Ming Carbon Fiber drumkit

Gestart door Hans, sep 29, 2011, 20:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hans

Nou Dames .... Hij is binnen hoor. Zoals de meeste verstokte tussen Kunst en Kitsch kijkers weten stond de 19e Ming dynastie niet alleen bekend om zijn porselein, maar ook om zijn koolstofvezel drumkitjes (... uit Taiwan).

Anyway sommigen van jullie hadden hem ook op marktplaats gezien, ik kon het niet laten om hem te kopen. Heb nog iets van de prijs afgekregen en hij is netjes opgestuurd. Vanmiddag binnengekomen en zonet opgezet. Kitje was nog niet bespeeld.

















Eerste indruk : lollige kit, uiteraard geen A-merk.

Hardware deugt prima, tom ophanging = die van mijn Adams 8000 dus das gemakkelijk wisselen van kit in het studiootje. De finish is zoals je op de floor ziet niet overal even netjes, maar van ver ziet hij er best vet uit.

Sound : Toms klinken erg punchy. Er liggen 'en fabrique' pinstripes op en daar hou ik niet zo van, mijn trommels mogen wat meer zingen. Ik heb nog wel wat coated ambassadors liggen dus die gaan er dit weekend op. Bass drum heeft best een mooie body, ik moet nog wat met de stemming en demping spelen. Een snare moet je blijkbaar niet uit carbon fiber maken :( ik zal hem eens met een ander vel te lijf gaan en hem nog wat hoger stemmen, maar hij klinkt zoals hij voelt ... erg licht.

Verder zitten er 2 boompjes, een snare stand, een hihat stand en zelfs een bassdrum pedaal bij ! Allemaal geen top kwaliteit maar prima als reserve spullen.

Kortom ik ben voorlopig erg tevreden. Met wat geduld en wat stemsleutels ga ik met dit kitje een hele boel plezier hebben.

Headshrinker

Gewaagd, dus een compliment waard.

Uit de wielrennerij ken ik carbon als ´licht en stijf´. Ben benieuwd welke reputatie dit materiaal in drummerland gaat opbouwen.

tRow

Stond laatst ook zon tempus kitje (volgens mij nog steeds) die kon je overnemen voor 900 euro, ook al was zijn vraagprijs 1500 euro. Nouja goed, die klinken erg goed! Deze is dan van fiberglass, maar dat lijkt er op carbon fiber. Tempus maakt ook carbon fiber sets trouwens.

Nijlpaard

Pics doen het niet :(
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paQ


Pics doen het niet :(

ze doen het (hier) wel, maar zijn alleen gigantisch groot!!!
Levert nogal wat load op. Beetje kleiner maken alvorens te uploaden was niet gek

Nijlpaard

#5
sep 29, 2011, 22:37 Last Edit: sep 29, 2011, 22:40 by Nijlpaard
Ik denk omdat hij er een breedte en hoogte aan meegeven heeft. Althans zo lijkt het wanneer je het citaat bekijkt.

hmmmm. Als ik de links in de adresbalk plak zie ik ze wel...

[edit] En nu zie ik ze hier ook
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paQ

Het forum resized automatisch naar max 600.
Maar als foto's 2400 of meer breed zijn, dan wordt toch wat veel van het goede met laden

animal

ZIet er op de foto netjes uit, plezier ermee.

Rick

Volgens mij wordt die set super-chique als je er een fiberskyn bass reso opzet!

FoREVer


Volgens mij wordt die set super-chique als je er een fiberskyn bass reso opzet!


Is ie dat nog niet dan


Sjiee kit maar vervangen van hoops word dat lastig, Zal dit bedrijf genoeg verkopen :P
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Anserini

Gewoon woodhoops erop.  8)

NathanR

Vind de kit er erg mooi uit zien :)

mangoie

Die typische carbonfiber patronen geven de drumkit echt een hi-tech uitstraling. :D

Ik ben echt benieuwd hoe het klinkt!



mangoie

Jokey, helemaal overheen gekeken. :X

Omhoog