Tama drums

Gestart door drum1964, sep 26, 2011, 18:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drum1964

Omdat bijna 23% op Tama drums speelt, en er nog geen topic over is........



Tama Drums

Een Tama Drumstel
Onderdeel van Hoshino Gakki
Oprichting 1974
Hoofdkantoor Japan
Producten Drumstellen
Drum hardware
Website http://www.tama.com/

Tama Drums is een merk van drums en hardware, gemaakt en gedistribueerd door het Japanse muziekinstrumentenbedrijf Hoshino Gakki. Tama is een van de grootste en bekendste drummerken anno 2011. Het merk werd vooral bekend door zijn hardware-innovaties en duurzaamheid. Tama's onderzoek en ontwikkeling van producten, samen met de productie van professionele drums, wordt gedaan in Seto, Japan, terwijl hun hardware en goedkopere drums worden gefabriceerd in Kanton, China. Hoshino heeft verscheidene kantoren over de wereld voor de marketing en verkoop.

[bewerken] GeschiedenisHoshino Gakki begon met het produceren van drums in 1965 onder de naam "Star Drums". Hoshino, de familienaam van de oprichter, is vertaald in het Engels star field, hierdoor werd "Star Drums" als merknaam gekozen. De drums werden geproduceerd bij Hoshino's dochteronderneming, Tama Seisakusho, die geopend was in 1962 voor de productie van Ibanezgitaren en -versterkers. Terwijl de productie van gitaren en versterkers naar andere fabrieken werd verhuisd, groeide de productie van drumstellen. De eerste twee series, Imperial Star en Royal Star, werden geïntroduceerd in Amerika, en concurreerde als laag-geprijsde drums goed met de duurdere Amerikaanse merken die geproduceerd werden door Rogers, Ludwig en Slingerland.

In het jaar 1974 besloot Hoshino te beginnen met het produceren van drums en hardware van hoge kwaliteit onder het merknaam Tama. Tama was de naam van de eigenaar's vrouw, en betekent "juweel" in het Japans. Als traditie wordt tot op vandaag het woord "star" in elk van Tama's modelnamen gebruikt.

Tama en Drum Workshop (DW) kochten gezamenlijk het failliete Camco Drum Company. Volgens de afspraak kreeg DW de fabrieken en machines, en kreeg Tama de Camco naam, ontwerpen, technieken en patentrechten. In die tijd, Camco produceerde wat men dacht dat de beste drumpedaal was op de markt. DW ging door met de productie van de pedaal met in de originele fabrieken, en gaf het de naam DW5000. Tama begon met het produceren van dezelfde pedaal met de naam Camco. De Tama-versie wordt ook wel de Tamco-pedaal genoemd om deze te onderscheiden van de Camco-pedaal. Tama integreerde alle technieken van Camco in hun productietechniek, waardoor Tama's drumkwaliteit snel steeg. Het originele plan was om de naam Tama te gebruiken voor het goedkopere segment en het de naam Camco voor het professioneel segment. Echter, zelfs professionele muzikanten gebruikten al Tama drums vanwege de goede prijs kwaliteit verhouding.

Tama was een van de eerste bedrijven die zeer duurzame hardware fabriceerden, en drumbevestigingssystemen die niet door de trommels heen gingen zoals de meeste merken in 1970. Ook waren zij de uitvinders van de octobans. Octobans hebben een diameter van 6 inch en worden gemaakt in acht verschillende lengtes ("octo" is grieks voor acht) tot ongeveer 600mm (23,5 inch). Deze hebben verschillende toonhoogtes door hun lengte, in plaats door de dikte van de trommels. Bekende gebruikers zijn onder andere Stewart Copeland van The Police, Jukka Nevalainen van Nightwish, Mike Portnoy van Dream Theater, Simon Phillips van Toto en Lars Ulrich van Metallica. De snaredrums van Tama waren uniek omdat de trommels werden gemaakt van gegoten messing, iets zeldzaams op de markt in die tijd. Techstar is de elektronische drumstellijn van Tama. Die waren uniek in de jaren 1980 omdat zij echte drumvellen gebruiken in plaats van vaste rubberen pads.

Bron wikipedia
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Jochem

Ik heb de superstar hyperdrive

Zeer tevreden mee =]

animal

Met één van mijn favoriete drummers als endorser, Simon Phillips.
Hier z'n oude(re) kit.


stick tight

Ik speel een tama rockstar custom in midnight blue met road pro hardware.
Vanaf de eerste keer dat ik eenzelfde kit bespeelde bij een van mijn toenmalige klasgenoten was ik verkocht en een paar jaar later heb ik er zelf een gekocht.

Als ik het me kan permitteren komt er een starclassic hyperdrive.

drum1964

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

82keiko


Ik heb de superstar hyperdrive

Zeer tevreden mee =]


Ik ook :), jammer dat ik de uwe niet meer kan bekijken ...

5150


Als ik het me kan permitteren komt er een starclassic hyperdrive.


Een sc performer BB ?

Ik heb n starclassic maple (24-10-12-16-18) Welliswaar nu te koop gezet (ik heb GAS NL  8)) maar ben dr nog niet 100% zeker van...afgelopen week weer n paar x gespeeld en ik word toch iedere x weer erg blij van de sound.... :P
***...in-between-drums...***

BasV


Een sc performer BB ?

Ik heb n starclassic maple (24-10-12-16-18) Welliswaar nu te koop gezet (ik heb GAS NL  8)) maar ben dr nog niet 100% zeker van...afgelopen week weer n paar x gespeeld en ik word toch iedere x weer erg blij van de sound.... :P


Raad eens wat ik te koop heb staan..  :D

5150


Raad eens wat ik te koop heb staan..  :D


haha...ja...mooie sets die bb...alleen een kleur waar ik niet zo vrolijk van word  :F....maar wie weet Bas...wie weet... ;)
***...in-between-drums...***

stick tight


Een sc performer BB ?

Ik heb n starclassic maple (24-10-12-16-18) Welliswaar nu te koop gezet (ik heb GAS NL  8)) maar ben dr nog niet 100% zeker van...afgelopen week weer n paar x gespeeld en ik word toch iedere x weer erg blij van de sound.... :P


Ik geloof dat ze de starclassic hyperdrive in maple en bubinga maken. Die platte toms zijn echt tegek.

drum1964

Tama forum is vernieuwd.

http://forum.tama.com/
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

drum1964

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

drum1964

Speciaal voor de wat langere medemensen zijn er nu  2" langere floortompoten beschikbaar.

MFLSL3P - Chrome
MFLSL3PBN - Black Nickle
MFLSL3PHN - Brushed Nickle
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

FoREVer

#13
jul 11, 2012, 23:34 Last Edit: jul 11, 2012, 23:35 by AEDrumsA7x
oke dit kwam ik tegen op MP iemand enig idee welke t is? zat te denken aan een Rockstar maar omdat ik geliefd sonor bespeler ben zal ik het wel helemaal fout hebben  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Animal baars

Volgens mij is dat geen rockstar. Die zijn in ieder geval niet met gegoten spanranden uitgebracht en de finish ziet er ook niet bekend uit.. Ik weet alleen niet welke het wel is :+.

Fibesman

Volgens mij is het gewoon een Artwood snaredrum waar iemand die cast hoops op heeft gezet. Vraag me af of die finish orgineel is. Even mn Tama catalogie doorzoeken.


maurikderoo

Iemand ervaring met deze set?? Met name de combinatie van de houtsoorten en de ketelmaten?

http://www.thomann.de/nl/tama_px62hxzbns_ddd_hyper_drive.htm

drum1964

Ik heb deze, maar dan in de volgende maten :
8x6, 10x6.5, 12x7, 16x14, 14x5, 22x18

Het is een gelakte versie in plaats van de EFX / wrap op de foto die jij doorstuurde.
Kwalitatief zeer goede kit, met een supersound !
Laat je niet wijs maken dat de hyperdrive toms te weinig low end hebben.

Persoonlijk hou ik meer van 22x18 kicks.

Kortom, niets op aan te merken en een echte aanrader !  :Y





Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

maurikderoo

Wow! Mooie set man! :D En de combi bubinga berk??

drum1964

Yep, TAMA  starclassic performer B/B  limited edition in crimson sky blaze.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

stick tight

Weet iemand meer van Tama?

Ik wil eigenlijk heel graag een starclassic b/b 12/14/16/20 met hyperdrive 12'' in de black diamond dust finish. Die finish bestaat wel (heb hem zelf gezien) maar staat niet in de catalogus, enkel een black/gold sparkle. Was het een limited edition finish?

Weet sowieso dat ik die set zal moeten bestellen omdat het geen gangbare configuratie is...

drum1964

Misschien hier even zoeken       http://forum.tama.com/default.aspx?g=forum

                                                   http://www.tamadrum.co.jp/anniversary/

Denk er wel aan als je bij TAMA iets wil bestellen, je 150 tot 180 dagen moeten wachten.
Ik heb bijna 1 jaar gewacht op een 8 X 6 B/B hyperdrive tommetje.

Mijn kit in crimson sky blaze was de limited edition voor 2010.
In 2011 was dat Cultured Grain-Indigo Burl Burst .

Black diamond dust kan ik nergens terug vinden, het kan zijn dat deze kleur niet voor de Europese markt was.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Harre

Bauke Bakker (van oa Krystl) speelt met zo'n set, dus ik neem aan dat hij wel gewoon te bestellen is.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Polle

Ik heb zo'n zwart-zilver sparkle met donkere hardware.Was een limited edition,terwijl er ook zwart-grijs(ja zowat  wolkachtig)en die creme ruitjesmotieven  waren!Klinkt geweldig,thuis toch.Nog maar een keer mee opgetreden,live nog altijd op mijn Mapex Saturn!
JOE PILAR,let's rock your party!!

maurikderoo


Weet iemand meer van Tama?

Ik wil eigenlijk heel graag een starclassic b/b 12/14/16/20 met hyperdrive 12'' in de black diamond dust finish. Die finish bestaat wel (heb hem zelf gezien) maar staat niet in de catalogus, enkel een black/gold sparkle. Was het een limited edition finish?

Weet sowieso dat ik die set zal moeten bestellen omdat het geen gangbare configuratie is...


Toevallig heb ik precies deze vraag neergelegd bij een medewerker van Musikproduktiv. Hij vertelde me dat die kleur, BDD, gediscontinued is en is daardoor niet meer door hun te bestellen. Hij gaf me als alternatief ook Black Gold Glitter.

Omhoog