Lichtgewicht drumkit

Gestart door Jazz, sep 21, 2018, 17:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

Vergelijk het totaalgewicht van de volgende hardwarepakketten maar eens Zwaar pakket en Lichter pakket.
Ja, kijk maar goed, het staat er echt. :+

Maar dat vergelijk van 11.4 kg voor de Pearl tegenover 17.5 kg voor de TAMA is oneerlijk: de TAMA heeft 2x boomstands, de Pearl een rechte en een boom. Boomstands zijn zwaarder.  :+  :+
(Wellicht tijd om deze tabel eens te updaten?)

@Jazz: Met kleine bassdrums is volume in een grote ruimte lastiger, zeker omdat veel drummers de bassdrum dempen voor een korte, diepe dreun.
Mijn advies: accepteren dat het een 16" bassdrum is, waar niet de lage dreun van een 22" uitkomt. Zo min mogelijk demping en niet te laag willen stemmen, dan draagt de toon het beste door de muziek heen.
Met een Powerstroke erop, beetje demping op het voorvel en dan de beater begraven in het vel zoals veel drummers gewend zijn, slaat zo'n kleine bassdrum dicht.

Ik heb dit topic overigens verplaatst en hernoemd, aangezien het niet meer een Gevraagd-topic is.  ;)

Jazz

Fijne informatie Paul. Thanks
There is no music without jazz

drfill

als ik mijn kickport uit mn bassdrum haal (dus alleen gat) heb ik echt een hoop
minder laag (onversterkt ook) dus ik denk, dat je met een kickport uit een 18 of
16 kick,  veel meer laag haalt.. dan zonder..
https://www.youtube.com/watch?v=CI5Qq352QJ0
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Ik heb die set gehad..evans emad en een dicht voorvel...beter wordt het niet. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

#29
sep 25, 2018, 19:28 Last Edit: sep 25, 2018, 19:38 by kaboemba
Dat is een understatement zelfs, de samenvatting van de review, waarnaar Kaboemba verwijst, vermeldt zelfs
"A very detailed review examining all aspects of the Pearl Midtown Drum Kit. Myself (Magnus), Todd, Ryan and Sean are all in agreement that the Midtowns are the new "King of the Jungle". In fact we intend to have a crowning ceremony later this evening."
Heb je al een Midtown besteld?? :+
Wat is er oneerlijk aan om te zeggen dat een ferrari sneller is dan een skoda, dat is gewoon een feit!!
Een feit is ook dat een ferrari duurder is dan een Skoda en dat een rode auto roder is dan een zwarte ....feiten dus, hetgeen niets met 'oneerlijk/eerlijkheid' heeft te maken.

Ook een feit is dat veel drummers minder veel en minder zwaar willen sjouwen. Na jaren waarbij bij de hardware zwaar/zwaarder/zwaarst de trend leek te zijn, heeft de markt hierop ingespeeld door lichtere (eenvoudiger) hardware uit te brengen.
Vergelijk het totaalgewicht van de volgende hardwarepakketten maar eens Zwaar pakket en Lichter pakket.
Ja, kijk maar goed, het staat er echt. :+

Het gaat natuurlijk niet om feiten maar om vergelijken, geen feiten maar vergelijken en als je vergelijkt moet je dat eerlijk doen.
En waarom zou ik er 1 bestellen, ik ben niet op zoek.
Bovendien zou ik toch niet voor de pearl gaan maar voor de odery welke ook heel sterk uit de test komt. En ik heb nu eenmaal een voorliefde voor alles wat een ander niet snel koopt.
Maar goed de sonor wordt niet verder getest en die heb ik al.

En als we dan gaan vergelijken, de pearl is 348 euro zonder hardware, de odery is 389 incl hardware o en er is een uitbreidings set met een 20 inch bass voor 199. Geen idee wat de hardware set van pearl kost. Sonor safari lijkt niet meer in produktie.

Sorry odery is 429 voor die versie die leverbaar is.

Jazz

Ik heb ook naar Odery gekeken hoor. Wat mij betreft ook n optie.
maar goed, ik hoop morgen iets leuks te vinden. Je weet maar nooit. En zo niet zijn er dus andere opties.
There is no music without jazz

animal

Het gaat natuurlijk niet om feiten maar om vergelijken, geen feiten maar vergelijken en als je vergelijkt moet je dat eerlijk doen.

:w

kaboemba

Och ik zie het zwaaien maar als geen beter antwoord hebben.

Jazz

#33
sep 26, 2018, 17:44 Last Edit: sep 26, 2018, 20:56 by Jazz
Nou jongens, ik heb mn drumstel (bijna) ,is Pearl Midtown geworden. Wordt besteld en als t binnen is netjes bij mij thuisgebracht, mee opgezet, evt. Nieuwe vellen en stemmen. Dit alles door Peer drums uit veldhoven. Goeie vent.  Geen reklame.
Hij heeft me echt gematst en geholpen. Voor n heeel net bedrag alle hardware en vintage hi-hat paiste stambul
Extra stokken stix crusher en 3 tassen voor de standaards, nieuwe vellen
ME ECHT HAPPY
Ik ben blij dat ik t hier op zolder kan zetten/spelen.
There is no music without jazz

Technobeat

Nou jongens, ik heb mn drumstel (bijna) ,is Pearl Midtown geworden.Ik ben blij dat ik t hier op zolder kan zetten/spelen.
En dan het hele spul voor elke gig naar beneden sjouwen ........
Scheelt wel dat het nu lichter in gewicht is natuurlijk .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

#35
sep 26, 2018, 18:41 Last Edit: sep 26, 2018, 20:54 by Jazz
Komt goed. Alleen de standaards in n tas scheelt al.
Bas niet zo groot en lichter
There is no music without jazz

animal

Gefeliciteerd en een goede keus. Heb zelf de midtown kit afgelopen vrijdag gebruikt, had er reuze schik mee.

Jazz

Kreeg net te horen dat t vrijdag gebracht wordt
There is no music without jazz

animal

Spannend  :Y , welke kleur heb je genomen??

Jazz

Zwart - goldsparkle
Welke kleur heb jij ?
There is no music without jazz

animal

Ook zwart goldsparkle, vond ik wel zo chique en combineert nog redelijk met andere zwarte drums die ik bezit.

Paul

#41
sep 27, 2018, 08:34 Last Edit: sep 27, 2018, 08:49 by Paul
Top, Jazz! Je hebt de set bij Peer kunnen testen?
En we wachten natuurlijk de foto's af!

(Ik begin nu ook geïnteresseerd te raken in zo'n setje "voor erbij". Maar met mijn drumstel naast het bed in ons 2-kamer appartement zit ik wel aan de grenzen van de WAF..)

Jazz

Zal zeker foto's maken. Ik ga vanmiddag maar eens beginnen met n deel van de zolder op te ruimen. Kan n hele hoop naar de stort.
There is no music without jazz

kaboemba

Klinkt goed, ga je vast blij mee worden, en de kleur lijkt mij heel chique.

Technobeat


Heb de set net even op de Bax-site bekeken en moet zeggen : Erg netjes *D  .

Veel drumplezier ermee gewenst :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

De prijs van de kit verschuift wel hard. Van 499,- naar 419,- en n halve dag later is t 349,-
There is no music without jazz

drfill

dat heet 'bax ministratie'    :+
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Volgens de pearl leverancier komt t voor dat na je bestelling n bericht krijgt dat t niet leverbaar is.
There is no music without jazz

Technobeat

Volgens de pearl leverancier komt t voor dat na je bestelling n bericht krijgt dat t niet leverbaar is.
Dat geintje heeft Animal ook ondervonden met zijn ATV-kit aankoop , maar hij heeft het volgens mij met behulp van een advocaat of rechtshulp wél voor elkaar gekregen dat Bax MOEST leveren voor de lage bodemprijs . ( correct me if i`m wrong Animal ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

#49
sep 27, 2018, 23:17 Last Edit: sep 27, 2018, 23:20 by animal
Het is iets anders Technobeat ;) . De levering van de ATV is eerst een aantal keren naar een latere datum verplaatst en nadat ik hem 3 maanden in bestelling had staan (en vooraf had betaald) stuurde ze me opeens een mail dat ze de ATV voor het door mij betaalde bedrag niet konden leveren en dat ze mijn betaling hadden teruggestort, voor hun einde verhaal. Ik heb toen aangegeven dat ik niet akkoord ging met deze eenzijdige beëindiging van een overeenkomst en heb een melding gedaan bij thuiswinkel waarborg. (Thuiswinkel waarborg stuurt deze (aan)melding direct door naar de aangesloten winkel) Nog voordat ik iets concreets vernam van Thuiswinkel waarborg werd ik gebeld door Bax-shop en zijn we er alsnog samen op een prima manier tot een nieuwe overeenkomst gekomen.

Wel bijzonder dat de rode Midtown nu ineens duurder is dan de zwarte, het prijsbeleid blijft toch bijzonder bij Bax.

Nog 1 nachtje slapen Jazz  ;)

Omhoog