Kings drums

Gestart door FoREVer, nov 01, 2011, 18:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

FoREVer

nov 01, 2011, 18:55 Last Edit: nov 01, 2011, 19:03 by AEDrumsA7x
Heey,

Ik zie nu net op MP een advertentie staan over kings drums.
iemand enig idee op Google kon ik weinig vinden alleen mensen met hetzelfde probleem als mij ( niet weten wat het merk inhoud. )

Wel weet ik dat het gemaakt is in duitsland.
en weet ik dat het vintage is

http://www.vintagedrumguide.com/snare_badges.html
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Boudewijnow

Volgens mij had iemand hier op het forum er 1tje te koop voor 25 eppo's..

FoREVer


Volgens mij had iemand hier op het forum er 1tje te koop voor 25 eppo's..


ja zal is kijken of t dezelfde is :P
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

drums97


ja zal is kijken of t dezelfde is :P


Nee is niet dezelfde.
Die op het forum is de mijne en die is trouwens nog steeds beschikbaar.

Quote oude forum:
Kings drums were made in East-Germany by the Tromsa-company.
The name Kings was a fancy name for the Dutch market in the 60/70.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

FoREVer


Nee is niet dezelfde.
Die op het forum is de mijne en die is trouwens nog steeds beschikbaar.

Quote oude forum:
Kings drums were made in East-Germany by the Tromsa-company.
The name Kings was a fancy name for the Dutch market in the 60/70.


en hoe klinken ze, btw als t wat is koop ik miss wel een tom van je over van kings voor een Lug :P
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

drums97

Op zich niet slecht.
De heeft bijv. dunne ketels met verstevigingsranden.
Het hout is wat minder, maar dat mag de pret niet drukken.  *O*
Het grappige is wel, dat ik een fanfare trommel heb met precies dezelfdse wrap.

Ik verkocht overigens de hele kit (zonder enkele vellen en tomarm) voor 25 euro (nu gratis!!):
Gratis af te halen.
Kings drumstel van jaren 60. Opknappertje, maar leuk voor een projectje, 22"x14"bd, 12"x 8"tom, 14"x16"tomen 16"x16"FT en 14"x 5" snare.
Geen tomophanging en BD heeft geen vellen en 16"FT heeft geen slagvel wel resovel.
12" en 14" beide pinstripe en resovel. Snare heeft powerstroke en resovel en nieuwe snaren.
14" is origineel een fanfaretom, maar is omgebouwd tot racktom. Incl. hardware, zie foto.








Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

FoREVer

#6
nov 01, 2011, 20:05 Last Edit: nov 01, 2011, 20:10 by AEDrumsA7x
Onderhandelingen doen we even verder per pb :)
kortom je hebt een pbtje :P
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

FoREVer

#7
nov 01, 2011, 20:33 Last Edit: nov 01, 2011, 20:33 by AEDrumsA7x
owjaa even vermelden als het goed is, en drums97 vind t ook goed :P zie je over een paar weken gerestaureert terug :P

sorry voor doublepost
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

drums97

Dat is altijd mooi om te zien  *O*

You've got mail!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

animal

Tsja Kings uit de jaren '70, met het instrument drums had het weinig van doen. Zoals gezegd gemaakt van waaibomen hout, daarnaast eerder ovale dan ronde ketels en bearing edges die zo ongelijk waren dat de ketel beter als schommelstoel door het leven had kunnen gaan.
Inderdaad dunne ketels, dus zelfs niet heel erg geschikt om als brandhout te fungeren.  -O-

drums97


Tsja Kings uit de jaren '70, met het instrument drums had het weinig van doen. Zoals gezegd gemaakt van waaibomen hout, daarnaast eerder ovale dan ronde ketels en bearing edges die zo ongelijk waren dat de ketel beter als schommelstoel door het leven had kunnen gaan.
Inderdaad dunne ketels, dus zelfs niet heel erg geschikt om als brandhout te fungeren.  -O-


Nou iets genuanceerde had het wel gezegd mogen worden.
Het was en is geen top kwaliteit, maar zo slecht was het blijkbaar ook weer niet, want het merk heeft jaren gediend in ons leger.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

FoREVer


Nou iets genuanceerde had het wel gezegd mogen worden.
Het was en is geen top kwaliteit, maar zo slecht was het blijkbaar ook weer niet, want het merk heeft jaren gediend in ons leger.


Zal t wel laten zien wat het waard is! Watch out Animal :P
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

animal

Ik wacht  :+ .

@drums97
Dit was genuanceerd  ;) en bedoel je met "ons leger" het nederlandse leger? Ja,  8)

FoREVer


Ik wacht  :+ .

@drums97
Dit was genuanceerd  ;) en bedoel je met "ons leger" het nederlandse leger? Ja,  8)


Okee!, t is wel een klus maajaa khad niet anders verwacht zal wel over een week of 2 af zijn
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

drums97


Ik wacht  :+ .

@drums97
Dit was genuanceerd  ;) en bedoel je met "ons leger" het nederlandse leger? Ja,  8)


Hahaha. Tuurlijk  :+

Ik wens Anthony veel succes en plezier met het opknappen en ben benieuwd naar het resultaat.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

FoREVer

#15
nov 06, 2011, 15:37 Last Edit: nov 06, 2011, 21:03 by AEDrumsA7x

Hahaha. Tuurlijk  :+

Ik wens Anthony veel succes en plezier met het opknappen en ben benieuwd naar het resultaat.


Dankjewel! het resultaat is nu al verbluffend vind ik, ben er dan ook ongeveer 10 uur mee bezig nu :P
zal wel is een paar foto's zetten!

Drums97 je hebt wel een karma verdient met dit gunnen van een leuke klus! dankjewel

Edit:

fototjes

http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,416.msg8698/topicseen.html#msg8698

Kun je blijven volgen word geupdated todat de set er staat!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Stella

Kickje. Ik ben in gesprek over deze snare, van Kings dus. Van wat ik hier lees denk ik niet dat het veel is. Wat zijn jullie gedachten over en ervaringen met Kings? Toch een afrader dit?

Wouters

Kings???
Omschrijf het meestal als een "wegwerp-snare"!

Als er iets aan kapot gaat (plastic lugs / oversized vellen), is het 9/10 niet rendabel om em op te knappen. En dan mag iemand anders je vertellen dat het geluid ook niet meer is dan "leuk voor een keertje".

Maar goed: na afloop kan je altijd de lugs nog in de plastic bak gooien, de ketel als aanmaakhout gebruiken, en het weinige ijzerwerk nog voor een paar duppies omruilen bij de ijzerboer.
Geeft het de snare toch nog een "tweede leven" en beter rendement  ;)

Wat houd je tegen?

Fibesman

Haha, briljant Wouters  :Y

Stella

Ah was mijn link ook vergeten trouwens. Maar ok, je maakt een duidelijk punt. Thanks :) Tenzij hij met twee tientjes genoegen neemt laat ik het dus links liggen.

Omhoog