Sonor drums

Gestart door Nickvm, sep 18, 2011, 18:51

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

drums97

Ja Sonor doet dit heel slim!
Ik had die patent link ook geplaatst. Het kan een volledige signature kit zijn? Incl. alle toeters en bellen!!???
Kan ook gevaarlijk zijn, want iedereen is nieuwsgierig en heeft nu al hoge verwachtingen. Kan dus alleen maar tegenvallen.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Black Page

#351
jan 13, 2013, 11:14 Last Edit: jan 13, 2013, 11:19 by Black Page


Yes, de Namm komt er weer aan!! Spannund!!!


Edit post, ik denk niet dat dat noodzakelijk een badge van een ketel hoeft te zijn...

Drums97 ik had niet gezien dat jij ook de link naar het patent had geplaatst .... Kan het ook niet vinden....?

drums97


Ik denk 2 sleutels, zoals RJ al aangaf een snarematje (wellicht meerdere, waarvan 1 met 8 snaren) en drumstokken

Zoals hij in dit filmpje aangeeft:



Ook heeft hij zelf iets gepatenteerd, misschien zit dit er ook bij, wie weet?
http://www.faqs.org/patents/app/20110265632

Bron: http://www.sonormuseum.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=12752&start=0


;)
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

harmen 18

de badge lijkt rond te lopen naar mijn idee

Nijlpaard


Pfoe, blijft een verdomd mooie set, op foto al, en ik neem aan 'live' nog veel fraaier!

En ik ben niet zo nieuwsgierig, maar vanwaar een bonusactie-poster aan de wand?


Die zit op een winkeltje. Was ooit een actie bij de AH, en daar werd op dat moment mee gespeeld.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rick

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m636124837-sonor-jubileum-set-1875-1975.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Ik heb deze Sonor even in het "echt" kunnen bekijken. Mooie set. De ketels zijn haast 2x zo dik als de oude champion series. Hoe zeldzaam zijn dit soort kitjes nou eigenlijk? De vraagprijs lijkt mij wel reeel. Het is dat ik de centen niet heb :P

drums97

#356
jan 24, 2013, 20:44 Last Edit: jan 24, 2013, 20:47 by drums97
Niet zo zeldzaam, want het is een Phonic. Alleen de 14" trom volgens mij weer wel, maar zeker die tomhouder! Wel een hele goeie kit en beter dan de Champion serie was.
Ik heb die ook en dit is de eerste keer dat ik 'm ben tegengekomen.

De prijs is wel reeel, gezien het overige spul wat je erbij krijgt.

Hij lijkt op mijn Champion toen ie nog gewrapped was. Hij heeft ook dezelfde maten en ook een premier 2000 snare, toen ik 'm van m'n vader kreeg, grappig!

Ik zie nu ook dat hij de hi-hat standaard heeft waarvan ik toen het BD pedaal, hahaha.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

MikeVisser

Sonor liefhebbers en kenners! ik heb zojuist een nieuw topic geplaatst. Ik heb namelijk een oude Sonorkit gekocht (waarschijnlijk uit '53) maar weet er verder niet zoveel over..

ik hoor het graag als iemand er meer van weet :)

Karim Bizid

Beste Sonor famillie,

Ik vraag mij even of ik een gewoon BD pedaal (Sonor SP 473) op een Sonor Select Force Jungle kan schroeven.
Heb het idee dat er een adapter bij moet net zoals bij de Catalina kitjes gezien de bassdrum wat verder van de vloer komt.

Hoor graag of er iemand is die dit toevallig weet gezien ik er vrij weinig over kan vinden.

Karim
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

drums97

Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

5150

Ik ben even drumstelloos... :Y :+...wilde eigenlijk toch weer een DW performance kopen (hele fijne set) maar nu ander kleurtje...zie ik deze schoonheid staan bij Hitit en mocht er natuurlijk even op spelen: 8-10-12-16-22

...ben dr nog niet uit welke sound ik mooier vind: DW ps of deze Sonor Prolite...maar wat een geile kit om te zien zeg...drooool....

***...in-between-drums...***

Karim Bizid

Zo dan!! 

Hebben!!
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

Technobeat


Mooi rood is niet lelijk ....... 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Ah..mapex past dus gewoon op sonor.. :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

ja hoor. Gaat prima. Ik gebruik 2 mapex multistands  met 2 mapex tomhouders. Alleen de memorylocks passen niet.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

5150

Die Mapex tomhouders zijn / werken veel beter dan die van Sonor...
***...in-between-drums...***

j-ape

Heel eerlijk?

De ketels van de Delite, nu dus Prolite, Kun je vergelijken met de DW Collector VLT shells.

Je krijgt dus absoluut een beter klinkend drumstel dan de DW performance, echter zal de Pro-lite ook wel duurder zijn dan de Performance, maar stukken goedkoper dan een collector met gelakte houtfineer finish!

5150


Heel eerlijk?

De ketels van de Delite, nu dus Prolite, Kun je vergelijken met de DW Collector VLT shells.

Je krijgt dus absoluut een beter klinkend drumstel dan de DW performance, echter zal de Pro-lite ook wel duurder zijn dan de Performance, maar stukken goedkoper dan een collector met gelakte houtfineer finish!


Dat ie goed klinkt is idd een feit...maar "beter" is relatief natuurlijk. Wat mij vooral is opgevallen is dat de Performance veel meer punch heeft en vetter klinkt en de dat Prolite ketels wel muzikaler zijn maar ook minder "teruggeven"...je moet er iets harder op werken zeg maar. Maar waar lullen we over...tis gewoon een prachtige set natuurlijk...
***...in-between-drums...***

Karim Bizid

Hebben jullie enig idee wat de "special edition" badges van Sonor precies inhouden?

http://link.marktplaats.nl/664995251

Heb dit nog nooit eerder gezien of gehoord.

|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

Joep

#369
mei 16, 2013, 14:54 Last Edit: mei 16, 2013, 15:27 by Joep
Is niet zo speciaal hoor. 2007 of 3007 serie ofzo. Geen Delite-niveau ofzo.

Wel speciaal:
Ik had van Heero een paar jaar geleden een Sonor Signature SY1407 messing snare overgenomen.
14"x7,25". Helaas was deze enorm zeldzame snare (ik weet van het bestaan van 5, en ik zit redelijk in het Sonor wereldje) onder handen genomen door Aramboo. Oftewel, het juweeltje was vernaggeld.
Het spanmechaniek was nagegoten in plastic, er waren sonor-logootjes in de spanbokken gegraveerd (seriously, WHY???), de badge was nagemaakt zoals wel vaker bij zijn Sonor Signature Frankensnares, en verder hadden ketel en hoops de nodige oxidatie en schaafplekken.

Zie hier:






Ik heb op ebay een parallel strainer gevonden, een badge, en een bedrijf de logo's op de lugs laten verwijderen en alle hardware opnieuw laten vermessingen, de ketel laten polijsten en van een laklaagje laten voorzien. Helaas raakten een paar kleine onderdelen bij het vermessingen kwijt en heb ik die weer op ebay moeten zoeken. Nu is hij eindelijk klaar:
Ik kan hem helaas niet houden, maar heb toch een klassieker gered. Nu zal hij gekocht worden door iemand die hem op zijn waarde en zeldzaamheid schat, waardoor hij waarschijnlijk mooi behouden blijft.















Hammar

Wat een juweeltje Joep!

Aramboo hè, die knakker komt zelfs tot in de SWK met zijn 'creaties'.

Nijlpaard

prachtige snare joep :Y

ga je je geld er op terug halen, heeft nogal wat gekost, die restauratie?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Joep

Heeft zeker veel gekost. Maar ik denk dat ik het er zeker uithaal.
Ik houd ebay al jaren in de gaten, en deze is 0 keer langs gekomen.
Google het typenummer, SY1407MS, met of zonder spaties, en je vindt nauwelijks iets bij afbeeldingen. Alleen die van de Sonor-Signature.de website. Erg zeldzaam dus, en in deze staat veel geld waard.
We'll see. Tomas Haake heeft interesse, maar hij weet niet of hij het geld op dit moment heeft. Hij heeft in december toen hij in Eindhoven was al een andere snare van me overgenomen. Leuk, beetje backstage hangen met Meshuggah :)

Fibesman

Klasse Joep!

Hans

Wow Joep ! Ik wist niet eens dat al die dingen mogelijk waren die jij hebt uitgehaald !

Super mooi. Klinkt ie ook zo mooi ... of sla je er niet op ?

Omhoog