DJ Drums

Gestart door CollinLeijenaar, okt 12, 2011, 11:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

CollinLeijenaar

okt 12, 2011, 11:22 Last Edit: okt 12, 2011, 11:51 by CollinLeijenaar
Na diverse vragen over het merk wat ik speel, toch maar even een aparte thread hierover.

Ik speel op DJ Drums. Hun verhaal is vergelijkbaar met dat van Mapex. DJ Drums is het eigen merk van OEM-builder Wang Percussion. Wang Percussion maakt/maakte ketels, hardware en complete sets voor vele grote namen zoals o.a. Tama, Drum Workshop, Gretsch, Ludwig, Permier & D-Drum. En al die kennis stoppen ze nu in hun eigen merk DJ Drums. DJ Drums is een afkorting voor Dong Jou Drums, de oude bedrijfsnaam.

Voor meer info over dit merk en de fabrikant, lees ook zeker even dit krantenbericht uit de Tapei Times: http://www.taipeitimes.com/News/feat/archives/2006/11/20/2003337217

Ik heb de directeur en werknemers van DJ Drums leren kennen in 2007 op de beurs in Frankfurt en door de jaren heen gevolgd. Ik zelf speel sindsdien op DJ Drums spullen. Eerst een aantal snares, en later ook op drumkits.

Ik heb inmiddels een grote lijn snaredrums en diverse drumkits in diverse klassen. Ik kan niet anders zeggend dan dat het geweldig spul is. De custom lijn (toplijn) vind ik beter dan de Tama Starclassic lijn (en ik heb diverse Starclassics gehad - berken, maple & bubinga). De hardware is zeer goed, oersterk en verzorgd. De diverse finishes (lak, oil, wax) zijn ook van hoge kwaliteit. De ketels idem dito. Maar dit geldt niet alleen voor de Custom lijn, ook de andere, goedkopere, lijnen hebben deze kwaliteit.
Waar je bij de meeste merken bij de instapmodellen dunne, goedkope hardware hebt, zie je bij DJ Drums dat ook die lijnen van prima kwaliteit zijn.

Ze hebben een aantal patenten op hun naam staan, zoals bijvoorbeeld de Duplex ketels. Dit zijn ketels met een resonantiekamer in de ketel (alla de Premier Resonator). Ik heb hier een Maple en Bubinga snare van, en die klinken mega vet!

Op dit moment heb ik 3 sets: een 16-delige Bubinga, 6-delige Bamboo en 4-delige Sapele set en iets van 10 verschillende snares van DJ Drums.

Helaas is DJ Drums nog niet breed verkrijgbaar, maar ik ben met DJ Drums aan het kijken of er een importeur te vinden is voor de Bebelux die deze sets wil gaan voeren. Hopelijk binnenkort meer nieuws hier over.

Kijk maar eens in hun online catalogus: http://www.wangpercussion.com.tw/wp_e_02.html

Ik zal later nog wat foto's toevoegen.

CollinLeijenaar

#1
okt 12, 2011, 11:34 Last Edit: okt 12, 2011, 11:36 by CollinLeijenaar
Hier wat foto's:

Mijn Bubinga kit:


De Bamboo kit (toen ik hem net uit had gepakt)


De Maple kit tijdens Sweden Rock Festival toen Mike Portnoy even mee jamde tijdens ons optreden met Neal Morse.


Geischa



Ze hebben een aantal patenten op hun naam staan, zoals bijvoorbeeld de Duplex ketels. Dit zijn ketels met een resonantiekamer in de ketel. Ik heb hier een Maple en Bubinga snare van, en die klinken mega vet!



Dat deed Premier in de jaren 70 al, De "Resonator" serie...

CollinLeijenaar


Dat deed Premier in de jaren 70 al, De "Resonator" serie...


Klopt! Maar daar hebben zij nu het patent op. En de populariteit van de Resonator maakt het concept helemaal waar! Overigens heb ik mij in 2009 laten vertellen dat destijds het volledige Premier pallet  uit de fabriek van Wang Percussion komt. Dus daar zal wel relatie liggen mbt dat patent.

Geischa

Zit er dik in dat zij het destijds maakte, maar je deed me even geloven of zij het concept hebben ontwikkeld...

Panda-Beer

Ze zien er wel echt vet uit! Ik had eigenlijk nog nooit gehoord van DJ drums,
had alleen een paar dagen geleden je advertentie gezien (DJ Drums Dapster Ash Custom) die ik trouwens ook heel mooi vind  :D
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Fibesman

Hopenloos concept trouwens. Onmogelijk om de lugs er ooit nog af te krijgen om schoon te maken of te vervangen.

CollinLeijenaar


Hopenloos concept trouwens. Onmogelijk om de lugs er ooit nog af te krijgen om schoon te maken of te vervangen.


dat was misschien zo bij de Premier, maar bij deze ketels kun je de lugs er gewoon vanaf halen.

Rick

Ik zag dat DJ Drums ook stave-shell kits maakte? Dat vind ik opzich interessanter dan weer een Chinees merk wat high end kits maakt. Zeker als die staveshells nog redelijk betaalbaar zijn.

CollinLeijenaar

Mochten jullie meer willen weten. DJ Drums heeft een importeur gevonden in Hagelaar Musical Instruments.

http://www.hagelaarmusicalinstruments.nl

Hammar

Staat niks op over DJ Drums.

Nijlpaard

Denk dat dat nog even duurt.

Nieuws op D-F is heet van de naald :P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog