Welke 13" snare?

Gestart door K4rsdrummer, jul 24, 2013, 15:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

K4rsdrummer

jul 24, 2013, 15:14 Last Edit: jul 24, 2013, 15:15 by K4rsdrummer
Als niet heel ervaren drummer wil ik mijn eerste eigen snare gaan aanschaffen. Een lekker snappy snare, die hard en profi klinkt, wat hogere pitch heeft, mag wel tikkie droog zijn. Maar wel meer body dan een piccolo, die vaak alleen de 'crack' hebben. Niet alleen beukt maar ook lekker de ghostnotes laat leven. Moet scheurgitaren en funkbassen de baas kunnen blijven.

Ik heb mijn keuze daarom bepaald op een 13" snare met wat diepere ketel. Budget tot €350. Na wat uitzoeken is mijn shortlist de volgende:
- Mapex Black Panther Blaster (maple/walnoot, 13x7)
- Pearl Joey Jordison (metaal, 13x6.5)
- Yamaha Musashi (eik, 13x6.5)

Vlak daarachter zat nog de G-maple 13" maar die vond ik minder mooi (slechte reden ja, maar moest toch tot een top 3 komen ;). De JJ is goedkoop en schijnt erg tof te zijn, zeker voor die prijs, ken iemand die 'm geprobeerd heeft. Vind 'm ook niet mooi trouwens.

Vrijdag kan ik de eerste 2 in de winkel uitproberen. De Musashi jammer genoeg niet, is bijna nergens in de winkel op voorraad en schijnt te zijn gediscontinueerd. Welke van deze 3 snares heeft jullie voorkeur? En nog tips waar ik op moet letten bij het proberen als redelijke noob?

Ben erg benieuwd naar jullie reakties!

Machiel

Ik heb zelf een 13" Tama Superstar gekocht een aantal jaren geleden. Dit is een 13x6 dacht ik. Het is een van berkenhout wat ik zelf heel lekker vind klinken.  Probeer die anders ook even een keer als je de kans krijgt.
Neem mij vooral niet te serieus.

musiqman

Check zeker de Yamaha Maple Custom Sensitive 13x6,5 ik denk wel de fijste 13" die ik heb mogen bespelen.

Cas

Ik ben zelf heel blij met mn Gretsch Mark Schulman 12" snare, lekker fel, maar genoeg toon en diepte (en vette looks *D) . Ik denk dat de 13" variant zeker het bekijken/beluisteren waard is, maar dit alles is natuurlijk eigen smaak ;)

Hoefnix

#4
jul 24, 2013, 21:47 Last Edit: jul 24, 2013, 21:49 by Hoefnix
De DW craviotto solid wood 13x5.5" ontbreekt zeker nog.
Ik heb de maple met gouden HW, een beetje te sjiek maar klinkt super.

Gemaakt van een plank steambent maple door Craviotto. Mooi gemaakt ook.

Rick

In die prijsklasse zou ik naar een Tama SLP G-Maple snare kijken. Mooie 13x7 snare voor een leuk prijsje.

K4rsdrummer

Bedankt voor jullie aanvullingen op het lijstje! Zal ik nasr kijken, mochten de Blaster en JJ (staat er vooral vanwege erg lage prijs en wel goeie sound op) vrijdag tegen vallen.
Zijn er hier mensen die één of meer van deze snares kennen uit eigen ervaring?

Dries

Ik vond de JJ best een leuke trommel maar ik zou eerder voor een houten gaan in die maat.
De Joey Jordison wordt door Pearl 'power piccolo' genoemd en dat is niet zonder reden.
Prima crack ( :+) maar m.i. niet heel veelzijdig.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Robert-Jan

Maar dan zou ik de oak ook ( ha!) laten staan
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

jozwf

Ik gebruik zelf momenteel vooral een 13x6.5 stalen Tama Metalworks. Was een erg goedkope snare, maar klinkt erg lekker en zowel live als in de studio al van verschillende geluidsmannen gehoord dat ze het een fijne snare vinden. Deze snare zit alleen niet meer in het huidige assortiment van Tama. Maar misschien dat je hem ergens nog wel tegen komt

Ik heb ook een tijdje een JJ snare gehad, klinkt bijna hetzelfde als mijn Tama, dus daar val je je geen buil aan.

De 13" superstar snare die Machiel noemt klinkt ook erg lekker, die zou ik zelf ook graag nog een keertje aanschaffen omdat die net wat warmer klinkt dan de stalen.

Animal baars

Deze al gezien? Klein stukje boven budget, maar kan me voorstellen dat 'ie voor €350 ook van hand gaat.

Ik vind die aluminium snares van DW wel lekker klinken. Beetje tussen staal en hout in qua klank.

K4rsdrummer

@Robert-Jan, waarom zou die Ook dan Oak vervallen?

@Animal, nee die had ik nog niet gezien. Metaal en 13x5.5"diep, geeft dat niet een heel ander karakter dan die diepere van hout? Ken de Tama collectors snare zelf niet qua sound.

5150

Kheb ook de Tama 13" SLP versie...(soundlab). heb m 1x bespeeld maar is mij iets te droog / klein toch. Je mag em evt overnemen... PM maar.
***...in-between-drums...***

Animal baars


@Animal, nee die had ik nog niet gezien. Metaal en 13x5.5"diep, geeft dat niet een heel ander karakter dan die diepere van hout? Ken de Tama collectors snare zelf niet qua sound.


Dat lijkt me wel ja. Maar aluminium klinkt wel heel anders dan staal. Ik heb de 13" variant nog nooit zelf gehoord, maar was erg onder de indruk van de 14x5.5".

Robert-Jan

Eiken drums zijn twee tandjes harder en feller dan de standaard houten drums.. Je moet ervan houden..uit het rijtje zou ik blind voor de mapex gaan, ik heb daar nou eenmaal hele goede ervaringen mee ..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

K4rsdrummer

Bedankt voor de tips! Vanmiddag ga ik de Mapex proberen. Mocht die tegenvallen dan lijkt me de G-maple of Musashi een goed alternatief. Maar verwacht veel van de Mapex :).

Boudewijnow

Deze Joey Jordison snare al gezien?

Dries


Deze Joey Jordison snare al gezien?


Heeft naar mijn mening een krachtig geluid maar weinig body.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

K4rsdrummer

Heb vanmiddag de Mapex Blaster gekocht na uitgebreid te hebben bespeeld bij Hitit. Klinkt lekker vol, ongelooflijk eigenlijk voor een 13" zoveel body. Vanavond mee gerepeteerd. Vind m wat teveel teveel nagalmen (twangggg ofzo ;) ), moet nog wat met de tuning klooien denk ik, of andere vellen? Stukje moongel maakte 'm mooi droog maar misschien juist net wat tė. Zeikerd he......

Dries


Heb vanmiddag de Mapex Blaster gekocht na uitgebreid te hebben bespeeld bij Hitit. Klinkt lekker vol, ongelooflijk eigenlijk voor een 13" zoveel body. Vanavond mee gerepeteerd. Vind m wat teveel teveel nagalmen (twangggg ofzo ;) ), moet nog wat met de tuning klooien denk ik, of andere vellen? Stukje moongel maakte 'm mooi droog maar misschien juist net wat tė. Zeikerd he......

Moongel halveren dan.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

K4rsdrummer

#20
jul 27, 2013, 08:15 Last Edit: jul 27, 2013, 08:19 by K4rsdrummer
Haha da's wel een voor de hand liggende eigenlijk.

Had ik al gezegd dat het een prachtig apparaat is? 8)

K4rsdrummer

Fotootje

5150

Mooi ding ! Ik hou juist wel erg veel van een beetje "kang"...  :)...ik vind mn SLP dat net iets te weinig hebben eigenlijk  8)
***...in-between-drums...***

Animal baars

Mooie snare zeg! Die geborstelde hardware maakt 'em echt af.

Welke vellen heb je er nu op liggen? De fabrieksvellen of gelijk andere gekocht.

Nijlpaard

idd erg mooie snare
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog