Sonor drums

Gestart door Nickvm, sep 18, 2011, 18:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Cool!
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Vintage pearl met de 22*14 graag :D
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hans

Mooi mooi....

drums97

Ja echt super vet.
Real vintage shells, zoals "the old days". Ben benieuwd of ze 6 ply, round bearing edges toepassen of 3 ply met verstevigingsranden en "beech wood". :Y
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

drums97

Genoeg debat en speculatie op 't Sonor forum voor de mensen die 't interesseert. :Y *O*
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Oetgrunn

Medeforumleden, graag even wat advies:
Ik overweeg een gebruikte Sonor shellset te kopen, en heb op het moment twee op het oog, een 2003 stage (10*12, 11*13, 16*16 en 16*22) en een S-class maple (9*10, 10*12, 12*14 en 16*20). De s-class is kost iets meer dan de 2003, maar het verschil is niet schokkend (geeft niet de doorslag zeg maar), leeftijd van beide sets is ongeveer gelijk.
Ik speel in een cover bandje voornamelijk wat lichte rock/blues, zeg maar een beetje Arrow classic rock repertoire.
Ikzelf heb een licht voorkeur voor de s-class, maar vraag me af of de basdrum en floortom geschikt zijn voor wat ik speel. Ik weet dat gaan luisteren heb beste is, alleen staan beide op nogal grote afstand van waar ik woon (oh ja is dat zo? Ja dat is eigenlijk altijd zo :-)).
Op dit moment gebruik ik een 2001 stage, dus zelfde maten als de bovengenoemde 2003.
Graag wat advies, vooral dus mbt. de maten van bas en floor.

ddrsonor

10, 12 , 14 geeft in mijn ogen een "betere" verhouding dan 12, 13, 16. Ik heb zelf ooit een s-class gehad en mijn 14' ging meer dan laag genoeg. Daarnaast ben ik voorstander van 20 inch bassdrums, voor mij een heel makkelijke keuze....  ;)

Stokmans

En, een S-Class was een iets 'hogere' serie destijds dan de 2003..

Ik heb zelf een Force 3001 (blijkbaar alweer meer dan 15 jaar...) en heb ooit een S-Class gehad. Mijn neef heeft een Force 2003, en die vind ik qua afwerking, stem mogelijkheden (bereik) en stevigheid minder dan een 3001 of een S-Class.

Ik zou voor de S-Class gaan.


Hammar

Neem de S-class!

Oetgrunn

#434
jul 04, 2017, 11:25 Last Edit: jul 04, 2017, 11:28 by Oetgrunn
Haha, ik was al bang dat de S-Class zou "winnen", mede reden voor de 2003 was dat ik daar nog wat vellen voor heb liggen, maar moet dat misschien niet de doorslag laten geven. Ik gebruik als snare trouwens een Phill Rudd signature, maar dat zal niet zoveel uitmaken lijkt me.
Zag nog wel dat de S-Class het oude type spanboutje heeft, het lijkt me dat het setje van eind '90 is ongeveer (sonormuseum.com), dus wel iets ouder dan de 2003.
Misschien inderdaad toch maar gaan voor de S-Class, als het niet bevalt is vast weer te verkopen en hij kost geen rib uit m'n lijf (en staat ook het dichtste bij van de twee).
O, de S-Class kost ongeveer 100 euro meer dan de 2003, vergelijkbare samenstelling (5 delig en twee bekkenstanders).

Oetgrunn

Nou, tis de S-Class maple geworden, in keurige staat ondanks dat ie toch bijna 20 jaar moet zijn. Zwarte ketels, maar met een soort houtnerf ziet dat er sjiek uit en stevige bekkenstands (weet zo niet welke serie).
Morgen repeteren, ben benieuwd.

Hammar

Gefeliciteerd!

Technobeat

Nou, tis de S-Class geworden, in keurige staat ondanks dat ie toch bijna 20 jaar moet zijn
Ja die Mercedessen uit de S-classe zijn heel erg goede auto`s ...... of gaat het hier nu over iets anders ? :+  .

Proficiat met de mooie aankoop Oetgrunn en heel veel drumplezier toegewenst , maar dat gaat vast goed komen denk ik .

Mocht je tussen het drummen door nog even tijd hebben om een paar foto`s te maken van de nieuwe aanwinst en die in het ' show je kit ' topic te posten kunnen wij ook een beetje meegenieten......... 8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

HHBBXX

Goede keuze! Enne...foto's graag!  *O*
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Oetgrunn

Op veler verzoek  :)  een paar foto's in de show your kit sectie gepost.
Gister voor het eerst op gespeelt, ging lekker en de 14x12 heeft nog behoorlijk laag, bas ook genoeg, vooral lekker "kort".
Het lijkt me, gezien de staat, dat er maar weinig met het setje gesleept is, vooral stoffig en chroom kan wel een poetsbeurtje gebruiken, het enige wat ik echt ontdekken kan is dat de bas ketel op ong. 5 uur aan de voorkant waarschijnlijk een tik heeft gehad waardoor de lak wat beschadigd is en de lagen over een kort stukje wat los van elkaar zijn. Binnenkort maar eens kijken of ik daar wat aan kan doen.
Verder de vellen nog even vernieuwen (naar Emperor clear).
Commentaar of tips welkom uiteraard!

chico

Op marktplaats staat mijn Sonor Vintage set te koop bovenaan. Super Sonor set voor een super prijs!

HHBBXX

Op marktplaats staat mijn Sonor Vintage set te koop bovenaan. Super Sonor set voor een super prijs!
Als je de link hier neerzet is het nog makkelijker om hem te vinden.
Hij staat vast niet lang bovenaan namelijk.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Robert-Jan

#442
jan 24, 2018, 19:26 Last Edit: jan 24, 2018, 19:29 by Robert-Jan
Nee, marktplaatlinks van eigen advertenties doen we hier niet aan.
Als je wat wil verkopen plaats Aub een advertentie met foto hier..http://www.drum-forum.nl/index.php?board=21.0
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

HHBBXX

Nee, marktplaatlinks van eigen advertenties doen we hier niet aan.
Als je wat wil verkopen plaats Aub een advertentie met foto hier..http://www.drum-forum.nl/index.php?board=21.0
Nog beter  *O*
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

chico

#444
okt 03, 2019, 22:33 Last Edit: okt 03, 2019, 22:39 by chico
Ben ook een keer bij Henk geweest..... woont bij mij in de buurt.
Inderdaad meer een museum....echt te gek om te zien.
Ik dacht dat ik al veel Sonor spul had gezien.........
Ja niet normaal he Ron,Henk heeft de grootste Sonor Vintage drums verzameling van heel Nederland met de mooiste Sonor Teardrop sets die ik ooit gezien heb.
Ik ben er pas geweest hij woont een dorpje verder van mij en ik heb meteen een Sonor teardrop White Marine Pearl gekocht wat een geluid heeft dat drumstel.
3ply met verstevingingsingen doet niet onder aan de nieuwe Vintage Series van Sonor.
Hij had er ook een super dure Sonor SQ2 drumstel staan maar kwa sound kan die niet op tegen de oude Sonor Teardrop uit de jaren 60.

Technobeat

Henk heeft de grootste Sonor Vintage drums verzameling van heel Nederland met de mooiste Sonor Teardrop sets die ik ooit gezien heb.
Ik ben er pas geweest hij woont een dorpje verder van mij en ik heb meteen een Sonor teardrop White Marine Pearl gekocht
Deze mooie aankoop schreeuwt natuurlijk om een aantal mooie pics in het ' show je kit ' topic *D  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Chico , nog geen tijd gehad om een paar mooie plaatjes te schieten ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog