Beginnend drummer

Gestart door Jonnesim, sep 06, 2018, 16:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jonnesim

sep 06, 2018, 16:07 Last Edit: sep 06, 2018, 19:37 by Jonnesim
Hallo iedereen!

Ik zoek een prijs-kwaliteit drumstel. Ik zou altijd gaan voor een gewoon drumstel, maar aangezien ik nog minstens 1,5 jaar in een appartement woon is dat helaas geen optie.

Ik neem sinds een 2-tal maand geleden drumlessen, dus ik ben enorm onervaren en ook bepaalde drumtermen zijn mij nog onbekend.

Ik zoek dus een prijs-kwaliteit drumstel, eentje waarmee je niet te beperkt bent en waar je wel wat mee kunt maar wel onder de 400 euro (en dat is écht mijn maximum). Ik deed al wat research en kwam bij volgende drumstellen uit:

https://www.bax-shop.be/nl/elektronisch-drumstel/nux-dm-5-elektronisch-drumstel

https://www.thomann.de/be/millenium_mps_150x_e_drum_mesh_set.htm

https://www.gear4music.be/nl/Drums-and-Percussie/Digital-Drums-400-Elektronisch-Drumpakket/130R

Ik zou jullie heel dankbaar zijn!!!!

drfill

al je links werken niet..  maar goed..  er staat wel iets boven je budget op m.p.
beste prijs/ kwaliteit drums = gebruikt  (er is altijd iemand die stopt met drummen)
ik zou bijvoorbeeld deze kopen (zie link)  roland td-4 met gaasvellen, ja je hebt dan meer rebound, maar
als je af en toe handdoeken erop gooit, en dan oefent, kun je dit oplossen..
de bassdrum beater zul je wat foam op moeten doen (verminderd impact lawaai) maar verder is zo'n mesh
kit aardig 'stil'  vergeleken bij acoustisch..   met jouw budget zou ik kiezen voor een goed gebruikt drumstel.. 
dat is mijn mening slechts..    maar nieuw voor 400 euro heb je meer 'speelgoed' drumstellen ..
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m1317946903-roland-td-4-elektronisch-drumstel.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jonnesim

Oh excuses! Ik heb de links er opnieuw opgezet.

Bedankt voor je antwoord, maar 't is al niet eenvoudig om te begrijpen wat je daar zegt! :p

Ik had nochtans het gevoel dat de drumstellen in mijn linkjes wel niet slecht waren.
2ehands zou ik wel overwegen om te kopen, maar helaas ken ik er zo weinig van en heb ik toch schrik van mensen die mij 'scammen'.

Btw, ik ben van België

drfill

ok..  de links doen het nu..   voor mij is dat 'speelgoed' ..en misschien dat de hardware bij
sommige nog meevalt,   maar de geluiden zijn zo bar slecht, dat je deze 'drumstellen' snel
zat bent.. (je moet er wel een beetje 'muzikaal' op kunnen spelen..)
voor 2e hands nu is een td-4 module een goed drumstel waar je een 'paar jaar' op vooruit
kan.. en ik ben geen 'roland boy'  maar ik zeg dit alleen vanwege de kwaliteit, triggering en
dynamiek van roland..
deze in belgie heeft de rubber pads, maar zit wel in je budget..  ik zou gewoon gaan proberen,
je hoeft hem niet te kopen..   maar ik zou vergelijken met de goedkope drumkits in een muziekzaak ..
https://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/drumstellen/roland-td-4-447062215.html

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Goed advies  :Y .
En voor wat betreft de door Jonnesim zelf gepresenteerde linkjes ben ik het (ook) eens met drfill, die e-drums vallen in de categorie 'speelgoed' en kan ik dus ook niet positief adviseren.

drfill

ik weet dat yamaha ook goede e-drum kits heeft,  maar van roland is er meer verkocht,
waardoor er ook meer op de 2e hands markt te vinden is ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Nijlpaard

Koop voor 100 euro een oud akoestisch drumstel op MP. Gooi er voor 100 euro aan silentstrokes op. Setje arborea silent cymbals erbij voor 195 euro en je bent voor minder dan 395 euro voorzien van een prima akoestisch drumstel met een laag volume :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drfill

#7
sep 07, 2018, 10:11 Last Edit: sep 07, 2018, 10:35 by drfill
je hebt gelijk ; )   bij een ervaren drummer werkt dit..
(ik bedoel als je toms en snare hetzelfde klinken, als beginner,  is dit verwarrend..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Nijlpaard

Leg uit ? :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

kaboemba

#9
sep 07, 2018, 12:41 Last Edit: sep 07, 2018, 12:46 by kaboemba
Als je voor elektronisch gaat, en ik zou dat doen, dan is dit een prima keus.

https://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/drumstellen/electronisch-drumstel-ddrum-451169234.html

Niet al de opties van de roland maar verslaat de roland op zowel geluidskwaliteit en bouw kwaliteit, en niet alleen de roland.
Zelfs met een elektronisch drumstel is het nog lastig om een overlast te geven, het tikken op de pads en vooral het bassdrumpedaal blijf je horen.
Maar met een beetje mazzel kan je de ddrum kopen voor iets van 200 euro, heb je nog geld over om zelf een zwevend vloertje te maken.

Persoonlijk vind ik het advies van Nijlpaard niks, 100 euro akoestisch drumstel koop je niet de kwaliteit van die ddrum, en silentstrokes en de voorgestelde silent bekkens vind ik niks, maar dat is mijn mening.

Robert-Jan

je hebt gelijk ; )   bij een ervaren drummer werkt dit..
(ik bedoel als je toms en snare hetzelfde klinken, als beginner,  is dit verwarrend..)
Dat is de grap van die remo silentstrokes, je toms klinken als toms en je snare als een snare.
Als je dat verschil niet hoort moet je even een hoortestje laten doen ;)
En je speelt ook he, je hebt een houding, ook al klinkt het hetzelfde is het toch anders.

Laten we wel wezen de Ddrum wordt langzamerhand een dino van weleer. Als je daar nu weer eens achter gaat zitten kom je er ook achter dat er echt wel stappen gemaakt zijn en dat het nu niet meer nog steeds het allerbest is qua sound. Daarbij ..als er wat kapot gaat, bijvoorbeeld de hihat, kan je de set zo langzamerhand wel weggooien want het is superlastig om andere onderdelen te krijgen.

Ik zou echt voor die td4 gaan en anders is Nijlpaards idee echt zo gek niet.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Dat is de grap van die remo silentstrokes, je toms klinken als toms en je snare als een snare.
Als je dat verschil niet hoort moet je even een hoortestje laten doen ;)
En je speelt ook he, je hebt een houding, ook al klinkt het hetzelfde is het toch anders.

Dit idd. Een van de problemen die ik zelf heb ondervonden is dat je coordinatie anders is bij een akoestische drumstel ten opzichte van de TD9 die ik had.
Dus ik had les op een standaard set en kreeg oefeningen mee die ik thuis oefende op een TD-9. Thuis ging het allemaal prima in die week maar zeker bij de snellere combinaties en oefeningen had ik bij de volgende les problemen om het te reproduceren. Ik raakte de randen, kwam verkeerd uit en het voelde toch anders.
Ik denk dat dit iets is dat zeker als beginner belangrijk is om te leren. Dat de bekkens dan niet super klinken (wat ik overigens sterk mee vind vallen voor de prijs) en de set wat oud is is dan minder een issue in mijn ogen. Ik begon op een peace set van een aantal jaar oud met een setje paiste 101. Klonk nog niet eens verkeerd ook.
En idd klinkt de snare echt wel als een snare en de tom als een tom. Dat verschil is duidelijk aanwezig.
Op MP heb je een hele nette Peace voor 100 euro. Daar kan je echt wel een tijd mee vooruit.

Maar ieder zijn eigen zeg ik. Ik speel nu een tijdje op deze combo en kan datgene dat ik oefen een op een doorzetten naar de wekelijkse repetitie. Ik vind dat erg prettig.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Black Page

Ik ga met Jos mee. Toen we verhuisd waren in '12 had ik ruimte om echt te oefenen. Ik heb toen 2ehands een td3kw gekocht.  Later voor een habbekrats een ddrum instapsetje gekocht. Nog later kwamen de silent strokes uit. Dat speelde veel natuurlijker.

Dus ik kwam vanuit de ervaring uit op de optie die Jos voorstelde. Ik gebruik alleen nog de bassdrumpad, het rek en cymbal pads, maar de toms en snare zijn akoestisch en voorzien van silentstrokes. O JA en setje silent hihats heb ik sinds kort.

Dit geeft voor mij het meest realistische spelgevoel.

My 2cts René

kaboemba

Die drum is een dino die met gemak de door jullie voorgestelde rolands verslaat, en een hele nette peace set, die bestaan helemaal niet.
Maar goed de beginner moet het zelf weten, ik zou in ieder geval die drum verkiezen boven de genoemde spullen.
En het kan inderdaad zijn dat je geen drum vervanging spul kan krijgen, maar laten we eerlijk zijn de hardware gaat gewoon niet kapot.
Ik weet niet wat jullie ervaring is met drum, ik mag in ieder geval zeggen dat ik er heel veel ervaring mee heb en heb zelf nog drum hardware liggen.
Heb ongeveer alle modules gehad van ddrum.
In die prijs klasse (tot 400 euro) durf ik niet alleen te stellen dat het best klinkende en best gebouwde is wat je kan kopen, ik durf zelf te stellen dat het de goedkopere roland achter zich laat.

Genoeg advies, kijk maar wat je mee doet.

kaboemba

Ik neem aan dat je drum instap setje bedoelt de latere drum, welke trope is en niets maar dan helemaal niets met de oude drum te maken heeft.

En wie is Jos ?

Nijlpaard

Dat ben ik ;-)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drfill

ik ga ook nog een duit in het (forum server) zakje doen : )
ik heb ook een ddrum gehad, prima sounds..  maar de hardware (met echte vellen) stalen rims etc,
is misschien minder geschikt voor een appartement (flat) 
de silent stroke snare klinkt als een snare ?  ben het eens met de afstanden van een 'a to e' drumstel..
ik heb geen ervaring met 'silent' metalen cymbals, ik weet niet of die niet 'door een muur' heen komen..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Nijlpaard

Het klinkt niet echt als een normale snare maar  je hoort  wel degelijk het verschil tussen snare en Tom bij een silentstroke
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

stefan

Het klinkt niet echt als een normale snare maar  je hoort  wel degelijk het verschil tussen snare en Tom bij een silentstroke
Dit is overigens exact hetzelfde geval bij bv de drum-tec mesh-heads... Het is allemaal niet veel anders, behalve dat ik _persoonlijk_ vind dat de drum-tec real feel vellen echt rete-dichtbij het originele speelgevoel komen.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

kaboemba

ik ga ook nog een duit in het (forum server) zakje doen : )
ik heb ook een ddrum gehad, prima sounds..  maar de hardware (met echte vellen) stalen rims etc,
is misschien minder geschikt voor een appartement (flat) 
de silent stroke snare klinkt als een snare ?  ben het eens met de afstanden van een 'a to e' drumstel..
ik heb geen ervaring met 'silent' metalen cymbals, ik weet niet of die niet 'door een muur' heen komen..


Ben het met je eens de stalen rims meer geluid maken, geld ook voor de omgebouwde akoestische sets.
De bekken pads maken overigens ook nog heel veel geluid, maar dat zal met de silene gymbals ook een probleem zijn.

Kwa geluid is eigenlijk mestheads het beste met rubber randen.

kaboemba

Dat ben ik ;-)
Ja dat dacht ik al.

Groeten,

Rob

Black Page

Ik neem aan dat je drum instap setje bedoelt de latere drum, welke trope is en niets maar dan helemaal niets met de oude drum te maken heeft.

En wie is Jos ?
Op het goedkope tweedehands ddrum a 50 euro setje liggen nu de silent strokes.

Robert-Jan

Maar goed de beginner moet het zelf weten, ik zou in ieder geval die drum verkiezen boven de genoemde spullen.

Omdat jij er veel ervaring mee hebt ja..maar verplaats je nou eens in iemand met 0 ervaring qua e drums.
is die gebruikte module een ideale instapper? Ik zeg van niet.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Want ???

Het is een prima eenvoudige module met weinig opties, geen idee waarom dat geen eenvoudige instapper zou zijn.
Ooit 1 gehad ?

Robert-Jan

#24
sep 07, 2018, 19:56 Last Edit: sep 07, 2018, 20:10 by Robert-Jan
Ja in bruikleen.. duurde best even voordat ik het lekker aan de praat had,aangezien er nogal wat  aan de settings was veranderd, handleidingen opsnorren want die was zoek.. factory restet werkte in eerste instantie niet, via fora uiteindelijk wel weer geod gekregen, maar ik vond het een hoop gedoe ..en dan weet ik er best wat van.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog