Keith Carlock's tuning

Gestart door druMees, apr 06, 2013, 23:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

druMees

Ik ben nu een tijdje aan het uitvogelen hoe Keith Carlock zijn drums stemt. Ik heb eigenlijk al zijn filmpjes op youtube gekeken en ook veel filmpjes over specifiek jazz tuning (zo ver die op youtube staan). Nu kom ik met jazz tuning niet zo ver als ik mijn drums probeer te stemmen als Mr. Carlock. Ik vraag me af hoe hij zijn drums zo gestemd zijn. Hij wil zo veel mogelijk geluid/body uit zijn drumstel krijgen, en dat zou ik ook graag willen. Qua toms zit ik wel goed. Alleen de kick vind ik erg lastig. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb veel geƫxperimenteerd en ik denk dat het resonantievel vrij hoog moet en het slag vel laag. Echt een groter interval dan normaal, om dit specifieke geluid te krijgen. Het klinkt anders nog te mooi/rond.

Mijn vraag in het kort  :+ Heeft iemand een filmpje c.q. info over deze aparte manier van stemmen?

3ske

Een filmpje over zijn specifieke manier van stemmen zal waarschijnlijk heel moeilijk te vinden zijn.  In de volgende link vind je in ieder geval wel al vrij veel info over zijn setup:

http://www.keithcarlock.com/gear.htm

Als je zijn velkeuze volgt en wat experimenteert met de stemming, moet je toch wel aardig in de buurt kunnen komen.

Een gesloten voorvel zal de resonantie ten goede komen, zeker met de juiste voettechniek (klopper los laten komen van het slagvel).
Only play the music, even if that means to play nothing at all.

Omhoog