Snarenmatje / Strainer

Gestart door Karim Bizid, okt 10, 2011, 17:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

Zo'n Tama Starclassic Bell Brass heb ik ook gehad. Erg fijne mat, gaf in combinatie met een Renassaince Snareside een erg fijn, crispy doch warm geluid op mijn BB. Maar 20-strand vind ik net te weinig voor mijn 6.5" diepe snare.

Jeroen

Ik heb ook gemerkt dat een snarenmatje van Puresound veel beter klinkt dan die troep die je van de fabriek geleverd krijgt bij je kit.

Even over de strainer: weet iemand waar (in Nederland) een Nickelworks strainer te koop is?
Op mijn de snare van mijn Sonor 3007 zit een strainer van Sonor (zo'n geval van half metaal en half plastic) die zijn werk niet naar behoren doet. Op mijn andere snares heb ik een paar jaar gelden Nickelworks strainers gemonteerd (toen nog bij Adams in het assortiment) en daar ben ik echt heel blij mee!

Ik heb al zitten Googlen naar verkoopadressen, maar zonder resultaat... Kunnen jullie mij helpen?
DRUMS: Pearl, Tama, Sonor ~ CYMBALS: Paiste, Zildjian, ~ HARDWARE: Pearl, Tama, Sonor, DW

Rick

Zou ik wel even kijken of je geen gaten in je ketel hoeft te boren dan...

Ik zou informeren bij de locale drumzaak. In Rotterdam zit een hele goeie, die gaat echt door het vuur voor z'n klanten.

Bellen kan altijd!

Leon

Kan iemand mij adviseren in het aanschaffen van een nieuw snarenmatje?

M'n maple snare is 7 inch diep, ik gebruik nu een standaard 20 snarig matje, maar ik denk dat ik liever meer snaren wil ivm de dieptemaat. Een vriend van mij gebruikt een 32-snarig matje en ik vond dat persoonlijk lekker klinken. Dit was de vinnie paul signature snare. Ik mis gewoon een lekkere buzz en dat kan misschien komen doordat mijn matje finaal versleten is (er mist een snaar en er staan er een paar krom), maar kan ook komen doordat deze misschien te ielig is voor de diepte van de snare(?)

Opinions please:)

Dribbel

Elke nieuwe snaremat is een vooruitgang als ik dit zo hoor....
Eigenlijk zou je in een drumzaak het een moeten proberen.
Meer snaren meer buzzz, maar lossere snaren hebben ook meer buzzz.hahahaha *)
Yamaha recording & sabian

Paul

Een nieuwe snarenmat doet dan al wonderen als ik het zo lees.

Ik heb een tijdje een 30-strand Puresound gehad op mijn 6.5" diepe Worldmax en daarvoor een merkloze 42-strand. Bij die 42-strand vond ik het karakter van het geluid heel fijn, het was alleen niet zo mooi/verfijnd omdat het niet zo'n goede kwaliteit was. De 30-strand Puresound vond ik te "hard", buzzerig. Ik heb het idee dat de snaren van de Puresound ook iets dikker zijn dan die merkloze 42-strand.

Meer snaren zijn op een diepe snare fijn omdat-ie dan wat gevoeliger wordt voor zachte aanslagen, zeker als de snare van zichzelf niet zo gevoelig is. Als je snare van zichzelf redelijk gevoelig is (zoals mijn Worldmax) dan kan 30-strand wel een overkill zijn. Maar dat is natuurlijk ook smaak.

Leon

Bedankt Paul, daar kan ik wat mee! Ik probeer inderdaad een wat bredere sound uit m'n 14x7 snare te halen, die gaat nu alleen maar op vol gas. Hij is trouwens 15 ply dik. Dan is misschien een hele grote mat geen slecht idee..

Paul

Klinkt alsof een bredere mat (30 of zelfs 42-strand) het goed zal doen. Maar misschien kan je eerst ergens een goede 20-strand lenen van een andere snare (evt. van een bevriend drummer) om te testen? Het verschil met je huidige mat zal enorm zijn als ik het zo lees, mogelijk is dat al genoeg voor je. Als je dan nog meer wilt kan je altijd breder gaan; een 30-strand Puresound kost toch 30-35 euro.

Leon

Ik heb net vandaag een 24 strand besteld, puresound custom pro, bij Baxshop voor 21 euro. Goede deal, al is het maar om te proberen:)

Harre

Tijdens wat onderhoud bleek de snarenmat van m'n Black Panther (hand hammered brass, 14x6.5) knap versleten. Op dit moment zit er een 20 strand matje op. Iemand een idee voor een nieuwe?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Robert-Jan

Wil je iets veranderen qua sound?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

He, ga jij eens gewoon vakantie vieren joh  :w
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Harre


Wil je iets veranderen qua sound?

Ja, want minder buzz dan de laatste tijd. Maar ja, ik weet nu waar het vandaan komt  :Y
Voldoet dan in principe elke mat met 20 snaren of zit er qua merk nog verschil in?


He, ga jij eens gewoon vakantie vieren joh  :w

Daar ben ik druk mee bezig: gewoon lekker aan het klooien en als niks MOET dan heb ik vakantie  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Robert-Jan

Nou qua buzz is het vooral de leeftijd inderdaad .. Puresound heeft er een paar die echt gemaakt zijn voor anti buzz zeg maar.. Maar waar ik meer op doelde is het overall geluid.. Een stalen mat geeft een heldere sound een brass is wat doffer .. Je moet het aandeel van de snarenmat niet onderschatten in het totaal..

En nijlpaard.. Trust me ik vier vakantie .. Kijk maar waar ik vandaan post ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

Het echt scherpe zoek ik niet zo, maar ik heb ook geen idee waar de originele van gemaakt is. Qua sound beviel die wel super.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Rick


Het echt scherpe zoek ik niet zo, maar ik heb ook geen idee waar de originele van gemaakt is. Qua sound beviel die wel super.


Een puresound blaster heeft wat minder buzz. Die kun je met relatief losse spanning al goed snappy kijken.

Kijk anders ook eens naar de Brass wires van puresound custom, ook erg interessant.

Harre

Iemand ervaring met de Twisted mat van Puresound?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Dries

#42
dec 16, 2013, 19:10 Last Edit: dec 16, 2013, 19:12 by Dries
Ik speel zo goed als nooit op mijn Pearl Masterworks snaredrum omdat ik hem veel te droog vind klinken. Ondiepe ketel met die-casthoops klinkt al wat droog en een deels mahonie trommel klinkt ook wat minder warm dan een full maple snaredrum. Wat punchieër (is dit een woord?) ook trouwens.


  • 14x5''

  • 7,5mm dik: 4 lagen mahogany + 2 lagen maple, 45° bearing edges

  • Die-cast hoops

  • Slagvel: Ambassador coated

  • Resovel: Aquarian hi-performance

  • Snarenmat: Pearl 20-strands (inmiddels 19-strands) 'goudkleurig' (mogelijk puur coating i.v.m. matchende vergulde hardware).



Hetgeen me het meeste tegenstaat is dat je de snaren zeer slecht hoort. Als ik mijn favoriete snaredrum (brass sensitone, 14x6,5) even ruil voor de Masterworks is het alsof je vergeten bent om de snarenmat 'aan' te zetten. Hoewel ik 0,0 ervaring heb met verschillende snarenmatten verwacht ik dat het grootste deel van het probleem te wijten is aan een zwaar versleten snarenmat. Een nieuwe zal 'm vast weer wat meer 'leven' geven.

Ik wil wat meer warmte uit de trommel halen en ik hou van responsieve snaren danwel een hoge gevoeligheid.

Welke snarenmat raden jullie mij aan?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Rick

Puresound Custom Steel, 20 strand. Staal is iets meer snappy dan een brass matje. Draai je ondervel ook even iets strakker, dat helpt vaak ook wel om je respons van je snaren iets beter te krijgen.

Dries

#44
dec 16, 2013, 23:57 Last Edit: dec 16, 2013, 23:58 by Dries

Puresound Custom Steel, 20 strand. Staal is iets meer snappy dan een brass matje. Draai je ondervel ook even iets strakker, dat helpt vaak ook wel om je respons van je snaren iets beter te krijgen.


Bedankt voor je reactie!
Ik zie dat de Puresound custom steel ook te koop is met 24 snaren.
Méér snaren betekent een prominenter snarengeluid, maar hoe groter de mat hoe meer hij het vel afknijpt neem ik aan? Het huidige matje heeft ook 20 snaren maar klinkt wel erg 'iel'.
Zou 24 snaren dan een betere keuze zijn? Scheelt in oppervlak van het snarenmatje niet zo heel veel.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Rick

Meer snaren zou ik eerder op een diepere ketel zetten, op een 5" diepe snare vind ik t toch een behoorlijke bak snaren hoor, 24 stuks. Je kunt het altijd proberen, het leuke van het puresound systeem is dat je er binnen 1 minuut zo een andere mat op kunt zetten.

Dries

#46
dec 17, 2013, 22:53 Last Edit: dec 17, 2013, 22:54 by Dries
Kak, kom er een uur na het bestellen achter dat ik per ongelijk de brass variant van de Puresound Custom Pro snarenmat heb besteld bij BAX-shop. Wel de 20-snarige variant. Is het verschil met staal heel groot?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Animal baars

Ik ben erg tevreden met die brass variant. 20snaren op een 14x5,5" middenklasser snaretje.

willem4130


Kak, kom er een uur na het bestellen achter dat ik per ongelijk de brass variant van de Puresound Custom Pro snarenmat heb besteld bij BAX-shop. Wel de 20-snarige variant. Is het verschil met staal heel groot?


Als dat een uur voor je post was, kun je het nog wel annuleren als je morgen op tijd belt (denk ik).
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Dries


Als dat een uur voor je post was, kun je het nog wel annuleren als je morgen op tijd belt (denk ik).


Bax-shop is uiterst klantvriendelijk op dit gebied, zij zullen de order zonder gedoe aanpassen maar ik denk dat ik deze gewoon maar eens ga uitproberen. De stalen variant hebben ze niet op de site staan, bovendien heb ik ook een setje brushes besteld.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Omhoog