Sonor drums

Gestart door Nickvm, sep 18, 2011, 18:51

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

drums97


Nou, dan ken je DW nog niet. Bij mijn DW kun je iig na een avondje spelen je tension rods bij elkaar gaan zoeken.  8)
Sinds ze de TuneSafe hebben ingevoerd, hebben Sonor's toch geen last meer van het overmatig teruglopen van de tension rods??


Klopt. Ook toen de Phonic met Snaplock geintroduceerd werd is het minder geworden. Ik ga eerst schoonmaken en als het niet werkt, denk ik, toch de borg clips aanschaffen.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

drums97

Sonor tuning safe is geen optie, want ik heb geen schroefdraad meer om te borgen  8)7


Ik stem mijn vellen op 't hoogst vandaar. Dus zal toch vioolhars moeten worden, want hij ontstemd nog steeds na schoonmaken.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Robert-Jan


Nou, dan ken je DW nog niet.


Maf hè t lijkt wel of de dure snares er veel meer last van hebben..
Kijk ik naar de goedkope mapexen die ik heb of de snares op muziekschool die ook niet top of the line zijn..niks geen probleem.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Wellicht kan de oorzaak gevonden worden in het feit dat bij dure drums alles zo soepel mogelijk moet lopen, dit is dan de keerzijde van deze medaille.

drums97

Klinkt logisch van het soepel lopen, maar er zijn toch allang oplossingen gevonden die ontstemmen dan voorkomen. Je mag juist van een duurdere serie verwachten dat deze techniek is toegepast, toch?
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

stick tight

Wat is er leuker dan met je drums bezig te zijn? Gek genoeg heb ik een betere ''band'' met de snares waarbij alles voortdurend losdraait dan de (goedkopere) waarbij alles vast blijft zitten. Je leert een trommel door en door kennen als je er (noodgedwongen) veel mee bezig bent.

Joris

Noodgedwongen na elke 2 nummers je snare moeten stemmen lijkt me eerder een nachtmerrie dan leuk.

Technobeat


Het enigste '' voordeel '' van de losdraaiende tension rods wat ik kan bedenken is dat je leert je snare snel te stemmen .
Voor de rest zou ik er na de 10e keer wel genoeg van hebben en liever doen waar de snare eigenlijk voor gemaakt is namelijk ........ drummen , maar ieder het zijne .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Stokmans

Als ik op een normale avond spelen 30-40 nummers wegtik, en ik moet om de 2 nummers m'n snare stemmen, sorry hoor, maar daar moet echt iets aan gedaan worden. Gaat dat niet, dan gaat die snare niet meer mee naar een optreden. Gelukkig werken de vioolhars en de Rod Lock Nuts van Pearl (op de plek waar ik bij de rimshots op de hoop mep) prima bij mijn favo snare :)

5150

Kweet niet of dat hier goed staat...maar een Sonor Designer van een aantal jaren oud...Maple...10-12-14-16-22...wat mag dat kosten ?
***...in-between-drums...***

dunDaan

Aangezien voor deze 1700 gevraagd wordt lijkt me een vraagprijs van rond de 2K wel redelijk. Uiteindelijk zal die dan 1750 - 1800 mogen kosten, schat ik.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

5150

Maar da's een Delite...of is die Designer qua prijs ong gelijk ? Hij is in hele nette staat iig de Designer die ik bedoel.
***...in-between-drums...***

drums97

Ik zat ook aan een hoger bedrag te denken, maar of je die krijgt.
Geduld, want 2500 + is echt niet teveel  :Y
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Technobeat


Aangezien voor deze 1700 gevraagd wordt


Overigens wel een knappe set die je linkt dunDaan . 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drums97

Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Rascul


Laat me raden, je stopwoordje is ofzo en dan ook nog verkeerd gespeld.


Niet gaan lopen bitchen, vriendelijke vriend.

Wat betreft die tunesafe dingen, is het met name een bepaalde generatie Designer en Delite snares die met dat probleem lopen - heb ik althans gemerkt. Ik heb heel veel liefde voor m'n Designer, maar hij rammelt soms als portemonnee vol stuivers.

Nijlpaard


Overigens wel een knappe set die je linkt dunDaan . 8)


Als de verkopen goed gaan is ie voor mij *D :P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Joris


Niet gaan lopen bitchen, vriendelijke vriend.


Ik weet zeker dat er meer mensen zijn die zich aan zulke dingen storen, beetje normaal typen is toch niet te veel gevraagd?

Technobeat

#218
nov 14, 2012, 18:54 Last Edit: nov 14, 2012, 18:57 by Technobeat

Als de verkopen goed gaan is ie voor mij *D :P


Dan hoop ik voor je dat de verkopen lekker gaan verlopen en dat je achter deze mooie Sonor set plaats kunt nemen .

Succes !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rascul


Ik weet zeker dat er meer mensen zijn die zich aan zulke dingen storen, beetje normaal typen is toch niet te veel gevraagd?


O jee, iemand typt een s ipv een z. De wereld vergaat, en dat mag het hele forum horen. Moet ik jou dan ook wijzen op het feit dat voor "beetje" een lidwoord zou moeten? Maar goed, niet bitchen geldt ook voor mij.

Ontopic: heeft iemand hier eigenlijk al die nieuwe Prolite voor z'n snufferd gehad? Hoe vergelijkt dat met de oude Delite?

drums97

Schoonmaken van de lugs en stemschroeven, daarna viool hars werkt!  *O* *O* *O*

Thanx iedereen!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Hans

Morgen avond naar Rebo Music om een Sonor d505 snare op te pikken. Ben benieuwd....

animal

@Hans
Heb je die S-classix 12"x5" snare die op marktplaats stond nog gekocht??

Hans

Nee, hij staat er nog op denk ik. Ik heb teveel snares en hij wilde niet ruilen... Andre van Rebo wel ;)

Dennis Boxem

#224
nov 21, 2012, 01:19 Last Edit: nov 21, 2012, 01:23 by Dennis Boxem

Wat je zegt is volgens mij niet helemaal juist. Die finishes zijn geen wrap (een kunststof bekleding) maar wél een houtfineer. Die fineer is echter geen "échte" houtfineer (gemaakt dus van exotische boomsoorten) maar wel een zogenaamd "reconstituted veneer". Het Italiaanse bedrijf Alpi bv. verwerkt, versnijdt en verlijmd goedkopere houtsoorten op zo'n wijze dat ze een nieuw fineer creëren. Ze stapelen dus eigenlijk dunne laagjes gekleurd fineer op elkaar in een bepaald houtpatroon en zagen dat dan overlangs door in dunne fineerlaagjes. Het is dus eigenlijk fineerhout gemaakt van bv. populier dat eruit ziet als rosewood of birdseye maple.


Jongens, ik ben met twee Sonor verhalen bezig en ik kwam deze oude post tegen. Toevallig heb ik het hier uitvoerig met Karl Heinz Menzel over gehad, dus ik schop deze nog maar eens naar boven. Hier lopen twee verhalen door elkaar. De reconstituted veneers die Sonor gebruikt zijn onder andere de hele weirde finishes zoals Earth, Stratawood en Red tribal. De naturel fineer zoals Bubinga, ebony etc, zijn gestoken fineer en zijn wel de echte houtsoort. Dat wordt gemaakt door een blok hout laagje voor laagje af te schaven. De laagjes die zo ontstaan worden zo aan elkaar gemaakt dat je van de nerf niets meer ziet. Dit is veel duurder dan een zogenaamd gepeld fineer waarbij een boomstronk feitelijk met een soort dunschiller wordt bewerkt. Weer andere finishes ontstaan door het hout tegen de nerf in te steken waardoor weer een andere tekening ontstaat. Maar het is dus absoluut niet zo dat Sonor goedkope fineer gebruikt. Sterker nog, het Sonor fineer is juist van een gigantisch hoge kwaliteit. Ze gebruiken dezelfde fabrikant als Mercedes. Een  van de Artist snaredrums heeft een zelfs een finish die bij het Dashboard van de Maybach past. Op de een of andere manier zijn er een aantal mensen die denken alles beter te weten.
Zo is er ook jarenlang iemand die op elk mogelijk forum heeft lopen roepen dat de Delite, S-class en S-classix uit Taiwan kwamen, en er waren vervolgens ook genoeg mensen die dat vrolijk gingen geloven.

Grappig genoeg trekt Sonor zelf zich weinig aan van de onzinverhalen. Ze weten zelf dat het niet waar is en dat vinden ze kennelijk wel prima. Zo gaat er ook al jaren het verhaal dat Sonor geen naadloze metalen ketels meer maakt omdat het apparaat waarmee ze dat doen stuk is. De waarheid is echter dat ze problemen hebben met de grondstoffen. Ferromanganees staal is in Europa alleen te bestellen met 100 ton of meer. En als je ziet hoe klein de Sonor fabriek is, dan snap je dat daar geen ruimte voor is.

Omhoog