hoi,

Ik heb zojuist contact gehad met iemand uit Amstelveen (marktplaats) Ik kan voor 325 euro een Pearl Export kopen (Amstelveen), hij wist het type niet meer maar is door hem zelf nieuw gekocht in de tijd van de guldens...
er zit een Paiste 2000 crasch 18' bekken bij en een hihat van Pearl . In prima staat (zegt de eigenaar...) met koffers.
Zou dit wat kunnen zijn? Of is dit echt te oud...?
Graag advies

grt

Robert-Jan

Ik zie m op marktplaats..ik moet huilen om de opstelling...
Maaaar...ik zeg strik er omheen en meenemen. *O*

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Whow. Coole opstelling idd  :/



Maar voor dat geld. Mits hij idd goed is, kan je er geen buil aan vallen. Dus wat RJ zegt :D  *O*
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

vandertol


Ik zie m op marktplaats..ik moet huilen om de opstelling...
Maaaar...ik zeg strik er omheen en meenemen. *O*


Ok bedankt...morgenochtend gaan we erheen  :Y

grt

Omhoog