Temperatuur vs. beschermhoezen

Gestart door Dreamdrummer, dec 01, 2014, 09:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dreamdrummer

Hello!

Mijn kit ligt op de zolder van mijn (niet geïsoleerde) schuur, omdat ik simpelweg geen plek heb in mijn kleine huisje. Nu beginnen sommige stands een beetje te roesten.
Deze zal ik voortaan stallen op de vliering in huis, om verdere roest te voorkomen.
Maar voor de shells heb ik echt geen plek in huis.
Kan het kwaad om ze, uiteraard in beschermhoezen, toch op die zolder in de schuur te laten liggen?
Misschien met extra dekens erover?

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

drfill

je speelt er nog wel op tog ?
ik zou -als je goede hoezen, koffers hebt- er zakken silica gel in doen, als het in de
schuur ligt, die je bij 'vochtvreters' krijgt, (gamma, formido)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Dreamdrummer

#2
dec 01, 2014, 10:04 Last Edit: dec 01, 2014, 10:10 by Dreamdrummer
Ik speel er alleen op als ik een optreden heb met een van m'n bands.
Oefenen doe ik op m'n E-kit.

Ik heb deze hoezen van Stagg: http://www.keymusic.com/nl/item/stagg-spbs3-pack-5-professional-drum-bag-set/



Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

drfill

#3
dec 01, 2014, 10:21 Last Edit: dec 02, 2014, 17:13 by drfill
die zien er wel waterdicht uit..  maar die silica helpt condens op je chroom voorkomen
in je hoezen (bij afkoeling).. wat weer pitting scheelt..


je kunt silica gel ook regenereren, 2 uur in de oven op 100 °C en het is weer droog..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Thijs

Of en paar kilo rijst ipv silica :)

Dreamdrummer

Dank voor de tips!
Ik ga ook een beschermhoes voor mn hardware aanschaffen.
Die kiep ik dan wel, samen met mn drumhoezen, vol met Silica gel. 

Met een beetje geluk is komende zomer de geïsoleerde oefenruimte van de band klaar, dan is dit probleem verleden tijd *O*
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

djska

#6
dec 02, 2014, 19:43 Last Edit: dec 03, 2014, 16:45 by djska
Ik heb na wat vochtproblemen in de kelder  waar ik mijn spullen heb staan, dit neergezet:
https://www.conrad.nl/nl/luchtontvochtiger-15-m-225-w-001-lh-wit-ef-881-561115.html

Dit zal waarschijnlijk niet (goed) werken, als het een hele tochtige zolder is, zo'n dingetje onttrekt bij mij nu een halve liter water in zo'n 3 dagen. Nu een paar maanden staan, het lijkt voor mij de oplossing te zijn.

Omhoog