PDP - Drums

Gestart door Jenslathouwers, nov 30, 2012, 12:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jenslathouwers

Ik vind DW een beetje de apple van de drums, ze komen vaak met (zeer nuttige) vernieuwingen en technische snufjes, maar ze zijn net zoals de apple producten (ongelooflijk) (te?) duur.  -O-

Dit jaar hebben ze van hun dochtermerk (ofzo?) PDP de concept maple en de concept birch kits voorgesteld, die qua prijs toch meer 'gemiddeld' zijn. Ik vroeg me af of er mensen hier op het forum al ervaring hebben met deze kits, het lijken mij kits waarbij je echt wel waar voor je geld krijgt.   *O*

Hier alvast een linkje naar de site van PDP :

http://www.pacificdrums.com/drums/concept/  8)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Hammar

Phoe, mooi hoor. Ik word alleen zo moe van die gospelchop gasten....

Animal baars

Het lijken mij ook mooie kits, prijs is ook erg vriendelijk te noemen. Voor €1200 heb je een 7 delige set.

In mijn mening is dat hele chop-gebeuren één grote ver-pis-wedstijd is voor gasten met snelle handjes. Tuurlijk zijn fills hartstikke tof, maar laat mij maar een hele vette groove zien waarbij je die ketels echt de kans geeft om te klinken. Vaak gaat het zo snel dat je alleen maar plok en plap hoort. Vet hoor....  :N

5150

Prachtige sets idd !  8)...voor weinig in verhouding..
***...in-between-drums...***

Technobeat


Zeker prachtige kits deze nieuwe PDP`s , je kunt duidelijk de kwaliteit van DW er van af zien .
Eigenlijk zou je kunnen zeggen : De '' instapmodellen '' van DW .
En wat 5150 zei is idd waar , echt niet te veel geld voor een 7 delige set INCL. hardware , van zéér goede kwaliteit .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jenslathouwers

Ik was aan het twijfelen om mijn huidige kit met rack, dubbele baspedaal en snare en hi-hat statief te verkopen om een concept maple aan te schaffen. Maar ik ben er nog niet uit, ik heb heel veel werk in mijn kit gestoken om ze te stainen en alles mooi bij elkaar te laten passen, langs de andere kant, als ik spaar voor een 2de kit (een concept maple dus) waar blijf ik dan weer met mijn huidige kit en ga ik dan nog op mijn huidige kit spelen ?  :+ Ik ben er nog niet uit, in ieder geval, als ik zo'n concept maple aanschaf, maak ik er zeker wel een review van want die zijn toch wel zeer schaars tot nu toe  -O-
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

animal

Bestaat er nou nog kwaliteitsverschil met de DW performance-serie???

Nijlpaard

Ik weet dat NickVM (waar is die trouwens gebleven :? ) er ooit een heeft gehad en deze weer van de hand heeft gedaan omdat hij grote problemen had om de kit goed gestemd te krijgen. Bleek in de ophanging van de toms te zitten.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paQ

#8
dec 03, 2012, 09:12 Last Edit: dec 03, 2012, 09:13 by paQ
die X7 is echt een spotgoedkope chinees met dito afwerking. (Lak was wel in orde trouwens) Het was niet alleen de ophanging, maar ook draagranden e.d. En de 10" tom ging een stuk lager dan de 12.  dat klopt gewoon niet natuurlijk
Je zult de kwaliteit pas terug gaan vinden in de duurdere PDP's

Nijlpaard

Die CM series zien er op papier goed uit.
Jammer dat ze allemaal een tom mount op de bass hebben -O-
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Harre

Geen idee meer welk type Nick toen had, maar die set was inderdaad compleet ruk. Een ander woord is er gewoon niet voor, maar ik ga er vanuit dat PDP in de loop der jaren wel wat verbeteringen heeft doorgevoerd en dat je in het midden en/of hogere segment van dit merk best wel een leuke kit kunt kopen. Dit is overigens de enige ervaring die ik met PDP heb en aan de hand daarvan heb ik het gevoel 'bezint eer ge begint' overgehouden als het er over gaat. Al dan niet terecht...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Pauluzz

Ik heb een PDP M5 studio kit 10, 12, 14 floor,14x5 snare, 20"bass, en kan uit eigen ervaring zeggen dat het uitstekende kits zijn.
Zeker voor het bedrag wat je ervoor neerlegt.
De afwerking is zeer netjes en het geluid is goed, zelfs met de vellen die er standaard op geleverd worden.( het zal beter klinken met een setje ambassadors, pinstripes, oid) De snaredrum is niet helemaal mijn smaak, maar ik ga nog expirimenteren met verschillende vellen en snarenmatjes.
Ik heb gekozen voor een shellkit omdat ik de hardware al had.
Dus over de hardware van PDP kan ik niets zeggen.

Geischa

Ik heb een Concept Maple in handen gehad, afwerking is zeer hoogwaardig, geen rare dingen met de bearing edges, strak en netjes, ook zijn de ketels goed gelakt!
Hardware op de ketels "voelt" wat goedkoop, stands die erbij zitten zijn ook zeer stevig en een verbetering met wat er vroeger bij geleverd zat.
Ergens moet uit te leggen zijn dat ie onder de Performance zit, en dat is ook zo, de Performance heeft meer het DW karakter kwa klank en een groter stembereik, maar PDP heeft met deze serie een mooie prijs kwaliteit neergezet!

Monuments

Ik zit er over na te denken om een PDP CM5 in Walnut finish te kopen. Nu wil ik de kit wel eerst zien en eventueel uitproberen. Heeft iemand enig idee of er een muziekwinkel / drumshop in Nederland is die officieel DW/PDP dealer is en zulke kits standaard op voorraad heeft?
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Technobeat


Muziekwinkel Hit it heeft er een paar staan :

http://www.hititdrums.nl/pdp-drums.html


En onze Duitse vrienden van Thomann een hele rits :

http://www.thomann.de/nl/dw_akoestiek_drums.html
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

5150

#15
mrt 29, 2013, 09:52 Last Edit: mrt 29, 2013, 10:36 by 5150
Leuke, uitgebreide review incl. Soundsamples van allerlei stemmingen enz. Zoek ook maar ns op DW performance, daar is net zo'n test van...en nou weet ik wel dat t allemaal opnames zijn die misschien erg ge-equed zijn enz...maar die Performance is qua sound toch wel een groot verschil met de PDP...maar qua prijs ook...

http://www.bonedo.de/artikel/einzelansicht/dw-pdp-concept-maple-cm7-rock-drumset.html
***...in-between-drums...***

Star


Ik weet dat NickVM (waar is die trouwens gebleven :? ) er ooit een heeft gehad en deze weer van de hand heeft gedaan omdat hij grote problemen had om de kit goed gestemd te krijgen. Bleek in de ophanging van de toms te zitten.


Hier ben ik......

Ik heb 2 PDP kits gehad, een BX en een X7.
De BX was ruk, wat paQ al aangaf ging de 10" lager dan de 12"
De draagranden waren erg slecht.

De X7 was wat beter, maar ook weer draagranden e.d.
Ook de rims variant was ruk, heb ooit eens op de Messe op verzoek van paQ een foto gemaakt van een ketel met een totaal verbogen rim.
Ed dat stond tentoongesteld op de Messe.

Een groot nadeel vond ik ook die belachelijke grote lugs op de ketels.
Dixon drums & hardware.

5150

...the best value for the buck blijft toch de Gretsch Renown wat mij betreft...prima sound, mooie ketels, oerdegelijke hardware...
***...in-between-drums...***

Fibesman

Ik heb ooit een berken PDP FX gehad en voor SWK een PDP LXE getest. Ik vond het gewoon goeie drums. De goedkoopste series zullen niet perfect zijn nee maar daar is eventueel vrij makkelijk wat aan te doen.

MatiZ

Zelf speel ik op een PDP set en ben er nog steeds tevreden over. Het is welliswaar een budget merk maar je krijgt toch een goed ogende set voor een prima prijs. Bijna allemaal gelakt ipv. wrap. Standaard een prima hardware set dus niets mis mee :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Omhoog