Snaremat pearl freefloating 1988-1990?

Gestart door Rodin, feb 02, 2014, 13:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rodin

Ik zoek mezelf rot naar een passende snarenmat voor mijn piccolo b-914p freefloating. Mijn muziekzaak kan hem ook niet vinden. En bij Musicstore staan geen lengte maten bij. Wel of het een 14" is, maar bij een oudere freefloating steken de einden van het matje buiten de ketel uit.
Iemand een suggestie?

Robert-Jan

Als je googled op free floating snarewires kom je er toch tig tegen?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#2
feb 02, 2014, 14:27 Last Edit: feb 02, 2014, 14:41 by animal
Voor het oudere type Free Floater heb je inderdaad bijna 16" lange snare wires nodig.
Puresound levert deze onder de productnaam 'vintage series' met type-aanduiding PF1416. (zie link)
Niet goedkoop, wel goed.

http://www.puresoundpercussion.com/PSPProductDetails.Page?ActiveID=4896&productid=16&productname=14_Pearl_Free_Floating

Te koop bij RIMSHOT.
http://www.rimshot.nl/Puresound-PF1416-voor-Pearl-Free-Floating-Snare-Drum#.Uu5HpGeYZE0

Onderstaande Pearl FF is de mijne  :) .


Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Ja, dat zou je wel denken. Goed gevonden, jammer dat Thomann net niet even de maat erbij plaatst, maar voor nog geen € 10,- kun je het kleine risico wel lopen.

Robert-Jan

Ik lees overal dat de s025 voor de oudere types is.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Er zijn op dit moment al minstens 2 'oude types', het verschil qua strainer/wires weet ik niet exact.

Robert-Jan

Als ik het goed begrijp passen op de free floater met een sr1000 (f) strainer normale snarematten en is de sn025 voor de free floaters met lange matten.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Nog even naar de Pearl S025 wires gekeken. Dit zijn idd de wires die passen op de FreeFloater zoals in mijn eerdere reactie afgebeeld. Als Rodin dezelfde snare-strainer heeft dan is ie voor € 10, - klaar  :Y .

Rodin

Thanks guys! Ik kwam er wel eens een paar tegen ,maar die waren net te kort. De eindjes lagen op de rand van de ketel. En sommige waren ZO slecht dat de snaren bij 1 repetitie al braken of los kwamen uit de soldering. Dit gaat wel helpen.

Omhoog