Snaredrum Fanfare dochtertje

Gestart door Leentjen, nov 10, 2013, 21:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Leentjen

nov 10, 2013, 21:58 Last Edit: nov 10, 2013, 21:59 by Leentjen
Ik ben eigenlijk op zoek naar een snaredrum voor mijn dochtertje van 8 jaar. Ze speelt sinds kort in de fanfare en ik zou voor haar graag haar eigen snaredrum kopen maar weet totaal niet welk merk. Het moet echt maar een beginnerstrommeltje zijn. Liefst een kleiner model omdat de zware trommels van de fanfare te zwaar zijn.
Ik heb ondertussen 2 soorten gevonden.
* De Millenium SD 105, 14"x3,5", piccolo steel snaredrum, 1,0mm steel shell, 1,6mm steel hoops, 12 high tension thomann tune lugs. 48€
* De Peace PEACE Piccolo Snare Drum SD105 features: •size: 14"x3,5" •material: steel, 1mm •12 lugs •1,6mm steel hoop •20-strand snares •   chrome finish. 49€ in promotie, normaal gezien 69€.
Kan iemand mij hierover wat raad geven of kan iemand mij nog een andere snare drum aanraden? Ik ben echt een leek op dit vlak  8)7.

Alvast bedankt
Leen

Otje

Leen; met effe snel wat Google kwam ik hier op uit: http://www.laenenmusic.nl/contents/nl/d31_losse_troms_snaredrums.html

Wie weet staat er wat tussen..

Leentjen

Hey Otje,

Heb niet echt iets gevonden. Toch niet in de prijsklasse dat ik wil.
Weet je mss welk van de twee merken dat ik opgeschreven heb, een degelijk merk is? Welk van de twee trommeltjes het beste is?
Als mijn dochter volgend jaar nog in de fanfare wil trommelen wil ik er gerust wat meer centen tegenaan smijten maar nu nog niet.

Groetjes en alvast bedankt voor de link van de website.

Wouters

Ik kom ook uit de fanfarewereld en ken je probleem.

De 2 snares die je noemt zijn beide niet gek om mee te starten. Kun je zelfs nog jaren mee vooruit als het moet. Is in mijn ogen zeker geen rotzooi, maar ook geen überkwaliteit.
Wij gebruiken voor onze leerlingen 12 / 13 inch Supercussion (hout) snares. Die kwaliteit van het ijzerwerk is minder dan de snare die je hierboven noemt, maar ze zijn wel aanzienlijk lichter, met name doordat ze van hout zijn en hun grootte.

Ik begrijp dat je budget beperkt is. Misschien overbodig om te noemen, maar wat je je wel moet realiseren is dat om er op te kunnen spelen de snare danwel op een standaard zal moeten staan ofwel aan een riem en haak gedragen moet worden. Beide opties kosten ook nog geld of je moet dat kunnen lenen of al in huis hebben.

Mocht je keus voor de Millenium vallen, dan kan ik je met iemand in contact brengen die er een te koop heeft staan binnen onze club. Kreeg daar zojuist een mail over. Het is een piccolo, 8 lugs (dus 4 minder mee te sjouwen dan bij thomann), maat is denk ik 14", maar dat ga ik even voor je navragen.
Prijs voor de "kale" snare: 30 euro. Indien nodig zal ik ook wat foto's voor je vragen / maken.

Succes met de keuze.




willem4130

Voor een startende drummer of drumster zijn de door jouw genoemde opties, zeker in een fanfare setting, prima. Ik zou er niet direct de studio mee ingaan maar dat is ook helemaal niet de insteek natuurlijk.

Wat Wouters aangeeft vind ik ook het overwegen waard; een 12" of 13" snare, al dan niet van hout.
Gewichtstechnisch scheelt dat inderdaad een hoop.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Leentjen

Ik denk dat een houten drum geen optie is omdat de andere trommels in de fanfare allemaal zilverkleurig zijn. Mijn dochter zou wat uit de toon vallen, vrees ik. Mss idd een 12" of 13" overwegen, maar is precies wel moeilijk te vinden.

Thijs


Robert-Jan

Heeft de fanfare dan geen trommel voor haar?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

we hadden vroeger (in de drumband) stalen Yamaha's.
Zwaar voor een joch van 8 (en 9... en 10...) maar wel leuk :)

Leentjen

De trommels die de fanfare heeft zijn inderdaad heel zwaar. Mijn dochter van 8 kan hier maar even mee stappen, de bijhorende riem is ook niet echt handig. Daarom wil ik bij de trommel ook een riem bestellen die het gewicht van de trommel over beide schouders verdeeld.
Ze zeggen al maanden dat er kleinere trommeltjes + deftige riemen zijn besteld maar heb daar mijn twijfels over, daarom dat ik zelf eentje wil aanschaffen.

Omhoog