snaredrum

Gestart door JackStrikeII, jan 20, 2013, 20:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Stoffie

Graag jullie advies ivm het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe snare, afmetingen 14" x 6,5", ik heb er een paar getest en de volgende types zijn er overgebleven:

Pearl Dennis Chambers signature (maar deze is maar 4 ply)
http://www.youtube.com/watch?v=EBvdCb-fVsA

Gretsch Oak
http://www.youtube.com/watch?v=IPW9AF5z4lU

Gretsch New Classic (hiervan heb ik de 14"x5" al, is misschien wat stom om de 6,5" hiervan te kopen)
http://www.youtube.com/watch?v=DcD7sEjmmx0

Tama Starclassic Satin Bubinga

Wat denken jullie?

Animal baars

#76
sep 08, 2013, 07:09 Last Edit: sep 08, 2013, 07:12 by Animal baars
Zijn allemaal top snares... Wat voor geluid zoek je en welke had de wauw-factor? Het zijn qua geluid best heel verschillende snare die je hier neerzet.

Persoonlijk zou ik voor de Gretsch New Classic gaan. Dat vind ik de meest veelzijdige. Heb je ook naar die Gretsch woodhoop snares gekeken? Die zitten ook rond deze prijsklasse en klinken erg fijn.

Stoffie

De Pearl Dennis Chambers (maar hij is "maar" 4 ply) en de Gretch New Classic (maar hiervan heb ik de 14" x 5" al, zou het verschil qua sound met de 6,5" groot zijn?)

Ik zoek een snare die qua sound in de buurt komt van bv Triggerfinger of Milow

Harre

Het is nogal lastig om een snaresound van een (bekende) band te benaderen omdat er geen één opname de natuurlijke klank van de drum weergeeft en dat is net het enige wat je zelf hoort, tenzij je dezelfde studio in duikt en exact dezelfde instellingen gebruikt. Daarnaast is het vergelijken van verschillende Youtube opnames ook niet je van het, in verband met verschillende manieren van opnemen wat dus ook een verschil in klank geeft.

Je geeft aan dat je al bent wezen testen en dat is precies hetgeen wat je moet doen om de voor jou lekkere snaredrum er tussenuit te pikken. Globale selecties kun je al maken bij houten of metalen drums en daarna is het een kwestie van finetunen tot je de drum hebt gevonden die je zoekt. Het kost wat tijd en moeite, maar geeft voor jezelf het beste resultaat  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Fibesman

mario goossens gebruikt al eeuwen bijna altijd een Slingerland radio king uit de jaren 90. die zijn vrij lastig te vinden en duur. zoek naar een one ply maple snare. goedkoop zijn die niet maar dikker en feller geluid dan een plyketel.

Paintpro

@Fibesman: Zo'n Pearl single ply is nog wel eens voor een redelijke prijs te vinden toch?

tRow


animal

#82
sep 10, 2013, 23:34 Last Edit: sep 10, 2013, 23:35 by animal

Zo'n Pearl single ply is nog wel eens voor een redelijke prijs te vinden toch?


De prijs die in euro's wordt gevraagd lijkt heel redelijk, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat je omgerekend naar guldens nog steeds de nieuwprijs van destijds voor die snare betaald.
Maar vergelijk je de prijs met wat over het algemeen voor nieuwe one-ply versies moet worden neergeteld is het idd een koopje en m.i. elke cent waard, echt een pracht ding qua looks en sound. :Y


Dries


@Fibesman: Zo'n Pearl single ply is nog wel eens voor een redelijke prijs te vinden toch?

Er ging een aantal maanden terug een single ply (steambended) Pearl Masters snaredrum van 14x6.5 weg voor slechts €150 inclusief verzenden. Verkoper zei letterlijk: ''Ik zie dat je genoeg snare drums hebt dus is die van mij voor €150 incl. opsturen verkocht!''  8)7 -O-
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Fibesman

Die pearl custom classic snaredrums hebben geen reinforcement rings. Die groene aniversary wel. Groot verschil in geluid. De klassieke one ply maple snares hadden allemaal re-rings.

animal

De 'groene' is zwart hoor, echt waar. :Y

Fibesman

Heb er al een aantal in het echt gezien het is net een soort emerald green. Maar ik ben zo kleurenblind als de pest. Heb jij er een Animal?

Dries

De snaredrum uit de post van Animal is uitgevoerd in 'black mist'.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Fibesman

ja zo noemt Pearl die kleur ja, ziet er uit als groen. Maar whatever. Goeie snare.

animal


Heb er al een aantal in het echt gezien het is net een soort emerald green. Maar ik ben zo kleurenblind als de pest. Heb jij er een Animal?


Yep, als ik het me goed herinner hebben we het er in 2006 nog over gehad  ;) .

Fibesman

Wat een geheugen! :-)

deckham

Stilaan aan het uitkijken naar een 'nieuwe/andere' snare. Heb nu een Ludwig Supraphonic 14x6,5"
maar wil graag een houten snare om eens te kunnen afwisselen.  Iemand wat tips naar types die ik zeker eens moet uitproberen?   Budget tussen de €250 en €450...

Dank je wel!

Hoefnix

Je zou eens kunnen kijken of de craviotto op marktplaats voor je budget te krijgen is.

Matt

hallo, ben nieuw hier. Zit al een tijdje rond te kijken op het forum, is erg leuk en leerzaam. Ik heb nu toch een vraag dus maar even aangemeld! Ik ben op zoek naar een 13 x 7 snaredrum  en het liefst ook nog 'brass'!

Nou krijg ik er op internet niet 1 2 3 een gevonden   Ja, pork pie. Maar die liggen allemaal in de VS.  Heeft er iemand tips / adviezen.

Bij voorbaat dank ,

Mathijs


animal

#95
jan 28, 2014, 20:31 Last Edit: jan 28, 2014, 20:33 by animal
Doe mij dan deze maar  :Y

http://www.thomann.de/nl/pearl_14x65_sensiton_brass_snare.htm

edit: oeps, is geen 13x7 snare, sorry.

Matt

Ik heb Bij Thomann zitten zoeken, en die heb ik niet gezien. Beetje blind denk ik. Hahaha. Thanx djska

Hoefnix

In plaats van een nieuwe zou ik deze gaan ophalen, geen 13" maar wel super:
http://link.marktplaats.nl/763180483

Hammar

Hij zoekt een 13"......

Def-11

#99
jan 29, 2014, 10:51 Last Edit: jan 29, 2014, 12:09 by Def-11
Ik vind 500 euro voor een snare eerlijk gezegd best veel geld waarvan je, je kunt afvragen of dat zo veel meer oplevert dan eentje van 200. Voordeel van nieuw is evt. garantie maar bij een zaak die er mee stopt werkt dat niet zo lekker... ... Ik zou i.d.d. eerder gaan voor 2 á 3 verschillende tweede hands snares en kijken wat bevalt. Ligt ook aan waarvoor je ze gebruikt, rustig optreden, heftig zwaar versterkt optreden, oefenruimte, thuis.... whatever en niet te vergeten hoe de snare in het totaal geluid van je set ligt en daarna ook hoe dat weer binnen het geluid van de band past. Ook de stemming en vel van de snare maakt veel uit qua beleving. Dat blijft dus allemaal een lastig verhaal als je in een muziekwinkel staat snares uit te proberen.  Maar goed. Om maar wat te noemen; ik speel al 22 jaar op een bij mijn Granstar geleverde 14 x 6,5 berkenhouten Tama snare en die paste eigenlijk overal goed bij, gezien mijn muziekstijl. Zoiets kost je eens een 130 euro. Verder heb ik een 13 x 6,5 Yamaha Musashi oak (150,=), een 14 x 6,5 Tama Warlord Valkyrie birch (350,=), 14 x 6,5 Tama Granstar metal (110,=), 14 x 6,5 Gretsch 1983 maple rosewood finish (450,=). Mapex Black panther 10 x 5,5 (100,=). Alleen de Valkyrie min of meer nieuw gekocht (showroommodel) en de Gretsch zat bij de set die ik kocht.

M.i. kun je in die prijsklasse 130 - 175 best leuke snares kopen! En je kunt wellicht ook nog eens bij mede drummers via het forum langs gaan om eens wat te proberen.

Ik zou trouwens altijd je aankoop, als je dat via Marktplaats doet, ophalen. Zelf wat slechte ervaringen met aankoop maar ook verkoop waarbij men wat anders verwachtte dan ze kregen, ondanks foto's en een eerlijk verhaal en dito prijsstelling...

Omhoog