Beginnend drummer

Gestart door Jonnesim, sep 06, 2018, 16:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

Het is echt de meest simpele module die ik ooit gehad heb, alles in te stellen met de knoppen.
Okee het is een verdomd klein scherm maar met een handleiding kom je daar met gemak uit.
Handleiding binnen 10 seconden gevonden op internet.

Snap werkelijk niet wat daar moeilijk aan kan zijn.

animal

#26
sep 08, 2018, 11:04 Last Edit: sep 08, 2018, 12:57 by animal
Kwa geluid is eigenlijk mestheads het beste met rubber randen.
............. zijn wel stil, maar stinken dat ze doen. :+

Ik heb de ddrum ook jarenlang in bezit/gebruik gehad (gekocht in 2001 en 2 jaar geleden verkocht) en ben het op het vlak van geluidskwaliteit wel met kaboemba eens, ondanks dat de module uit 1993 stamt waren/zijn de sounds nog steeds goed, verbazend goed zelfs als je je bedenkt dat de techniek van module dus 25 jaar oud is.
Even een korte beoordeling op onderdelen:
- De bekkenpads staan qua model ver van het origineel af  :') en zijn storingsgevoelig, de geldt ook voor de hi-hat, maar deze is qua triggering behoorlijk accuraat.
- De drumpads zijn oerdegelijk, triggering is zeer accuraat en het speelgevoel ook (geldt alléén voor de uitvoering met echte vellen), de pads zijn echter verre van geluidsloos/stil.
- Het originele rack is niets bijzonders, niet heel erg stevig.

Rest nog de module, deze bevat (dus) goede sounds.
Ondanks dat ik me niet kan meten met Kaboemba en RJ, beschouw ik mezelf toch als bovengemiddeld intelligent :+ , op het vlak van gebruikersvriendelijk ga ik toch met RJ mee. De Ddrum module is zonder handleiding niet te doorgronden, want:
1) Geluiden worden niet met een naam, maar met een nummer (honderdtal) aangeduid.
2) De weergave van de (actieve) functie's op de (kleine) display bestaat vaak uit zeer cryptische afkortingen zoals ACP, Ac1, Ac2 etc., sounds moeten worden toegewezen aan ouputs onder A of B positie (waarbij de sounds toegewezen aan B-outputs niet door de koptelefoon te horen waren).
Kortom de bediening functioneerde prima maar was nogal 'eigenzinnig'.

Dit alles is natuurlijk mijn persoonlijke mening/ervaring.

animal

Ik adviseer je deze te kopen Jonnesim  ;) , staat op Marktplaats.



Sla je in ieder geval niet vaak mis  :+

Technobeat


Jonnesim moet alle adviezen even verwerken denk ik , want hij weet nog steeds niet wat voor hem nu het juiste drumstel is .
Maar met het advies van Nijlpaard ( Jos ) kan ik zeker meegaan , want wat is er nu beter dan op ' het origineel ' te spelen :)  .
Ben zo blij dat ik daar destijds op ben overgestapt en met de Drum-Tec Real-Feel meshheads er op is het helemaal af .
En als Jonnesim weer meer budget heeft kan hij er altijd nog inbouwtriggers bij kopen en een knappe ATV aD5 module en is hij helemaal het mannetje .

 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Ach het 1 of het ander, het gaat allemaal niet werken in een apartement.
Althans het lijkt mij niet te doen, of je moet wel hele aardige buren hebben.

dunDaan

Ik adviseer je deze te kopen Jonnesim  ;) , staat op Marktplaats.



Sla je in ieder geval niet vaak mis  :+
Ja maar, hij heeft maar 2 benen, op welke pedalen moet hij dan zijn voeten neer zetten  8)7
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Omhoog