Lichtgewicht drumkit

Gestart door Jazz, sep 21, 2018, 17:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

#75
okt 01, 2018, 10:33 Last Edit: okt 01, 2018, 10:37 by Robert-Jan
Je verliest ook een bak laag in je bas als je een gat in je voorvel maakt.
Als je geen microfoon gaat gebruiken en je hebt nu geen last van stuitering of 'goh wat speelt het raar' zou ik geen gat in je vel maken.
Eerst eens kijken wat een handdoekje tegen het voorvel en slagvel doet..eerst daar eens mee experimenteren.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jazz

Hoi Robert-Jan
Heb n doekje tegen voorvel. Heb nu n ietwat dompgeluid. Is misschien ook wel wennen! Het is natuurlijk ook n 16" bas. Ik hoef ook niet zo'n galm te hebben maar verbeteringen zijn altijd welkom.
Ik heb wel de toonhoogte wat ik wil hebben.
Misschien moet ik ook niet te snel dingen veranderen.
There is no music without jazz

Jazz

Nou, ik schiet wel van hot naar haar. Komt dat ik nogal af ga op jullie ervaringen.
Maar voor mij is t misschien wel goed om te doen wat RJ voorstelt. Eerst maar eens n tijdje spelen en wennen. Zien we wel hoe dat uitpakt.
There is no music without jazz

animal

#78
okt 01, 2018, 12:08 Last Edit: okt 01, 2018, 13:21 by animal
Je verliest ook een bak laag in je bas als je een gat in je voorvel maakt.
Vandaar ook een klein gat, een soort van "best of both worlds". De basdrum wordt er in ieder geval minder boeoeomerig van.

Persoonlijk vind ik dit DW basdrum vel een mooi compromis, kleine gaatjes rondom. Helaas niet verkrijgbaar in 16 inch.


kaboemba

#79
okt 01, 2018, 12:11 Last Edit: okt 01, 2018, 12:14 by kaboemba
Ik heb n.a.v. Robert Jan zijn opmerking wat rond gekeken en gelezen maar ik lees er nergens dat je een bak laag verliest, hooguit dat je wat warmte en diepte kwijt raakt. Maar goed juist bij een kleine bas zou ik alle warmte en diepte willen behouden.
Mogelijk heb je dan een probleem met uitversterken, dan kan je altijd nog iets het MAY system van dw er in zetten.
Heb het al een tijdje in huis en nog steeds niet geinstalleerd dus kan nog niet zeggen of het bevalt.

animal

#80
okt 01, 2018, 13:15 Last Edit: okt 01, 2018, 13:22 by animal
En een gebrek aan een 'maag omkerende' basdrum-sound heb ik vorige week opgelost.  *O*

In de soulband maak ik t.b.v. click-tracks en backing-tracks gebruik van een Roland SPD-SX. Op deze Roland kun je ook externe triggers aansluiten.
Nu bijna twintig jaar geleden kocht ik voor € 10,00 twee triggers, (zie afbeelding), tot afgelopen vrijdag nooit gebruikt.
Ik had bijna voor veel geld een Roland RT-30K Kick-trigger gekocht toen ik mij ineens realiseerde ooit bovengenoemde triggers te hebben gekocht (waar ik ze had opgeborgen wist ik ook, niet onbelangrijk  ;) ).
Ik heb één van de twee triggers met behulp van een stukje moongel en ducktape op het slagvel van de basdrum geplakt, kabel in de SPD-SX en gaan. De standaard kick-sound's in de SPD-SX zijn best 'te hachelen'.
In ieder geval afgelopen vrijdag weer reuze schik gehad  :Y .





Robert-Jan

Ik heb n.a.v. Robert Jan zijn opmerking wat rond gekeken en gelezen maar ik lees er nergens dat je een bak laag verliest, hooguit dat je wat warmte en diepte kwijt raakt. Maar goed juist bij een kleine bas zou ik alle warmte en diepte willen behouden.

Probeer t zelf eens zou ik zeggen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

Vandaar ook een klein gat, een soort van "best of both worlds". De basdrum wordt er in ieder geval minder boeoeomerig van.

Zeker, maar die booeeem kan bij kleine basdrummetjes net lekker zijn. Het is ook allemaal persoonlijk en daarom zeg ik probeer vooral alles dan weet je wat je zelf fijn vindt.
Ik zou er zelf een Evans emad op zetten, die zijn er wel in 16"... dan ben je van een hoop booeemerig af denk ik.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jazz

#83
okt 01, 2018, 15:08 Last Edit: okt 01, 2018, 15:16 by Jazz
En als resonantievel ?

Ik zag dat bij Evans EMAD meerdere types zijn. Wel/niet coated ed.
kan ik daar nog op iets letten ?
There is no music without jazz

animal

#84
okt 01, 2018, 15:49 Last Edit: okt 01, 2018, 15:51 by animal
Waar je op moet letten!

Dat je de basdrum emad 16" versie koopt en dus niet de floortom versie.

De coated-versie klinkt wat warmer dan de clear-versie, die meer 'attack'/'slap' laat horen. Ik heb met beide ervaring, mijn voorkeur geniet de clear-versie, zeker als je een dicht resonantievel gebruikt. Coated e-mad in combinatie met dicht resonantievel gaat wel heel wollig klinken.

Het originele Pearl resonantievel in combinatie met een e-mad is een prima combinatie, maar heel eerlijk gezegd vind ik weinig mis met originele/meegeleverde slagvel.
Maar zodra deze aan vervanging toe is, koop ik ook een e-mad clear, heb deze (variant) namelijk al liggen op een 18" Pearl basdrum (in combinatie met een dicht ambassador resonantievel, jaja ;), wel extra demping op aangebracht ) en die doet niet onder voor menig 22" .

Jazz

#85
okt 01, 2018, 16:59 Last Edit: okt 01, 2018, 17:01 by Jazz
Bij mijn bas is t slagvel clear en t resonantievel coated (orgineel pearl)
Beiden remo
Bij jou natuurlijk ook
There is no music without jazz

Robert-Jan

Maar zodra deze aan vervanging toe is, koop ik ook een e-mad clear, heb deze (variant) namelijk al liggen op een 18" Pearl basdrum (in combinatie met een dicht ambassador resonantievel, jaja ;), wel extra demping op aangebracht ) en die doet niet onder voor menig 22" .
Dat heb ik dus ook.. ik gebruik zo'n evans kussentje 'zachtjes' tegen het voorvel, maar dat is denk ik te veel van het goede voor een 16"bassdrum
Ga vooral NIET voor een Emad-resonatie vel, dat gaat echt helemaal nergens over, zonde van het geld.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jazz

Oke
Dank jullie wel.
Heb nu wel t een en ander helder.
There is no music without jazz

kaboemba

Ik ben erg te spreken over aquarius bassdrum vellen.
Zat ff te kijken voor zo'n emad resonatie vel, what the F@CK@FF 58 euro.

Maar demping is en vellen is en blijft een lastig ding om over te hebben, wat de 1 geweldig vindt vindt de ander niks.

animal

#89
okt 01, 2018, 22:12 Last Edit: okt 01, 2018, 22:16 by animal
Ik ben erg te spreken over aquarius bassdrum vellen.
Je bedoelt hoogstwaarschijnlijk Aquarian, idd ook niks mis mee, heb ik nog het e.e.a. van liggen.
Klinken over het algemeen wat 'droger' dan een vergelijkbaar Remo model, coating is van Aquarian wat dikker dan bij Remo.

kaboemba

Ja aquarian, aquarius aquarian who cares, die dingen dus.

Harre

Aquarian is van de drumvellen, aquarius van het liedje  :Y
https://www.youtube.com/watch?v=06X5HYynP5E
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Jazz

Ik heb vandaag n 16"basvel evans emad besteld hier bij de muziekzaak.
There is no music without jazz

animal

Goed bezig, loterij gewonnen??

Jazz

Mn schilderspullen verkocht.
There is no music without jazz

Technobeat

Mn schilderspullen verkocht.
En wie moet dan nu buiten de kozijnen schilderen :?  :+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Is kunstschilderen
Wie buiten schildert heeft niets met mijn schilderen te maken. Gelukkig!   Is niet mijn ding.
There is no music without jazz

Technobeat


Het was ook met een knipoog bedoeld Jazz :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

De pearl midtown heeft als hout populierenhout.
Ik vraag me af of t niet verstandig zou zijn om t hout rond t slagvel te verstevigen/beschermen
met n kleurloze vernis ?
Als t nou n maffe vraag is, excuus...... heb n hersenschudding. Komt daardoor.
There is no music without jazz

Technobeat

Jazz , ik ga er gemakshalve van uit dat Pearl wel heeft berekend dat het originele slagvel en daarmee de hoop voldoende draagkracht heeft om de slagkracht moeiteloos vele jaren te weerstaan .
Dus zal het vernis weinig tot geen versteviging toevoegen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog