Ketels en houtsoorten

Gestart door 5150, nov 11, 2012, 23:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Mvm

Hoe deel je dat in?

15 000Hz - 20 Hz = 14 980Hz

Dus 14 980Hz = 100% dus 10-20% zou een verschil zijn van 1498Hz tot 2996Hz

Das best wel waarneembaar zo'n verschil of?



Als een percentage niets zegt over de klank waar gaat het dan over?

Air Piet

#76
dec 23, 2012, 16:42 Last Edit: dec 23, 2012, 16:44 by Air Piet


Ik heb mijn eigen ervaringen, en dat komt in de buurt van de resultaten van de onderzoeken waauit ik heb geciteerd.

Groetjes


Het is vooral de manier waarop je het brengt. Je komt over alsof je alle wijsheid in pacht hebt, en als iemand het niet met je eens is, is hij doof en heeft hij een te dure set gekocht. (niet je exacte woorden, maar wel wat je in mijn veronderstelling bedoelde)

Kijk dat jij wilt geloven dat het materiaal van de ketel 20% toedraagt tot het totaalgeluid, dat is tot daar aan toe. Er zit een kern van waarheid in, alleen, ik denk dat iedereen denkt dat deze percentages wat verschillen. Dit is deels gebaseerd op logica, deels op wat je hoort, deels onderzoeken.

Als je het op een minder aanvallende manier zou brengen, zou dit best een leuk topic zijn.

Je hebt het over woorden verdraaien, maar je legt zelf ook mensen woorden in de mond, insinueert dingen, en daar wordt ik dan weer niet vrolijk van.

Ik denk dat dit, als het zo door gaat, inderdaad een wellus/nietus discussie wordt, en dat is zonde.


Mvm

#77
dec 23, 2012, 16:53 Last Edit: dec 23, 2012, 16:55 by Mvm

Overigens was ik vrij snel klaar met het filmpje wat je postte, als je de werking van het oor uit probeert te leggen en de anatomie van het oor al niet kent (het basilair membraan 'vasilair membraan' noemen en de basale indeling van het slakkenhuis verkeerd uitleggen) heb ik er moeite mee de rest nog te geloven.


Ow naja dat kon ik niet beoordelen want dat weet ik niet.  Weet je misschien een filmpje dat klopt?

Nlz


Ow naja dat kon ik niet beoordelen want dat weet ik niet.  Weet je misschien een filmpje dat klopt?


Kan wel zijn dat de rest wel klopt hoor, daar weet ik dan weer (nog) niet zo gek veel van, maar het verkeerd uitleggen van de werking van het slakkenhuis viel me direct op. En op de een of andere manier doet dat dan voor mij direct afbreuk aan de rest van het verhaal.

Hier een betere uitleg over de werking van (o.a.) het slakkenhuis.
http://www.youtube.com/watch?v=fH3mLl2tDaU
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Kn@pestaart

Citaat van: Air Piet
Als je het op een minder aanvallende manier zou brengen, zou dit best een leuk topic zijn.

Hoe anders kun je feiten presenteren dan? ;)
Het gaat niet over wat anderen horen, ervaren of vinden hoe het zou moeten kunnen zijn. Het gaat om uitslagen van onderzoeken, niets meer, niets minder ;)
Iedereen mag er het zijne van denken, vinden, whatever ;)
Het deel van de drum die het meeste geluid maakt, is nog steeds het vel. Zo simpel is het.
Ik dwing niemand om dit voor waar aan te nemen.
Maar feit blijft wel dat de duurdere kits 'showen' met mooie 'finishes' terwijl het weinig bijdraagt (niet of nauwelijks hoorbaar) aan het geluid.

Wel leuk om te weten, het percentage lijm in een plywood ketel. En dat tegenover een stave ketel. Nog steeds is het aandeel even groot, alleen de klank is anders.
Hout leeft, klinkt warm. Lijm is dode massa.
Iedereen is uiteraard vrij om te Googelen.


Robert-Jan

nou hup post die uitslagen van dat onderzoek
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drums97

#81
dec 23, 2012, 18:14 Last Edit: dec 23, 2012, 18:21 by drums97

Maar feit blijft wel dat de duurdere kits 'showen' met mooie 'finishes' terwijl het weinig bijdraagt (niet of nauwelijks hoorbaar) aan het geluid.


Dat is per definitie niet waar!
Kijk naar eerder posts, waarin ik iets zeg over hardware. Geen onbelangrijke factor, lijkt me. Dat zit ook in de prijs! Anders zouden de (grote) drummerken wel op kunnen houden met onderzoek om de toms e.d. beter te laten klinken dmv het gebruikte hardware. Die partijen lijken me toch ook enigszins verstand te hebben in wat ze doen!  ;)

Je zegt zelf in een vorige post;

Om deze reden heb ik mijn 14" tom op een snare stand... Klinkt stukken beter en hij is makkelijker te stemmen... ;)


Hoeveel procent zou dat dan uitmaken? ;)
Niet om lullig te doen, maar door rake uitspraken te doen, kun je het verwachten. RJ gaf dit ook al aan
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Harre


Het gaat niet over wat anderen horen, ervaren of vinden hoe het zou moeten kunnen zijn. Het gaat om uitslagen van onderzoeken, niets meer, niets minder ;)
Iedereen mag er het zijne van denken, vinden, whatever ;)

Uitslagen van onderzoeken die jij hier presenteert als de waarheid en daar aan vast houdt, terwijl ervaringen blijkbaar toch anders bewijzen. Net als RJ wacht ik ook nog op de uitslagen van dat onderzoek wat je in je bezit hebt, zonder me daarvoor op Google of wat dan ook te beroepen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nlz

Naar onderzoeken verwijzen, en dan geen bronvermelding doen.

Als ik je in één van mijn klassen had gehad op het moment dat ik les gaf had ik je stukken niet eens beoordeeld.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Mvm


Kan wel zijn dat de rest wel klopt hoor, daar weet ik dan weer (nog) niet zo gek veel van, maar het verkeerd uitleggen van de werking van het slakkenhuis viel me direct op. En op de een of andere manier doet dat dan voor mij direct afbreuk aan de rest van het verhaal.

Hier een betere uitleg over de werking van (o.a.) het slakkenhuis.
http://www.youtube.com/watch?v=fH3mLl2tDaU


Mooi filmpje. Geweldig hoe dat in elkaar zit!

Kn@pestaart

@Nlz: Alle bronnen staan in mijn vorige posts. 

@Drums97: Door mijn tom op een snarestand te zetten, knijp ik de ketel niet af. Dit levert meer sustain, geen andere klank.  ;)
En hardware maakt deel uit van de ketel.

Wel opletten hoor ;) En niet dingen door elkaar halen.
Er is verschil tussen klank en duur van de klank.
Nog steeds wordt het grootste deel van de klank bepaald door het vel.

Air Piet


Uitslagen van onderzoeken die jij hier presenteert als de waarheid en daar aan vast houdt, terwijl ervaringen blijkbaar toch anders bewijzen. Net als RJ wacht ik ook nog op de uitslagen van dat onderzoek wat je in je bezit hebt, zonder me daarvoor op Google of wat dan ook te beroepen.




Ik hoef niet meer te spreken.

Mvm

"The Drumshell is responsible for roughly 10-20% of the overall drum sound.
The Hoop is responsible for roughly 20-30% of the overall drum sound.
The Head is responsible for roughly 50-70% of the overall drum sound.
"
Om terug te komen op die procent. Naar mijn mening kun je het deel van het hout niet verwaarlozen. Dit heeft dusdanig veel invloed op de sound dat het zoveel procent uitmaakt. Daar niet van dat volgens die bronn de hoop en het vel nog meer van invloed zijn.
Als je het hout zou willen verwaarlozen zou je dus 10-20% van je sound missen die wellicht de kers van je taart is.

Het zou dus erg fijn zijn om het onderzoek te kunnen bekijken wil ik hier iets aan hebben.


Knapestaart lees dit eens over klank: http://nl.wikipedia.org/wiki/Klank onder andere ook de duur.

Kn@pestaart

Dus is er een verschil tussen klank en duur van de klank ;)
Wat ik zei in mijn vorige post.

Mvm

#89
dec 23, 2012, 19:30 Last Edit: dec 23, 2012, 19:43 by Mvm

Dus is er een verschil tussen klank en duur van de klank ;)
Wat ik zei in mijn vorige post.


Hahaha

De duur van de klank is dus een onderdeel/deel van de klank.
Dat wil zeggen als de duur van de klank sustain veranderd veranderd dus een onderdeel/deel van de klank dus veranderd de klank.

weggehaald was niet gepast

Kn@pestaart

Citaat van: Mvm

De duur van de klank is dus een onderdeel/deel van de klank.
Dat wil zeggen als de duur van de klank sustain veranderd veranderd dus een onderdeel/deel van de klank dus veranderd de klank.
Als ik een advies mag geven, misschien dat het zou helpen om drie keer na te denken, voor je wat eruit typt.

Als ik je een advies mag geven, "veranderd' schrijf je met een 't' op het eind. 3 keer foutief in één zin, knap hoor ;)
En sinds wanneer is Wiki heilig?
Dus een langere klank is een andere klank? Apart...

Kun je nagaan hoe mensen zich laten meeslepen door hun emotie en merkengeilheid.

Mvm


Als ik je een advies mag geven, "veranderd' schrijf je met een 't' op het eind. 3 keer foutief in één zin, knap hoor ;)
En sinds wanneer is Wiki heilig?
Dus een langere klank is een andere klank? Apart...

Kun je nagaan hoe mensen zich laten meeslepen door hun emotie en merkengeilheid.


Ja ik heb het weggehaald vond het niet zo gepast. En dat ik wat spelfouten maak, helaas, sorry als je je daar aan stoort. Wikipedia is niet heilig. Jou duim ook niet toch?

Kn@pestaart

Mijn duim? Waarom worden mensen zo persoonlijk hier? Als het jullie stoort dat ik mensen quote, dan kan je het ermee eens zijn of niet, maar ga mij niet persoonlijk aanvallen.Ik zuig niets uit mijn duim. Ik presenteer feiten.
Ervaringen zijn ook niet relevant, het gaat om cijfers.

Dag dag :)

Robert-Jan

Je presenteert helemaal geen feiten, je presenteert een uitspraak daar hou je je aan vast. Dan ga je nog zeggen ook dat je daar een wetenschappelijk onderzoek bij hebt..maar die post je niet.
De visie die je geeft over het plaatsen van een tom op een snarestand is opmerkelijk te meer omdat een snarestand juist wel afknijpt..daar zijn ook 100 en discussies over te vinden als je mij daar niet in gelooft

Wat jij doet is willens en wetens een stelling vasthouden die niet te verdedigen is, je springt van hak op de tak om uiteindelijk te kunnen zeggen haha ik heb gelijk..maar .. ik zeg het zoals ik het zie.. je hebt geen idee...
Dan ga je ook nog over taalfouten beginnen ..alsof dat je punt duidelijk maakt..

Je bent nu gewoon aan het trollen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nlz


@Nlz: Alle bronnen staan in mijn vorige posts. 


Niet alle. Je hebt het over een onderzoek gehad, daar heb ik nog geen linkje van kunnen vinden. Of noem je drie websites lezen 'onderzoek doen'?
Daarnaast kan ik de linkjes die je geplaatst hebt wel informatief noemen, maar niet meer dan dat. Het blijven mijns inziens meningen, geen vaststaande feiten. Juist van "iemand die al zoveel jaar in het vak zit" niet zomaar alles aannemen, dat heb ik ook in mijn huidige werk weer vaak zat zien gebeuren. Zogeheten 'senior audiciens' die dan dingen vertellen, die feitelijk weerlegbaar zijn. Daarom ben ik ook zo benieuwd naar dat onderzoek wat je noemt.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Kn@pestaart

Citaat van: Robert-Jan

De visie die je geeft over het plaatsen van een tom op een snarestand is opmerkelijk te meer omdat een snarestand juist wel afknijpt...

Nee hoor. De trommel staat gewoon. Het mandje zit los, maar dat kon je zelf ook wel verzinnen, toch? ;)
Citaat

Dan ga je ook nog over taalfouten beginnen ..alsof dat je punt duidelijk maakt..

Je bent nu gewoon aan het trollen.

Als iemand mij graag advies wil geven, dan doe ik dat graag terug ;) Met liefde.

En ik presenteer wel feiten. Het is niet mijn mening, maar de uitkomst van een onderzoek. Ik heb dit nu al iedere post ongeveer proberen duidelijk te maken, maar niemand schijnt dit te (willen) begrijpen.

Ik gok dat jullie ook allemaal hebben gestemd op een politieke partij, met het idee dat ze ook daadwerkelijk iets voor jullie konden betekenen. Dan houd je jezelf pas voor de gek. Dit gaat gewoon over een drumketel en zijn invloed op het geluid. Wederom niets meer, niets minder ;)

Robert-Jan

Ja joh zeg t nog een keer.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Kn@pestaart

Tja, zolang er hier 'getrolled' wordt over mijn citaten blijf ik mijzelf maar herhalen. Blijkbaar is het nodig :P

drumlarsos

@kn@pestaart, als jij niks wilt weten van alle soorten (houten) ketels en hun in jouw opinie te hoge prijzen, hou je er dan ook niet mee bezig. En laat de mensen die hier zich wel serieus in interesseren in hun waarde ipv de hele tijd je eigen ''feiten'' er door heen te drukken...
(Vrolijk kerstfeest ;))
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Robert-Jan

Succes dan.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog