piccelo snare opknappen

Gestart door yourikoggel, dec 26, 2013, 15:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

yourikoggel

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een picelo snare te kopen ( alleen de ketel met ringen, de rest zit er niet meer bij )
Ik ben van plan om hem volledig op te knappen. De wrap eraf en nieuwe er op, al het hardware lugs en ringen poetsen, nieuwe vellen er op en er moet waarschijnlijk ook een nieuw snare trow off op ( z'n snare spanner ) oftewel een grote opknapbeurt. Wordt veel werk maar wel een leuke klus  :Y

Ik heb al op een aantal topics gekeken maar echt bruikbare tips kan ik niet echt vinden. :F

- hoe haal ik mooi de wrap eraf,
- waarmee kan ik het chrome mooi poetsen
- wat voor soort snaren mat kan er onder

zouden jullie mij misschien een aantal tips kunnen geven.


groeten en veel drum plezier :R

Dries

Chrome met hele fijne staalwol i.c.m. commandant.
Nieuwe vellen, nieuwe trow off en nieuwe snarenmat kost samen al snel 50-60 euro.
Weet niet wat je voor de ketel betaald maar voor zo'n €100 a €120 koop je op marktplaats regelmatig erg nette Pearl piccolo's.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

FoREVer


Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een picelo snare te kopen ( alleen de ketel met ringen, de rest zit er niet meer bij )
Ik ben van plan om hem volledig op te knappen. De wrap eraf en nieuwe er op, al het hardware lugs en ringen poetsen, nieuwe vellen er op en er moet waarschijnlijk ook een nieuw snare trow off op ( z'n snare spanner ) oftewel een grote opknapbeurt. Wordt veel werk maar wel een leuke klus  :Y

Ik heb al op een aantal topics gekeken maar echt bruikbare tips kan ik niet echt vinden. :F

- hoe haal ik mooi de wrap eraf,
- waarmee kan ik het chrome mooi poetsen
- wat voor soort snaren mat kan er onder

zouden jullie mij misschien een aantal tips kunnen geven.


groeten en veel drum plezier :R


- hoe haal ik mooi de wrap eraf,
  Met een Föhn kun je de lijm verhitten en deze kun je dan Met handschoenen of andere bescherming voor je handen er heel voorzichtig afhalen

- waarmee kan ik het chrome mooi poetsen
  Chrome kun je het beste poetsen met staalwol #000000 dus niet een hele grove want dan lijkt het alsof je de snare drum aan een touwtje aan de auto hebt gebonden en en daarna 100km mee heb gereden

- wat voor soort snaren mat kan er onder
  ligt natuurlijk helemaal aan de inch en smaak, is de snare 13 inch zou ik geen 14 inch kopen maar dat lijk mij redelijk logisch ikzelf heb puresound prima snare matten voor niet al te hoge kosten
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

yourikoggel

ik heb de snare voor 5 euro gekocht:P
hij ziet er best wel goed uit. de wrap ziet er zelfs nog redelijk uit maar wil hem er toch graag af halen.
hij moet namelijk wel bij mijn setje passen. er zittten ook geen scheuren of krassen in het hout.
het chrome kan ik volgens mijn moeder ook met de groene beer steen poetsen  :D ga dat dus eerst effe proberen.
heb hem nu hellemaal gestript. alleen de wrap wil er nog niet af met onze haar fohn....... moet je hierbij z'n zwaardere fohn gebruiken?
nu brokkelt mijn wrap alleen maar hele kleine stukjes af. ( deze fohn help dus niks ) :O


Het is een 14"snare


harmen 18

Een haarfohn wordt meestal niet warm genoeg om de lijm op te lossen. Je hebt hier wel echt een verffohn voor nodig.

Harre

Mocht je niemand kennen met zo'n ding, dan hebben ze bij een zeilenmaker wel iets dergelijks wat warm genoeg wordt. Wellicht dat je daar eens langs kunt gaan als er zo'n bedrijf bij je in de buurt zit.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Omhoog