Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Goed voor elkaar Jazz , ziet er netje uit *D  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Walter RS

Dank je wel.
Die stands zaten erbij dus maak ik daar gebruik van.
Op dit moment niet t belangrijkste voor mij om te veranderen. Komt ongetwijfeld wel n keer.
Ik wil nog wel n splash en heb begrepen dat je dat met  n bekkenarm vast kunt zetten.

Nou ik bedoel meer dat je nu volgens mij de uiteinde van de boomstands rechtop in de stand heb staan ipv dwars erop zegmaar? Kun je de cymbals wat makkelijker positioneren.

Jazz

Ah, oke. Net als bij de ride ?
Zal er eens naar kijken.
Eerst maar eens n ruimte vinden waar ik mijn drumstel kan plaatsen en af en toe kan spelen.
Dat is nu nauwelijks te doen.
There is no music without jazz

Walter RS

Nou als ik nu kijk naar de foto's dan heb je 2 boomstands waarvan de boomarm die 'normaal' bijna horizontaal hoort te hangen, verticaal in de stand staan. Als je die helemaal naar boven eruit trekt dan kan je het draaipunt bovenaan je stand draaien naar horizontale positie en de boomarm er weer in doen. Kan je wat verder rijken ermee. 

Ja ruimte zou wel top zijn natuurlijk! Anders zal het er niet vaak van komen gok ik? Thuis geen slaap/zolderkamer over o.i.d.?

Jazz

Ik zal de standaards gaan aanpassen. Daar had ik me eerlijk gezegd nog niet eens mee bezig gehouden.
Wat ruimte betreft, thuis kan niet (rijtjeswoning). Hier heb ik mijn e-drum staan.
Het staat in n grote schuur bij familie. Heel fijn dat dat kan maar de omstandigheden zijn van dien aard fat t alles behalve prettig is om daar te zitten.  Nu begint t al te koud te worden, het is er enorm stoffig (verbouwen), veel kalk. Ik moet mn kit goed inpakken als ik klaar ben en nog vervelender; zij hebben n paar ara's zitten en die schreeuwen zo hard dat ik de muziek niet eens hoor.
Dus zsm n andere ruimte.
There is no music without jazz

Technobeat

zij hebben n paar ara's zitten en die schreeuwen zo hard dat ik de muziek niet eens hoor.
Misschien zijn ze het niet helemaal eens met de muziek keuze :+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

#1206
okt 31, 2017, 20:15 Last Edit: okt 31, 2017, 20:40 by Jazz
Ze beginnen juist n partij te schreeuwen als ik stop...........      ...........

( en als ik speel )
There is no music without jazz

Stokmans

Ik zal de standaards gaan aanpassen. Daar had ik me eerlijk gezegd nog niet eens mee bezig gehouden.
Ik zou ze lekker zo laten staan als het je bevalt. Ze geven je extra flexibiliteit áls je dat nodig hebt.

hjs

Ze beginnen juist n partij te schreeuwen als ik stop...........      ...........

( en als ik speel )
Metal gaan spelen, lijkt het alsof ze meezingen ;)

Jazz

Nou hjs, ik zou zeggen; kom eens buurten.
Ik denk dat de kans op gehoorbeschadiging n stuk groter is dan door de muziek hard te zetten.
Ennuh,       Ze zijn niet ritmisch..
There is no music without jazz

Otje

Mooie set Jazz, Hebbie nou een A & een E-kit? Zo ja, gebruikje de je `A` (tevens)voor 'optreden'. en de 'electro'  om thuis op te oefenen?

Jazz

Otje, inderdaad.
e-kit thuis en voor t optreden n a-kit. Afgelopen zomer 4-5 optredens. 2x stond er al n drumstel, 3x kunnen lenen maar dan moet je er wel iedere keer achteraan gaan. Het is gewoon handiger om je eigen kit te hebben.
There is no music without jazz

Otje

En altijd vertrouwen gehad in dat wat je thuis op de E-kit oefende ook lukte tijdens een optreden met een A-kit? Ik vind nl. de overgang van E naar A altijd een uitdaging. Geheid dat er altijd wel wat mis gaat. Ook de dinamiek/geluid is heel anders. Gelukkig ben ik absoluut geen hardhitter,  Het klinkt iig voor mij erg vlak als ik achteraf een opname hóor. :F

Jazz

Het is inderdaad best een verschil. Ik merk wel dat door op de e-kit te oefenen je in ieder geval de basis hebt en weet wat je moet doen. Als je even aan t spelen bent op de a-kit loopt t steeds beter/soepeler. Het is n wat ander gevoel. Wel lekkerder trouwens.
En ook bij ons is t geen ramwerk.  Het scheelt enorm als je wat vaker kunt oefenen op de a-kit.
There is no music without jazz

Walter RS

Ik blijf het altijd een raar gevoel vinden een e-kit. Dan heb je tegenwoordig inmiddels varianten die heel dicht in de buurt komen van een a-kit qua bespeelbaarheid, maar toch... Ik speel meestal wel ff een stukkie op een e-kit als ik bij Keymusic ben in Rotterdam maar ben dat meestal toch erg snel zat. Krijg er geen gevoel bij.

drumslet

Eens met Walter RS... onlangs even het vlaggenschip van Roland uitgeprobeerd, maar vind het lastig om er een lekker en goed speelgevoel bij te krijgen. Zelf een Roland gehad met van die harde pads, maar daar was ik al helemaal snel klaar mee.

Goed om te lezen/horen dat anderen er wel mee uit de voeten kunnen. Geef mij maar akoestisch!
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

Jazz

Wil wel zeggen dat ik ongelooflijk blij ben met mijn e-kit.
Ik kan hier op spelen wanneer ik maar wil. Een uitstekend alternatief voor mij.

En natuurlijk is t zo dat n a-kit "het" is wat spelen betreft.
There is no music without jazz

Technobeat

#1217
nov 02, 2017, 19:29 Last Edit: nov 02, 2017, 19:32 by Technobeat
En natuurlijk is t zo dat n a-kit "het" is wat spelen betreft.
Maar als er geen mogelijkheid is tot het spelen van akoestisch in de thuissituatie ben ik toch maar mooi super blij met mijn omgebouwde A-E set :)  :)  .

Echter , als ik de mogelijkheid had tót , zou ik ook de meshheads verruilen voor de Aquarian vellen en een goede set akoestische bekkens kopen. .....
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dreamdrummer

Ik ben ook heel blij met mijn A-->E kit.

Maar toch denk ik erover een goedkoop 2e hands setje (Thunder oid) aan te schaffen. Hier wil ik dan de triggers en mesh-heads op zetten en dan full-time elektrisch gebruiken.

Dan kan ik mijn dikke Ludwig kit gewoon weer lekker akoestisch gebruiken.
Ik merk dat je op echt akoestisch toch met meer finesse/gevoel/dynamiek kan spelen. Althans, als ik het vergelijk met mijn DIY E-bekkens en toms.

Bijvoorbeeld, muziek als Plini en Porcupine Tree vraagt toch om die 'echte' dynamiek en accenten waar nodig. Wat bijna niet te doen is, ook niet op originele Roland Kits.

Dus als iemand nog een oud setje heeft staan  22/14s/12/14/16 met hardware, hou ik me aanbevolen haha 8) 
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Nijlpaard

Heb nog een Go drumstel staan voor 75,-. Werd gebruikt voor lessen.

Wel wat grotere maten 12/13/16 met 14 snare en 22 bass.

Doe maar een PB als je interesse hebt
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Dreamdrummer

Heb nog een Go drumstel staan voor 75,-. Werd gebruikt voor lessen.

Wel wat grotere maten 12/13/16 met 14 snare en 22 bass.

Doe maar een PB als je interesse hebt
Thanks man, maar het liefst koop ik in 1x een setje met de juiste maten ivm overzetten gaasvellen.

Hou t wel ff in mn achterhoofd :-)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Leon

Ik was benieuwd naar de ervaringen met de C&C Player Date series. Ik zie op dit forum 1 post uit het NAMM 2012 topic, verder weinig gesproken over dit merk, terwijl ik het toch regelmatig tegen kom bij verschillende bands.

Zo lees ik dat ze hun eigen ketels maken ipv Keller shells te pakken bijvoorbeeld. De Player Date series zouden op dezelfde manier gebouwd worden als de Custom sets die het bedrijf bouwt.

Momenteel staat er zo'n kit te koop op markplaats: https://link.marktplaats.nl/m1230747733

animal

Wel netjes bieden naar waarde(n) Leon. :+

Leon

Busted : )

Omhoog