drumstel en langdurig hoge temperaturen..?

Gestart door EE, jun 28, 2015, 18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

EE

Hoi allemaal,

Ik heb een van mijn sets in de oefenruimte van de band staan, welke is gevestigd in een oude schuur.
Achterin de week wil het dagenlang erg warm worden, en in ons oefenhok wordt het nog warmer vrees ik.
Zou het wijsheid zijn om de shells hier weg te halen, zodat ze niet dagenlang in 35+ temperaturen staan...?

Groet, Erik.

Hoefnix

Temperatuur is geen probleem voor je shells.
Hooguit dat je je vellen opnieuw moet stemmen.

Vocht daarintegen is wel een grote alles kapot makend virus :).
Als je set droog staat komt het wel goed.

Joris

Mijn eerste supercheapo drumkit heeft een keer in een serre gelegen met warm weer, na die tijd was de wrap niet meer mooi, maar oke dat was dus ook echt een goedkope waardeloze kit. Met een normale gelakte kit kan weinig gebeuren lijkt me.

Hoefnix

UV licht laat zowel een wrap als lak uiteindelijk verkleuren.

Zeker de jaren 70 sets hebben wrap die nogal snel een gele gloed krijgt.

Paul

Bij hoge temperatuur kan de wrap uitzetten en de lijm enigszins loslaten, waardoor er bij afkoelen bobbels in de wrap achterblijven. Dit is met name een probleem als de kit in direct zonlicht staat, waardoor het lokaal warmer wordt. In een ruimte met 35+ *C en geen direct zonlicht zou het ook een beetje kunnen gebeuren, maar ja.

Het hout heeft er niets onder te lijden. Veel belangrijker voor hout zijn niet de hoge of lage temperaturen, maar de schommelingen ervan. Als warme, vochtige lucht afkoelt, kan het minder vocht vasthouden en ontstaat er condensvorming. Veel vocht is funest voor het hout.
Koelt die ruimte 's nachts hard af? Zeg tot, pak 'm beet 10 *C. In dat geval kan je overwegen de set weg te halen. Anders hoef je het voor het hout in ieder geval niet te doen. Wrap kan een ander verhaal zijn, als je dat belangrijk vindt.

EE

Dank u voor deze nuttige informatie.
De set staat netjes opgestapeld thuis :-)

Erik.

Otje

Dank u voor deze nuttige informatie.
De set staat netjes opgestapeld thuis :-)

Erik.


 ;)

Jazz

Grappig
There is no music without jazz

Omhoog