Post hier je Jaarlijkse upgrades

Gestart door FoREVer, okt 21, 2012, 21:03

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

FoREVer

Ik kwam een oud SD kaartje tegen waar mijn drumstel op stond van 2010.
Nou heb ik in de tussentijd veel vervangen en gewijzigd, en kwam ik op het idee om een soort topic te maken van je Drumstel wijzigingen. Dus een foto van vroeger en een foto van nu.

Mods
Als jullie dit geen goed idee vinden of staat het verkeerd? Feel free to change it!

Nou dan trap ik bij deze af!

Vroeger:



Nu:

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Harre

1987:




1996:


2006:


2009:




2011:



Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

FoREVer

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Harre

Tja, vroeger...  :F

Het waren eigenlijk twee sets in één waardoor een dubbel bass kit ontstond met 8 toms, 6 bekkens, dubbele hi-hat en een snare drum. Vet om te zien, maar het klonk voor geen meter, al heb ik echt ENORM spijt dat ik bij het inruilen van het hele spul ook de twee Zildjian China's heb weg gedaan. Er voor in de plaats kwam een TD-7 waarvan ik toen dacht dat hij een stuk praktischer was, maar daar kwam al snel verandering in en uiteindelijk kocht ik de MMX die later weer gespoten en ge-upgrade werd.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

FoREVer


Tja, vroeger...  :F

Het waren eigenlijk twee sets in één waardoor een dubbel bass kit ontstond met 8 toms, 6 bekkens, dubbele hi-hat en een snare drum. Vet om te zien, maar het klonk voor geen meter, al heb ik echt ENORM spijt dat ik bij het inruilen van het hele spul ook de twee Zildjian China's heb weg gedaan. Er voor in de plaats kwam een TD-7 waarvan ik toen dacht dat hij een stuk praktischer was, maar daar kwam al snel verandering in en uiteindelijk kocht ik de MMX die later weer gespoten en ge-upgrade werd.


waar heb je die laten spuiten dan, want ik vind dat hij schitterend gespoten is!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Rick

1999

Thunder drumstel met ouwe vintage goedkope rommel hardware en tinne/brass bekkens (met deuken  *O* ) Moest heel goed zoeken maar volgens mij is dit de enige foto die ik heb.

2009
Heel hard gespaard en een tweedehands mapex saturn gekocht.





2011
Ik kwam deze vierdelige shellset tegen op marktplaats. Na veel overwegen en goed luisteren mijn 7-delige saturn met een kleine bijbetaling omgeruild voor de 4-delige brady.




2012
De vorige eigenaar van de brady besloot in plaats van een bassdrum bij te bestellen toch de laatste 3 toms van de hand te doen. Die heb ik ook voor een schappelijk prijsje over kunnen nemen. Ook zijn de bekkens drastisch veranderd sinds de Saturn.



Dat is een beetje hoe ik in 3 jaar mijn kit heb opgebouwd.

FoREVer

vind t nog steeds een prachtset Rick!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Harre


waar heb je die laten spuiten dan, want ik vind dat hij schitterend gespoten is!

Thanks. Ik ben er ook nog steeds blij mee en heb de set ook nog steeds... :)

Hij is gespoten bij HZ Paint in  Sleeuwijk: http://www.hzpaint.com/

Een afspraak gemaakt om wat dingen door te praten van te voren, daarna de shellset helemaal kaal aangeleverd, Hans heeft die gespoten en daarna de boel weer opgehaald en in elkaar gezet. Het hele verhaal is eventueel hier na te lezen: http://www.gvanwilligen.nl/custompearl.htm.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Harre




Echt, ik vind dit wel zo'n vreselijk mooie kit om te zien...  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Tim Zuidberg

Mijn geschiedenis:


FoREVer


Mijn geschiedenis:




benieuwd naar die DW, is dat een endorsement of bij elkaar gespaard?
verders zijn die tama en pearl ook schitterend en ze klinken goed, tenminste op video  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

NathanR

#11
okt 21, 2012, 22:31 Last Edit: okt 21, 2012, 22:33 by NathanReinds
Ik kon zo snel geen foto vinden van mijn drumstel in het begin.
Maar dat was de zwarte pearl kit, met 1 majestic 18'' crashride. En een Meinl Soundcaster hihat.
Tussendoor veel geswitcht op gebied van bekkens (helemaal qua hihats.. :p heb 4 soorten gehad in 3 jaar) En uiteraard de switch van finish op de kit :)

2009/2010

2011

Zomer 2012

NU:

FoREVer

vind die nieuwe finish nog steeds mooi!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

drums97

Zo was ie:




En zo is ie nu:


Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

WHiZZi

#14
okt 22, 2012, 14:57 Last Edit: okt 22, 2012, 14:59 by WHiZZi
Leuk topic! Heb ik meteen eens een reden gehad om alle foto's te doorzoeken naar drumstellen. Van mijn 1e drumstel heb ik helemaal niks meer. Geen foto's, geen merk. Het enige wat ik weet is dat het een of ander goedkoop chinees merk was uit de jaren 60 of 70 met een sparkle blue wrap. Ook dat deze 4-delig was. Je zult het maar moeten geloven, deze is helaas weggegooid door mijn moeder  :F

Tegen de tijd dat ik 16 was heb ik alsnog een drumstel gekocht voor het massale bedrag van 150 gulden:
Een gele Pearl uit 1968/1969..:

Detail is dat de linker crash nog van mijn originele drumstel kwam. Deze heeft de tijd met de Pearl niet overleefd. De ride op deze foto heb ik nog wel (oude Paiste), maar niet meer in gebruik.

Natuurlijk heb ik daar op den duur wat nieuwere vellen op gelegd:


Omdat ik in 2004 toch steeds meer ging optreden en serieuzer werd, heb ik mijn spaargeld bij elkaar gelegd en een gloedjenieuwe Tama Rock Star gekocht bij de Feedback. Deze oorspronkelijk 5-delige set heb ik uiteindelijk uitgebreid tot een 8-delige set (8, 10, 12, 14 toms, 16 en 18 floor) wat er in de 6-delige setting zo uit zag:


Je ziet, ook de bekkens heb ik in geïnvesteerd door 2 heuse Staggs op te hangen. De Sabian splash, Masterworks Ride en de Sabian 14" Neil Peart heb ik nog steeds in gebruik ;)

Het bleek alleen dat een 8-delige drumkit achter een 50s Rock 'n Roll band niet helemaal de juiste uitstraling gaf. Het zaakje verkocht en een Gretsch Catalina Club Rock in huis gehaald:


Op de foto is te zien dat ook de Staggs hebben plaatsgemaakt voor Sabians  O+.

Na lang sparen en veel overwegingen heb ik uiteindelijk in 2008 een Lignum laten maken door Gert:


Kort hierna heb ik de Gretsch verkocht. Ik heb ook nog even een Yamaha DTXplorer in huis gehad, maar dit was niet mijn ding. Ook heb ik een jaar lang een Yamaha Power-V gehad wat vooral heel veel opknapwerk nodig had. Uiteindelijk ook deze verkocht.

Mijn huidige setups zien er dan ook zo uit:


Dan heb ik daarnaast ook nog een Dimavery Cocktail set:


De Pearl uit foto 1 heb ik ook nog steeds in bezit. Als ik er ooit tijd voor heb, wil ik deze in originele staat herstellen.

Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

FoREVer



Die lignum :)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Technobeat


Tim , die rode Tama ......... *O* 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jenslathouwers

hier een overzicht van de evolutie die mijn drum ondergaan heeft ;)

op deze yamaha heb ik leren spelen, opzich zeker geen slechte kit maar ik wou mijn eigen kit (deze was van mijn ouders, die drummen ook beide)


dan heb ik deze drum gekocht, een tweetal jaar geleden denk ik. na heel wat opknapwerk (vijsjes etc.) was hij weer bespeelbaar  8)


de Wrap vond ik maar niets dus heb ik beslist hem te strippen...


te stainen...


en dat ging er dan zo uitzien:


een half jaar geleden kocht ik deze toms die ik later ook zou stainen om ze passend te maken met mijn kit:




dan heb ik mezelf een rack aangeschaft (van Ronniev) bleek achteraf
met dit al resultaat:


dan kwam ik tot de conclusie dat ik de metalen hoop op mijn kick maar niets vond, ik kocht dan voor een appel en een ei en kick van premier met houten hoops en deed er dit mee:









en dat ging er dan zo uitzien:


en dan werkte ik de extra toms af (waarvan ik er momenteel maar 1 gebruik) en dat zag er zo uit:


en dan kocht ik extra rack buizen van Rashid, van mijn huidige set-up voeg ik nog een foto toe maar dat zal pas voor het weekend zijn.

(na een uurtje foto's zoek en en uploaden op dropbox flickr, is deze post eindelijk klaar )
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Hellwin

Geen foto van mijn Pearl Maxwin :'(
Maar dit was de opvolger, ergens in 1996 of 1997 gekocht ofzo en gehouden tot 2009:
Tama Rockstar met allerlei soorten bekkens en een Dixon Drumrack


Toen een Pro session DD506 eKit, ook geen foto van, maar weer verkocht toen de Kever een wat duurdere APK nodig had..... en ja het drumde ook klote :)

En nu sinds begin 2012 mijn Peace Paragon Stage II kit maarruh denk de 10" ff weg en dan is het de huidige opzet.

Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Hans

Oei, mooie kits allemaal...

Voor mij is het laatste anderhalf jaar een zoektocht geweest... ik had sinds 1999 mijn akoestische kit niet uitgepakt tot hij in 2009 naar een achterneefje ging... die heeft veel plezier van een Yamaha Power V (knalrood) die ik in 1990 2e hands had gekocht. Ik wil niemand bang maken, maar toen ik na mijn studies begon te werken kwam ik niet meer aan muziekmaken toe. Sinds een paar jaar valt alles wat op z'n plek en hou ik tijd over.

In 2006 een electrische kit gekocht. En in 2011 dus weer akoestisch gaan spelen (en weer bands etc).

Gaat 'ie :

Begonnen met een Pearl BRX (8-10-12-14-22) (2e hands) :


Toen een nagelnieuwe Adams 8000 aangeschaft (heb ik nog, mijn werkbeestje voor alles wat niet Jazz gerelateerd is) (10-12-14-20) (Maple) :




Toen de BRX eruit en een Recording custom ering (berk voor berk) (8-10-12-14-22 en een 16 inch pearl custom Z floor) :



Toen ook nog de Ming Carbon Fiber kit die Nijlpaard op dit moment te koop heeft staan (check zijn plaatjes), als een soort experiment. Klinkt gewoon goed ! Check maar. (8-14-20-14, en dus aan Nijlpaard verkocht).

[ Invalid YouTube link ]

Nog even een OAK custom gehad (10-12-14-16-18-22 en 14 snare) :



Nu heb ik mijn perfect match (denk ik) gevonden in een Sonor S-Classix 18-10-12-14-14 (toch weer berk)



Dus nu heb alleen nog de ADAMS en SONOR..... en deze :



Die is niet te koop.


.... gelukkig ga ik niet zo snel door vrouwen heen ....

drums97

Hahaha mooi verhaal Hans.
Goed om te lezen dat er wel een trouw beestje in je zit vwb je vrouw.

Mooi topic en leuk om de transities te zien.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

dutchdrummer

#21
okt 30, 2012, 20:54 Last Edit: nov 01, 2012, 22:29 by dutchdrummer
Jaarlijkse upgrades heb ik niet, mijn opstelling verander ik niet vaak. Wel een overzicht van mijn drum geschiedenis.

Begonnen in 1975 met een 4 delig 5 kleurig setje, als jongetje van 8 jaar oud en dolgelukkig.
Helaas geen foto's van..

1979: Pearl
met zelf zwartgespoten ondervellen en 2 Maxwin bongo's


1990:
zelfde Pearl set, gewrapped met witte stickerfolie:


1992: Tama Rockstar Deluxe 6 delig


2003: Yamaha Maple Custom Absolute 6 delig met Black Beauty snare, ride bekken meer naar rechts geplaatst, en Pearl hardware


2008: 8" tom eraf, 10" snare erbij:


2012: Pearl Reference 5 delig met Black Beauty en 10" Firecracker side snare

Technobeat



Dus nu heb alleen nog de ADAMS en SONOR..... en deze :



Die is niet te koop.



Mooi om te zien  :) , jong geleerd is oud gedaan tenslotte .
Overigens heb je zo door heel je drumcarrière mooie sets gehad Hans , je kunt echt zien dat drummen helemaal je ding is . :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

mangoie

In september 2006 mijn eerste drumstel via marktplaats gekocht van een Amsterdamse student. Op school stond een Sonor force dus dat drumstel op marktplaats moest wel goed zijn.  8)7

De vorige eigenaar had geen idee uit welke serie het drumstel kwam. Bleek na een beetje zoeken een champion te zijn. 
Zat een naamloze snare bij, crash was een oude Meinl Meteor. De hihat was oké (tosco) maar er zat al een fikse scheur in de top. De Zildjian A ride (geen idee wat voor een) gebruik ik nog steeds.


Door de jaren heen twee A customs crashes, een Sabian AAX Chinese en een Paiste Sound Formula splash bij elkaar gesprokkeld. De tosco top was helemaal doorgescheurd en in de plaats daarvoor cheap Istanbul Alchemy Rock hats gevonden.


Om ideeën op te nemen microfoons en alle bijbehorende mik-mak gekocht. Een maand geleden nog via Ebay een D454 snare gevonden, sinds kort voelt mn kit een beetje "compleet". 
De laatste tijd ben ik beetje een het experimenteren met crashbekkens die wat meer body hebben. Een 17" MB20 en een 18" Alchemy later:



Ach, een eerste drumstel is altijd leuk maar het geluid is naar mijn mening toch net te log.
   

Ringo

#24
nov 07, 2012, 11:45 Last Edit: nov 07, 2012, 11:47 by Ringo
Trots al een pauw in de jaren '80 begonnen met een tig-hands setje. Gekocht voor, ik meen te herinneren, 100 gulden. De sparkle zilver bekleding was door de vorige eigenaar eraf gehaald en de ketels bruin gebeitst. Ik heb er toen met veel pijn en moeite wit materiaal omheen gebogen. Merk onbekend, bekkens onbekend behalve 1 Tosco crash en een Pearl snare.



Links nog een paar bongo's en een zelf gemaakte chimes van oude sleutels!



In 2009 weer begonnen met drummen. Te snel via Marktplaats een onbekende drumset gekocht.
Miskoop, beide drumsets toen maar de deur uit gedaan



(plakkers Pearl er zelf op gekleeft, zo leek het nog wat)

Toen na goed zoeken en informeren wel een goede set gekocht via Marktplaats, een Ludwig shell set voor 225 euro.



Deze uitgebreid met hardware, Gretch snare en Paiste PST-3 bekkenset, later nog een Swad crash erbij  gekocht.





Ik speel nu met maar 1 tom en in een jazz opstelling (crash links en ride rechts)

Om te studeren een Medelli setje gekocht. Pas van mijn neef nog een Roland mesh snare gekregen (nog geen foto van)



en gisteren eigenlijk onbedoeld een Emperador drumkit gekocht voor een paar tientjes



Wensen......als ik het geld had en hij te koop zou zijn....deze set




I hit you with my Rhythm Stick

Omhoog