Ketels en houtsoorten

Gestart door 5150, nov 11, 2012, 23:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Kn@pestaart

Tja, waarom vraag je dat dan aan mij? Ik zou het niet weten. Als het verschil wat ik hoor 90% zou zijn, zou ik het net zo geloofwaardig vinden als dat het 20% zou zijn.
Dus 'ik zou het niet weten' is een heel normaal antwoord.
Het zou daarentegen een prima vraag zijn om aan de betreffende drumbouwer te stellen ;)

Rick


Tja, waarom vraag je dat dan aan mij? Ik zou het niet weten. Als het verschil wat ik hoor 90% zou zijn, zou ik het net zo geloofwaardig vinden als dat het 20% zou zijn.
Dus 'ik zou het niet weten' is een heel normaal antwoord.
Het zou daarentegen een prima vraag zijn om aan de betreffende drumbouwer te stellen ;)


Aangezien jij de rol als zijn persoonlijke woordvoerder op je hebt genomen, vind ik het een hele reële vraag om aan jou te stellen.

Kn@pestaart


Aangezien jij de rol als zijn persoonlijke woordvoerder op je hebt genomen, vind ik het een hele reële vraag om aan jou te stellen.
En hier gaat het dus weer 'fout'. Jij was ook de eerste op pagina een die het afdeed als 'onzin'.
En nu zijn we weer bij het begin ;)

Als je zo blijft reageren, dan heeft verder 'discussiëren' inderdaad geen nut en is het zoals PaQ mooi formuleerde (als ik zo vrij mag zijn om hem te citeren):"A waste of time". :)

Robert-Jan

Dude ...
Had je al door trouwens dat de man een bekkensmid is en geen drumbouwer?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Kn@pestaart

Dude, had je al door dat ie verwijst naar....  :Y

Rick

Het ging me meer om het punt dat je nu dingen aan het roepen bent, vervolgens vragen wij om verdere uitleg, dan krijgen wij "ja dat weet ik niet" als reactie. Verder allemaal leuk en aardig, maar als je zo'n "extreme" theorie hebt zonder echt verstand van zaken te hebben, zijn we wat mij betreft uitgepraat...

Even goede vrienden verder, ik ben er echt niet boos om. Ik wil alleen nog wel eens fel reageren als ik vind dat mensen onterecht bezig zijn en niet gelijk hebben. Zeker in dat topic waar we in begonnen waren, het topic wat er is om het advies geven van beginnende drummers over wat voor kit ze moeten kopen, waar jij met het advies komt dat ze bij wijze van spreken met een kartonnen doos met een ambassador erop een prima kit hebben... Ja sorry hoor, dat kan echt niet....

Kn@pestaart

Ja hoor dat kan prima. Los van dat, is het (nogmaals) niet mijn theorie. En gaat het daar ook fout.
Ik heb nergens geroepen dat ik ergens zo of zo over denk. Mijn ervaring was niet relevant, heb ik meerdere malen geroepen.
En daarom roep ik hier 15x dat er niet gelezen wordt wat ik nou eigenlijk heb getypt.

Uiteindelijk hoort niemand ooit het mooie warme exotische karakter van jouw kit, omdat, de geluidsman iets anders hoort, de producers iets anders wil, de ruimte anders klinkt, de microfoons een kleuring geven, etc., etc. ;) Dan kun je net zo goed opnemen en live spelen op een kartonnen doos inderdaad. :)
Moet het natuurlijk wel lekker spelen hoor ;)

Robert-Jan


Dude, had je al door dat ie verwijst naar....  :Y

Nee vertel.. Naar dat onderzoek van je?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Kn@pestaart

Is je Google defect? :)

Leuk, dat interview van Jojo Mayer:

"JD: What's your take on drum finishes?
JM: It doesn't matter what the finish is. If a wrap is glued on to the shell in the right way it will resonate with the shell. I think its much more about the bearing edge. And its bean very neglected by the industry.

There is just so many ways you can cut a bearing edge.. and everyone just surrendered to a 45 degree angle because of the plastic heads. Most drum companies make drums today not necessarily because its the best way to do it but because it caters to the lowest common denominator. Like a double ply bass drum head, it sounds like plastic to me. But it works great for someone who cant tune their bass drum!

But I have a 45 degree cut like most of the stuff but some of the snares I have a slight counter cut that gives a little more air in the drum. But I also have vintage kits that have round edges that sound great. But its hard to determine if its the bearing edge or if it is the way that the shell is made. Ya know?"


Nlz


Dit is mijn laatste post hier.
Jullie toon bevalt mij niet.


Die toon he, voor hoeveel procent ongeveer wordt die bepaald door de kartonnen dozen?

Oh enne, ga dan, maak dan in ieder geval één belofte waar.  :+
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Robert-Jan

Over Bob zeg je niks want dat past niet in je straatje natuurlijk.. Ik irriteer me dood aan dat selectieve quoten van je..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

NathanR

Het niveau in dit topic is net zo laag als de procenten die worden genoemd.

De moderators doen er behoorlijk goed aan deze (nu tenminste) kansloze discussie te sluiten.
Kom op zeg kinders..

Kn@pestaart


Die toon he, voor hoeveel procent ongeveer wordt die bepaald door de kartonnen dozen?

Ik zou het niet weten. Ik citeer alleen. Volgens de drumbouwer van de bekkensmid bedraagt de bijdrage maar 10-20%. Maar dat heb ik al vaker aangehaald.
Citaat

Oh enne, ga dan, maak dan in ieder geval één belofte waar.  :+
In eerste instantie zou ik niets meer posten in dit topic, zoals ik aangaf, maar het is iets interessanter geworden.
Dus simpel 'gaan' zou betrekking hebben op het niet meer posten in dit topic. En niet op het verlaten van het forum.
Maar dat had je vast al begrepen. ;)

Kn@pestaart


Over Bob zeg je niks want dat past niet in je straatje natuurlijk.. Ik irriteer me dood aan dat selectieve quoten van je..

Sorry, heb je het tegen mij?
Bob? Wie is Bob?

Mooi geformuleerd, (NLP technisch) irriteer jij jezelf dus, door mijn quotes. Dat is wel knap. Dan ligt het tenminste niet aan mij :) Het zou iets anders zijn als ik jou zou irriteren. Dat is natuurlijk niet mijn intentie. :)

Machiel

Mag hier een slotje op? Asjeblieft? Dit kinderachtige gedoe van iedereen hier boven is niet goed voor de sfeer.

Kom op mensen, het gaat over geluid. iedereen vind iets anders mooi. Kee? Kunnen we nu weer gewoon vakantie vieren?
Neem mij vooral niet te serieus.

Robert-Jan


Het is mooi geweest inderdaad.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog