probleem: bassdrumpedaal verschuift

Gestart door vandeflosch, mrt 10, 2015, 13:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

vandeflosch

https://www.dropbox.com/s/xkch99phj3sqeb6/2015-03-09%2018.12.09.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/g2199wgcytdxbbt/2015-03-09%2018.12.19.jpg?dl=0

Op bovenstaande afbeeldingen is te zien dat mijn pedaal schuin ten opzichte van mijn bassdrum staat.
Nochtans staat hij recht én vastgevezen...

Als ik met 1 pedaal de bassdrum bespeel gaat dit niet zo snel.
Bij gebruik van 2 bassdrumpedalen gaat dit vrij rap...

Dit is vrij vervelend. Wie kent het probleem en/of kan mij helpen?

Paul

Staat het pedaal vlak op de grond? Als de bassdrum 'naar achteren helt' kan het zijn dat, door de klem van het pedaal aan te draaien, de hak van het pedaal omhoogt komt. In dat geval verdraait het pedaal gemakkelijker.

Verschuift het slave-pedaal ook? Klinkt alsof die gaat schuiven en daardoor de master meeneemt.

vandeflosch

de 'hoofdpedaal' schuift weg van de 2e pedaal. Dus die 2e kan de 1e niet mee'trekken'.
Maar ik ga eens zien of de hak inderdaad omhoog komt...

Paul


de 'hoofdpedaal' schuift weg van de 2e pedaal. Dus die 2e kan de 1e niet mee'trekken'.
Maar ik ga eens zien of de hak inderdaad omhoog komt...

Omdat je aangeeft dat het probleem erger is als het slave-pedaal ook is aangesloten, klinkt het alsof het slave-pedaal beweegt en die beweging doorgeeft aan de master (duwend danwel trekkend), met als gevolg dat die verdraait/schuift.
Het probleem kan een combinatie zijn van slave die verschuift en master die niet goed vastzit, waardoor het probleem wordt versterkt.

Nog iets wat me te binnen schiet, zit de hoopklem van de master goed gecentreerd? Als het master pedaal niet goed is gecentreerd kan het pedaal, bij stevig aandraaien van de klem, ietwat (willen) kantelen.

drfill

en als dat niet helpt..  dit werkt prima met een kleed.. velcro strips
http://www.cameras4sports.co.uk/shopimages/products/normal/velcro-240.jpg
m'n slave spijkerde ik vaak vast.. werden sommigen niet blij van : p
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Joris


velcro strips


Ja daar dacht ik ook aan. Onder mijn axis zit soort van super klittenband, ik heb mijn hoop clamps er maar af gehaald die gebruik ik toch niet meer.


Paul

DW ook toch? Dat werkt natuurlijk ook. Maar de hoopklem zou moeten werken, ik heb de voorloper van drfill's pedaal ook gehad, zonder problemen.

Joris

Ja inderdaad, ik snap dit probleem niet helemaal. En als hij niet goed klemt doe je er wat tussen zodat het wel klemt.

drfill


ik heb de voorloper van drfill's pedaal ook gehad, zonder problemen.

ik heb geen problemen met mijn pedaal.. 
iron cobra zit rubber onder.. maar idd,  de hoop kan ook te dun zijn..
je moet 't wieltje van de clamp ook max zetten..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

dutchdrummer

Ik herken het probleem wel. Mijn pedaal (Pearl Eliminator) verschuift soms ook wat naar rechts.
Ik zet 'm altijd loodrecht op de bassdrum. De onderkant is voorzien van rubber, ik speel altijd op een matje. Na verloop van tijd is ie soms wat naar rechts verdraaid, maar meestal blijft ie wel recht.

Heeft denk ik te maken met het exact positioneren op de bassdrum. De kleinste afwijking dat je hem uit het exacte midden zet heeft verdraaien tot gevolg. Vaak merk je dat pas als je al een tijdje zit te spelen, en tijdens een set kun je (tenminste, ik niet) niet even van je kruk af om de pedaal opnieuw vast te zetten.

dutchdrummer


Ik herken het probleem wel. Mijn pedaal (Pearl Eliminator) verschuift soms ook wat naar rechts.
Ik zet 'm altijd loodrecht op de bassdrum. De onderkant is voorzien van rubber, ik speel altijd op een matje. Na verloop van tijd is ie soms wat naar rechts verdraaid, maar meestal blijft ie wel recht.

Heeft denk ik te maken met het exact positioneren op de bassdrum. De kleinste afwijking dat je hem uit het exacte midden zet heeft verdraaien tot gevolg. Vaak merk je dat pas als je al een tijdje zit te spelen, en tijdens een set kun je niet (tenminste, ik kan dat niet) even van je kruk af om de pedaal opnieuw vast te zetten.

baszuidwijk


Ja daar dacht ik ook aan. Onder mijn axis zit soort van super klittenband, ik heb mijn hoop clamps er maar af gehaald die gebruik ik toch niet meer.


Klittenband lijkt mij inderdaad ook dé oplossing. Wanneer ik mijn kit wil inpakken, dan moet ik mijn pedaal echt los scheuren van de mat. Zo lekker stevig vast zit'ie met klittenband. Verschuift tijdens het spelen geen millimeter.

Mad Devil

Je kunt misschien net als ik overwegen om een reepje vilt aan de binnenkant van de hoop te plakken. Dit beschermt niet alleen de hoop, maar zorgt ook voor wat meer grip van de clamp erop.
Gear: Yamaha V Power 22', 16', 13', 12'. Yamaha Recording Custom snare 14' x 7'. Paiste 2002 ride, crashes en splash. Paiste 2002 sound edge hihats

Omhoog