Tama drums

Gestart door drum1964, sep 26, 2011, 18:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

steef224

Ikzelf heb een Tama Superstar Hyperdrive, als je houdt van toms met veel attack en vette lage floors dan is deze set echt koning. De ondiepe toms maken zo een vet hard geluid :D, maar dan praat je wel over de Superstar serie, met de starclassics heb ik weinig ervaring (beetje prijzig)

5150

De floortoms en bass van de bb sets echt geweldig...daar ben ik helemaal weg van. De toms zijn zowel in hyperdrive als normale maten ook erg mooi...maar de sound moet je wel liggen. Ik vind bijv een Maple set een echte allemansvriend...iedereen vind dat "wel goed" klinken maar de bb toms hebben een iets hardere sound, meer percussief, meer "klets" dan "boem" en vooral wanneer zachter bespeeld hebben ze een minder rond geluid dan bijv. Maple...anders dus, maar ook erg mooi. Versterkt klinken ze super, en die finishes zoals black clouds silver linings, crimson sky blaze en blue nebula blaze zijn waaaaaaaanzinnig !  O+
***...in-between-drums...***

drum1964

Ik kan het niet beter verwoorden 5150.
Misschien nog vermelden dat de hyperdrive toms gemakkelijk te stemmen zijn.

Mijn B/B crimson sky blaze kitje is een blijvertje, die gaat nooit weg.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Rick


Ik kan het niet beter verwoorden 5150.
Misschien nog vermelden dat de hyperdrive toms gemakkelijk te stemmen zijn.


Je moet even de "sweet spot"  vinden inderdaad, stembereik is iets kleiner dan bij een diepere tom.

Paul

#29
dec 03, 2012, 10:24 Last Edit: dec 03, 2012, 12:39 by Paul
Bijna 30 jaar Tama Superstar naast elkaar. :)
Links: Tama Superstar Custom uit 2007, 22x18"
Rechts: Tama Superstar uit 1978, 18x14"


Hammar

en links de Ikea tafel.....:-)

Joris

Er zijn echt veel mensen met die tafel.

Paul

Ik geef mijn geld liever uit aan drums dan aan een tafeltje. Dat Ikea-ding doet het prima in mijn studentenkamer.
Maar het ging niet om het tafeltje! :(

Harre

#33
dec 03, 2012, 16:59 Last Edit: dec 03, 2012, 17:01 by Harre
Wat een mooi tafeltje!  :Y

:+

Nah, sorry. Ik kon het niet laten, dus nog even on topic: gaaf Paul! Normaal gezien ben ik eigenlijk wel voor een wat grotere bassdrum, maar die 18" is toch wel een beauty als het om het uiterlijk gaat. Als de klank daarbij in de buurt komt hoef je nergens over te klagen :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Machiel

Hey! Ik heb die tafel ook.


En die 78'er is gaaf! Mooi ook hoe die spurs zover uit elkaar staan :P
Neem mij vooral niet te serieus.

Hammar


Er zijn echt veel mensen met die tafel.
ik ook hoor, hoe zou ik hem anders herkennen...

Paul

#36
dec 03, 2012, 19:43 Last Edit: dec 03, 2012, 19:44 by Paul

Normaal gezien ben ik eigenlijk wel voor een wat grotere bassdrum, maar die 18" is toch wel een beauty als het om het uiterlijk gaat. Als de klank daarbij in de buurt komt hoef je nergens over te klagen :)

Die kleine heeft niet zo'n zware, donderende klap als het grotere broertje. Maar genoeg laag en des te meer toon en sustain. Zelfs met een PS3 slagvel en een Ambassador Fiberskyn met gat moet die kleine worden gedempt omdat-ie blijft gaan!

@Machiel
De spurs zijn maximaal uitgeschoven omdat er een riser onder zit.

animal

#37
dec 03, 2012, 22:44 Last Edit: dec 03, 2012, 22:44 by animal
Ik vind die spurs juist overdreven ver van de ketel afstaan, net de poten van een giraf die aan het water drinken is  :+
Voor de rest is het een heel mooi bassdrummetje.

stick tight

Welk jaar is die tafel?

Ik heb de 2010 black en de 2009 natural finish

Erik

Ik hoor veel goeie verhalen over de 2009-serie met natural finish
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

harmen 18

Resoneert hij goed als je er op tikt?!

rtniels


Welk jaar is die tafel?

Ik heb de 2010 black en de 2009 natural finish


Ik heb die tafel ook in naturel finish

BasV

Ik heb het 2012-model van die tafel. Een hele verbetering ten opzichte van de 2011-serie!

musiqman

als het die tafel is waar je het tussenblad onder het laagste gedeelte kan hangen bij niet gebruiken, Ik heb de vintage versie.  Uit 2005.

Technobeat


Jongens , kunnen we nu eens eindelijk de waarheid op tafel gooien ? ;)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Machiel

#45
dec 05, 2012, 16:56 Last Edit: dec 05, 2012, 16:57 by Machiel
Die tafel is trouwens te gek met brushes!
OT: TAMA DRUMS!
EDIT: Maken die ook tafels?
Neem mij vooral niet te serieus.

harmen 18

Natuurlijk niet, maar wel de tàmØ kast  :F

Monuments

Vorige week een Tama SL52 Superstar Hyperdrive aangeschaft. Ontzettend mooie finish, en over het geluid en de hardware ben ik ook dik tevreden. Heb alleen een beetje moeite met het stemmen van die ondiepe toms. Heeft iemand daar tips voor?
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

animal

Wat bevalt je niet zo aan de huidige klank van de ondiepe toms??

drum1964

@ Monuments

Als er nog de originele power craft vellen opliggen, kan je misschien overwegen om een beter (remo,evans) vel te plaatsen.

Je hebt je kit ook nog maar een week, dus blijven proberen.

Veel plezier.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Omhoog