Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Tim Zuidberg

Dank voor de tips allen! Ik zal snel eens een kijkje bij Rimshot nemen!
Eventueel heb ik al een geschikte kandidaat bij Thomann gevonden. Met de juiste tom-maten (10x7 & 12x8) die net wat platter zijn dan normaal maar nog net geen hyperdrive.

jamsmurf

Toevallig was ik vandaag bij Rimshot en het beestje staat er nog.
Ik was er nog nooit geweest. Leuke zaak, met vooral een heleboel spullen :)

jackaman

hallo,

ik woon op een industrieterrein en wil graag muziek maken met mijn huis genoten.
we maken zelf nummers met groovie hip hop funky achtige vibes we vinden de red hot chillie peppers keihard en de vibe die zij aan hun muziek geven is iets wat wij ook willen
ik denk zelf dat het vet is om een vintage achtige sound te hebben met veel soul en funk er in
mijn budget is ongeveer 600 maar ik hoef in principe niet een heel drumstel te hebben ik wil eerst weer gaan oefenen  en er voor zorgen dat ik alles van me high hat, bass, en snare kan dromen

ik hoop dat iemand me serieus neemt ondanks me slechte nederlands

Technobeat


Waarom zou je niet serieus genomen worden ?
Het is volkomen duidelijk wat jullie / jij van plan zijn / bent en de locatie is ( zeker na 18.00 uur ) ideaal om eens flink los te gaan .

Maar goed , je wilt gewoon eerst rustig één worden met je drumstel .....
Om te beginnen kun je Marktplaats afstruinen , want voor 600,= euro kun je zeker een goede kit kopen .
Wil je op save spelen start je met een Pearl Export en die heb je voor rond de 400,= euro gebruikt , soms met cymbals en al er bij , en anders heb je nog 200,= euro in de pocket om een aardig starters setje bekkens ( hihat - crash en ride ) aan te schaffen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Thijs

Ik mag vanaf volgende week woensdag mee gaan drummen bij een gave Joekskapel  *O*

Helaas is er in de oefenruimte geen drumstel beschikbaar en heb ik geen zin om iedere week mijn Kumu af te breken en mee te nemen  :(

Gelukkig is er wel opslagruimte en daarom ben ik op zoek naar een goedkoop 2e drumstel voor repetities en eventuele 'risico-optredens'.

Wat ik nodig heb:
Ketelset + standaards (2 toms + basdrum, snare niet nodig, bekkens niet nodig)
Liefst een 18" of 20" BD
Podiumwaardig (de trommels, hardware kan ik van mijn goede set meenemen)
voor ongeveer 500 euro

Ik ben marktplaats al goed in de gaten aan het houden maar misschien hebben jullie nog tips.

Merk is niet belangrijk voor mij maar de kleinere BD is qua beschikbaarheid nog niet zo makkelijk te vinden.

Thijs

Gisteren bij Rebo Music een Gretsch Catalina Jazz opgehaald  :)

Eerste indruk: de bas knalt harder dan verwacht!

Vanavond stemmen en morgen eerste repetitie, ben benieuwd.

Koenties

Hee allemaal,

Ik wil een nieuwe snare dus ik was wat aan het rondkijken toen ik op een Ludwig Jazz Festival 14x5 uit 1961 stuitte. Nu vroeg ik mij af of het waard is om meer dan 400 euro uit te geven aan deze snare. Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Bacchus

Waarde mede drummers.
Ik ben op zoek naar een nieuwe kit (22 of 20 -10-12-14 of 16). Eigenlijk gewoon omdat ik een nieuwsgierig mens ben en nieuwe dingen wil proberen. En omdat het kan
Mijn shortlist bestaat nu uit:
- Gretsch Catalina Maple
- Tama Starclassic Performer Birch
Laastgenoemde is een ouder beestje, maar mateloos populair (dat zal een reden hebben)
Waarom: het past in mijn budget, ziet er kek uit. Meer zinnigs kan ik er eigenlijk niet over zeggen.
Wat is de betere kandidaat? Het gaat me om bouw kwaliteit, sound, courantheid.
Kan iemand mij uit ervaring de pro's en con's van beide jongens noemen en evt een slim alternatief aandragen. Budget 750-900 voor de shellset (occasion)

PS hij komt in de plaats voor een Adams 8000 maple jazzkit


dunDaan

Tsja, het zijn twee redelijk verschillende kits. Esdoorn vs berken.
Esdoorn klinkt wat warmer, berken wat pittiger, maar het grootste gedeelte van de klank wordt toch bepaald door wat voor soort vellen je erop gooit en hoe je ze stemt.
Ik heb geen ervaring met de Gretsch, maar heb wel ooit een Tama SC performer gehad, en met een standaard setje Ambassador coated klonk dat erg goed. IMHO is de Tama iets professioneler dan de Gretsch.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Bacchus

Hoi Daan
Ik heb wat research gedaan en voel wel erg veel voor een Starclassic (2000-2003)
Wel duur! Maar dat zal een reden hebben. Goede kwaliteit en gewild.
Mocht er iemand zijn die er een kwijt wil.....
Dank.
Bacchus

Black Page

Inderdaad. Een gretsch renown valt eerder in dezelfde prijscategorie. Maw er zit denk ik een verschil in kwaliteit (bouw) tussen een catalina en een starclassic berken...


Wilhelmina

Hallo allemaal

Ik ben nog nieuw hier op dit forum en heb al enkele topics gelezen.
Zal me eerst even voorstellen, ik ben als 6 jarige begonnen met pianoles, op mijn 8ste overgestapt op klavier-accordeon, op 13 jarige begonnen op orgel met 13 voetpedaaltjes, op 18 jarige overgestapt op kerkorgel, op 35 jaar overgestapt op knop-accordeon, tussendoor nog enkele jaren gitaarles gehad en mandoline les, om op 42 jaar te beginnen op steirische harmonika en ten slotte op 43 jarige leeftijd 1 jaar chiterles gehad en al deze instrumenten bezit ik persoonlijk allemaal, zelfs een kerkorgel.
Nee ik ben geen prof muzikant geworden, dit alles als puur hobby maar het is al een aardige studio zonder drumstel.

Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een kit om vooral mij zelf op te nemen en daarmee met een van mijn andere instrumenten op te treden.
Als drummer ben ik nog een echte beginner maar daar zal snel een eind aan komen.
Met mijn vorige instrument heb ik elke dag minstens 5 uur gestudeerd en dat wil ik nu weer gaan doen.
Het moet een alround drumstel zijn waar in principe alles op kan worden gespeeld wat maar wenselijk is.
Hij moet worden ingezet bij bv een blaaskapel, accordeonclub, steirische harmonika club en op mijn keyboard is het wat de klant vraagt dat speel ik maar geef me een paar dagen de tijd.
Dus ook Elvis, Queen, The Police maar ook jazz.
Ik heb een ritme-module maar daar staan niet alle ritmes op die ik wens vandaar dat ik nu deze zelf wil gaan maken en uitbreiden en om dit via een drumcomputer te doen zie ik helemaal niet zitten.
Hiervoor wil ik dus een drumstel in de woonkamer hebben waar al mijn andere instrumenten en installaties ook staan.

Aangezien ik nu niet over een groot budget beschikt zit ik zelf te denken aan een Pearl forum of aan een Adams 2000.
Beide vind ik op MP voor een redelijke prijs maar wat raden jullie mij aan voor het geen waarvoor ik hem zou willen gebruiken, het is dus duidelijk geen 1 dags vlieg.
Of toch nog door sparen voor een betere kit.
Van drumstellen heb ik nog helemaal geen verstand.
Ik zeg altijd je bent nooit te oud om iets te leren en vragen staat vrij.

Met vriendelijke groetjes


J.W.S

Hallo allen,

Ik heb van iemand een aanbod gekregen voor een nieuwe drumkit en nu zit ik te twijvelen tussen een Odery privilege en Ludwig centennial.

Bij ludwig centennial spreken de maten me meer aan maar bij de Odery de kleur. Het word lastig voor mij om de odery te beluisteren omdat dat nogal een eind weg is. Welke raden jullie aan puur op het geluid? Dus even de kleur en maten terzijde.

Groet Jornt
Ludwig Classic maple - Murat Diril Cymbals - DS Drums

drumslet

Dag collega's,

Ben benieuwd naar jullie mening/gedachte over het volgende. Op het moment heb ik twee DW Collector's thuis staan. Helaas maar tijdelijk, aangezien er maar plek is voor één. Beide hebben dezelfde opstelling en afmeting, 22/10/12/14.


Het gaat om een black/silver badge uit 2002, finish ply en een gold badge uit 2007 laqcuer special. De black/silver is een tweedehands set met gebruikssporen, de gold badge heb ik nieuw gekocht en ziet er gewoon super netjes uit.

Volgens mij zijn de ketels van de black/silver badge van Keller en de gold badge van DW zelf. Hebben jullie misschien een voorkeur qua ketel, klank, afwerking tussen deze beide sets?

Ben benieuwd naar eventuele ervaringen. Hoor het graag!
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

drfill

ik zou nooit op iemand anders af gaan ?  ..maar een coated en een clear setje erop zetten (op allebei)
en dan zou je vanzelf moeten horen welke beter is..  (naar jouw smaak)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Paul

Je hebt de luxe om beide sets uitgebreid thuis te testen? Maak daar gebruik van, dat is een luxepositie! Wat drfill zegt, test ze met verschillende vellen, ruil de vellen een keer om en luister hoe ze daarop reageren, en maak je afweging op geluid. Ik denk niet dat iemand hier de mogelijkheid heeft gehad ze zo uitgebreid naast elkaar te horen.

Er is ongetwijfeld een prijsverschil tussen de sets, maar als dat geen probleem is zou ik, bij wijze van spreken, met een blinddoek op testen en luisteren.

drumslet

@drfill: Het topic is voor mij ook niet bedoeld om een definitieve keuze te maken. Ik ben alleen benieuwd of er mensen zijn die een voorkeur hebben voor de black/silver of de gold badge.

@Paul: Niet thuis helaas, maar de repetitieruimte is 5 minuten rijden!

Heb op beide sets nu identieke vellen liggen. De black/silver heeft een lagere toon. Ook opvallend vind ik het verschil in draagrand. Die van de black/silver is scherper dan die van de gold.
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

musiqman

Dekeller ketels zijn er in 96 uit gegaan. In dit geval zijn het dan DW's eigen ketels. In dit geval zal ik het laten afhangen van de sound zoals hem hoort en de looks.

Redrum

#1143
apr 23, 2017, 21:58 Last Edit: apr 23, 2017, 22:02 by Redrum
Wat zouden jullie kopen?

Ik twijfel tussen een Pearl Vision en een Tama Rockstar.

Denja

Hallo allemaal ik ben nieuw hier en heb een leuk drum setje gezien nu zou ik even willen vragen wat jullie hier van vinden?
Betreft een  Tama Imperialster is dit wat of zeg je afblijven?
Het is een gebruikte en gaat vergezeld van alle Tama hardware ook de vellen.
De cymbals zijn van ZBT Zildian.
Ik kijk uit naar reactie's
PDP FS series drumstel

Denja

Leeft dit forum nog? :O
PDP FS series drumstel

dunDaan

Verschil
Leeft dit forum nog? :O
Verschilt van dag tot dag ;)

Zo'n imperialstar is een prima beginnerssetje. Ik zou er niet mee op het podium of in de studio gaan zitten, maar om je 1e sporen in de drumwereld te zetten is dat helemaal niet verkeerd. Dat geldt trouwens ook voor de ZBT's
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Technobeat

Leeft dit forum nog? :O
Met alle respect , maar het duurt soms even voor je antwoord krijgt :)  .
En het is wel zo netjes om je eerst even voor te stellen in het daarvoor bestemde topic .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Henk0210

Hoi allemaal,
Ik heb al een tijd lang een Yamaha gigmaker fusion. De bassdrum krijg ik erg goed klinkend, alleen de toms krijg ik gewoon niet goed, heb veel verschillende vellen geprobeerd en uren stemmen. Maar ik krijg te weinig sustain en toon. Daarom ben ik van plan een nieuwe set te kopen. Zit zelf te twijfelen tussen een Yamaha rock tour custom, of een normale tour custom. Had al begrepen dat de rock tour met mahonie Shells is, en de tour custom met maple Shells. Ik vind de finish van de rock tour mooier, maar de maten van de tour custom spreken mij meer aan.
Speel zelf vooral bigband/gospel/pop.
Welke set zouden jullie aanraden? Ben van plan om te gaan luisteren, maar wil graag eerst even horen of er echt verschil tussen zit en of de ene er bovenuit steekt. Ik ben opzoek naar toms met veel sustain, ( kan altijd nog dempen) en veel toon. Snare is geen probleem, heb een mooie mapex black panther. Hoor graag van jullie,
Grt Henk
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

Denja

#1149
mei 08, 2017, 01:21 Last Edit: mei 08, 2017, 01:24 by Denja
@Technobeat ik heb al is gekeken waar ik me kan voorstellen maar ik vind hier niks over terug?

Het is tenslotte toch deze geworden PDP FS series
(100% birch) in de matte kleur "cherry to black fade".
De kit bestaat uit: - basdrum: 22x18" - tom 1: 10x7" - tom 2: 12x8" - floortom: 14x12" - volledige cymbalen set Paiste 101: 14" hi-hat, 16" crash en 20" ride De Paiste101: 14" en 18" had ik reeds dus is de set nu helemaal compleet.
 Het drumstel is voorzien van goede Evans EC2 vellen op de toms, Evens Genera Dry HDD op de snare en een Remo Emperor op de snare.
Klinkt fantastisch en ik vind hem mooi.

PDP FS series drumstel

Omhoog