Sonor drums

Gestart door Nickvm, sep 18, 2011, 18:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nickvm


En die gooien ze zomaar op de stenen! Lekker is dat.


Kielhalen!!!!
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Nlz


Kielhalen!!!!

Speak like a pirate-day was vorige week ergens hoor  *D
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Technobeat


En die gooien ze zomaar op de stenen! Lekker is dat.


Leg het spul dan op een mooi groen gazonnetje , is veilig en kijkt heel mooi . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Twee leuke filmpjes van een bezoek door een particulier aan de Sonor fabriek.
Inclusief oubollig muziekje en tiepvautjes.



drums97

Wat een prachtig ambachtelijk proces 8)
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Technobeat


Wat een prachtig ambachtelijk proces 8)


Idd , niets groot massaal machine park, maar fine tuning all over the place .  :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nickvm

De nieuwe SQ2 van Jack deJohnette.







Voor meer foto's van deze kit > http://sonorusa.com/sonorblog/2011/09/jack-dejohnettes-new-sq2-kit/
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Robert-Jan

Sooo.. Die is vet..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dries

Prachtige finish zeg.. Die lage resolutie foto's op het forum doen de finish geen eer aan.
Even doorklikken naar de Sonor site dus  ;)
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Ruud


De nieuwe SQ2 van Jack deJohnette.







Voor meer foto's van deze kit > http://sonorusa.com/sonorblog/2011/09/jack-dejohnettes-new-sq2-kit/


Hele mooie finish idd, volgens mij donderdag bij Pustjens dezelfde zien staan.. Maar die draaiknoppen op de bassdrum..   :N het zijn net.. net.. pukkels :F
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

Dr.Funkensteyn

Sonor was, is en blijft een mooi merk. Ben 12 jaar geleden met drummen op een force3000 (duitse serie) begonnen. Speel momenteel geen sonor hoewel ik mn 3000 nog wel heb. Wel eeen minpuntje mbt die mooie SQ2 hierboven. Op een set in deze prijsklasse vind ik dat de toms al niet op de bassdrum moeten staan en de bass virgin moet zijn. Dat er vervolgens nog niet eens een slede opzit waar de tommount op bevestigd is en de rozet gewoon geboord is in de bass (althans zo lijkt het me op de foto) vind ik echt niet kunnen voor een set van die prijs!
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

animal

Wel of geen rozet op de bassdrum doet niets af aan de kwaliteit van de kit, het is gewoon een persoonlijke keuze. Als jij de kit met Virgin bassdrum wil is dat (dus) ook mogelijk.
V.w.b. de draaiknoppen kan ik vertellen dat ze best handig zijn. *D

Dries


Wel of geen rozet op de bassdrum doet niets af aan de kwaliteit van de kit, het is gewoon een persoonlijke keuze. Als jij de kit met Virgin bassdrum wil is dat (dus) ook mogelijk.
V.w.b. de draaiknoppen kan ik vertellen dat ze best handig zijn. *D

Wanneer wordt jouw collectie eigenlijk op het ''nieuwe'' forum getoond ?  *)
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

drums97

#38
okt 03, 2011, 19:14 Last Edit: okt 03, 2011, 19:16 by drums97
Wat een prachtige kit   *D
Idd Sonor laat je de keuze bij de SQ2 kits. :Y
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Nickvm


Sonor was, is en blijft een mooi merk. Ben 12 jaar geleden met drummen op een force3000 (duitse serie) begonnen. Speel momenteel geen sonor hoewel ik mn 3000 nog wel heb. Wel eeen minpuntje mbt die mooie SQ2 hierboven. Op een set in deze prijsklasse vind ik dat de toms al niet op de bassdrum moeten staan en de bass virgin moet zijn. Dat er vervolgens nog niet eens een slede opzit waar de tommount op bevestigd is en de rozet gewoon geboord is in de bass (althans zo lijkt het me op de foto) vind ik echt niet kunnen voor een set van die prijs!


Bij de SQ2 serie kan je alles naar jouw wens bestellen, wil je een slede kan ie erop.
Wil je een gele en een rode bassdrumhoop op je paarse bassdrum, kan het allemaal :)

Ik vind virgin bassdrums een verschrikking, geef mij maar een ouderwetse tomhouder op de bas.
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Anserini



Ik vind virgin bassdrums een verschrikking, geef mij maar een ouderwetse tomhouder op de bas.
Hoezo?

Nickvm


Hoezo?


Omdat ik mijn toms nooit lekker geplaatst krijgt, met een tomhouder op de bass krijg ik ze wel goed op de een of andere manier.
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

animal


Hoezo?


Bij een opstelling zoals die  SQ2-set van Jack deJohnette (8", 10", 12" toms) vind ik de bassdrumhouder op de bassdrum heel praktisch, snel en goed/stabiel te plaatsen en je hebt minder standaards nodig.
Bij gebruik van alléén een 10" en 12" tom ligt het wat anders, dan komen de tom's te ver naar rechts t.o.v. de snare, wat ik niet zo ergonomisch vind.

Dr.Funkensteyn


Bij de SQ2 serie kan je alles naar jouw wens bestellen, wil je een slede kan ie erop.
Wil je een gele en een rode bassdrumhoop op je paarse bassdrum, kan het allemaal :)

Ik vind virgin bassdrums een verschrikking, geef mij maar een ouderwetse tomhouder op de bas.


Ik weet dat je de SQ2 naar wens kan configureren, maar dan nog begrijp ik niet dat je een geboorde bassdrum zou willen. Heb je wel eens geluisterd naar het verschil van toon en sustain van je bassdrum als je toms op bass hangen ipv aan standaards. Is echt niet alleen om cosmetische redenen. Dat het wel ff puzzelen is mbt je opstelling ben ik met je eens maar alleszins de moeite waard. Ik heb mijn toms sinds een paar maanden van mn bass af (zat wel een slede op de bass...niet geboord dus) en wil niet anders meer.

Freggle, stuur me svp ff een pb hoe ik een foto kan plaatsen dan kan mijn set  er ook op (op 't mapexforum wel te verstaan)
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Nijlpaard


Heb je wel eens geluisterd naar het verschil van toon en sustain van je bassdrum als je toms op bass hangen ipv aan standaards. Is echt niet alleen om cosmetische redenen.



Niet iedereen houd van sustain. Het feit dat meerdere duurdere sets worden voorzien van Coated emperors toont dat wel aan.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Fibesman

Inderdaad, sustain is ook niet iets wat je nodig hebt in een bassdrum als je pop/rockmuziek maakt. Bovendien hadden 99% van alle bassdrums tot in de jaren 80 een mount. Geen onoverkomelijk probleem. Is gewoon een keuze die voor iedereen anders is.

Dr.Funkensteyn


Inderdaad, sustain is ook niet iets wat je nodig hebt in een bassdrum als je pop/rockmuziek maakt. Bovendien hadden 99% van alle bassdrums tot in de jaren 80 een mount. Geen onoverkomelijk probleem. Is gewoon een keuze die voor iedereen anders is.


Ja, en in de 70'er jaren reden we ook in auto's met een 900 cc motor en op bandjes die verbleken bij een huidige band van een mountainbike....goed voor die tijd maar daar ga je nu toch ook niet meer in rijden (mits geen mooie oldtimer). Goeie sound wisten ze toen ook wel te creeeren maar dan nemen mensen vaak als voorbeeld een plaatopname die in optimale situatie en in een studio opgenomen is, om over invloed van de eindmix (grootste aandeel) nog maar te zwijgen.
Volgens mij is de test heel makkelijk uit te voeren (toms op je bass en toms van je bass) als je dan vindt dat je bass mooier klinkt met toms....okeeeee.
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Ruud


Ja, en in de 70'er jaren reden we ook in auto's met een 900 cc motor en op bandjes die verbleken bij een huidige band van een mountainbike....goed voor die tijd maar daar ga je nu toch ook niet meer in rijden (mits geen mooie oldtimer). Goeie sound wisten ze toen ook wel te creeeren maar dan nemen mensen vaak als voorbeeld een plaatopname die in optimale situatie en in een studio opgenomen is, om over invloed van de eindmix (grootste aandeel) nog maar te zwijgen.
Volgens mij is de test heel makkelijk uit te voeren (toms op je bass en toms van je bass) als je dan vindt dat je bass mooier klinkt met toms....okeeeee.


Wat is daar mis mee, dat kan toch? Niet al het nieuwe is beter hoor. Trouwens, ook live kregen zat muzikanten een te gekke sound, uit wat dan ook..
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

Technobeat


De nieuwe SQ2 van Jack deJohnette.



Met een 22 inch bass i.p.v. de getoonde 20 inch , lijken de verhoudingen beter te kloppen denk ik . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

ddrsonor


Met een 22 inch bass i.p.v. de getoonde 20 inch , lijken de verhoudingen beter te kloppen denk ik .


...visueel misschien wel... klankverhouding is gissen...

Omhoog