Identificatie drumkit uit de jaren '80

Gestart door Marnix, nov 24, 2013, 19:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Marnix

Hallo iedereen,

na veel rondsnuffelen heb ik me hier uiteindelijk geregistreerd.

Ik heb onlangs een oude drumkit gevonden. Mooi onderhouden, blijkbaar uit de jaren '80.
Heeft iemand een idee welk merk/model dit zou kunnen zijn?



Alvast bedankt voor elke tip!

Machiel

Zit er niet ergens een badge op? (klein metalen plaatje met meestal een merknaam of serienaam)
Doet met denken aan een premier.
Neem mij vooral niet te serieus.

NathanR

De 'wrap' lijkt me in ieder geval niet origineel, lijkt verdacht veel op dit:



Dus misschien zit er onder het plakplastic nog een badge of meer informatie, of, een nog mooiere wrap!
De snare doet met overigens denken aan een wat oudere Sonor, een D440 of iets in die trant.


baszuidwijk

De lugs op de snare doen me ook aan een Premier denken. Alleen zit de badge van een Premier vrijwel altijd vastgeklonken aan het luchtgat. Sonor lijkt me iets minder waarschijnlijk omdat Sonor (in mijn herinnering) de gewoonte had om de merknaam in reliƫf in de lugs te hebben staan.

animal

Ik denk een Maxwin, goedkope Drums uit de jaren zeventig. Doe mij maar die BigR uit een ander topic  :Y .

NathanR

Vind die bassdrumpoten er altijd wel wat raar uit zien, alsof ze die van een IKEA stapelbed hebben afgesloopt. :p

baszuidwijk


Ik denk een Maxwin, goedkope Drums uit de jaren zeventig. Doe mij maar die BigR uit een ander topic  :Y .


Ik weet vrij zeker dat het geen Maxwin is. Ik heb in de 70's en 80's zelf een Maxwin (dochtermerk van Pearl) gehad. De tom-ophanging van een 70's Maxwin bestaat uit twee zeskantige stangetjes met een kogel verbinding. De bassdrum had van die ielepielege uitschuif-stangetjes als poten.



In de 80's kregen de Maxwin kits dezelfde tom-ophanging als de kits van Pearl.



Dat alles gezegd hebbende, realiseer ik me dat het geen antwoord is op de vraag: Wat is het dan wel? ;)

NathanR

De lugs lijken dezelfde lugs die ik hier op een Shock-setje heb staan.
Alleen de tomophanging kan ik niet plaatsen.

Rick

Het zou ook nog wel eens een Arai kunnen zijn...

Omhoog