Sonor drums

Gestart door Nickvm, sep 18, 2011, 18:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drums97

#175
okt 21, 2012, 19:35 Last Edit: okt 21, 2012, 22:52 by drums97
Werkt dit. Mijn snare ontstemt vrij snel en ik moet een oplossing hebben, want is echt irritant als ik een nummer gespeeld hebt, moet ik weer stemmen  8)7

http://www.thomann.de/nl/sonor_sl5205_tuning_safe_set.htm
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Robert-Jan

Ja..die dingen helpen wel..maar let op..heb jij de oude sonor stemschroeven? Want volgens de site passen ze alleen daar op.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

Al vioolhars op de schroefdraad gesmeerd?

drums97

#178
okt 21, 2012, 22:51 Last Edit: okt 21, 2012, 22:54 by drums97
@RJ; Ja, het is een D454 (jaren '70 champion). Dan zijn ze daar ook voor gemaakt, want schijnt (na onderzoek) ook meer voor te komen.

@Paul; Ik denk dat dat niet meer gaat werken. Er zijn 2 spanschroeven die elke keer los blijken te gaan, dus ga ik voor iets betere borging. Ook gedacht om van die schroefringen (ooit ergens gezien) er op te zetten, maar vind ik die mooier. Wel bedankt voor het meedenken.

Even de schijffoutjes uit de post gehaald  8)7
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Robert-Jan

Ah ok, gouwe ouwe dus..;)
Heb je t allemaal wel eens schoongemaakt? Wil ook nog wel eens helpen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drums97

Ja, maar misschien idd niet grondig genoeg. Bedankt voor de tip!
Moet trouwens de hele kit weer uit de stal halen, zag ik vanmiddag. Ding trekt stof aan op m'n stoffig zolderkamertje  :D.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Robert-Jan

T kan geen kwaad om dan eens een keer op een druilerige zondag je snare eens uit elkaar te halen en je stemhuisjes eens een poetsbeurt te geven..stof en vuil gaat ook in je 'lug insert' zitten en dat kan er ook toe bijdragen dat t sneller terug loopt allemaal..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drums97

Ja hahaha. Dat zal volgend weekend worden. Lekker zonnig en kan ik een keer m'n setje buiten fotograferen.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

mangoie


Het is een D454 (jaren '70 champion). Dan zijn ze daar ook voor gemaakt, want schijnt (na onderzoek) ook meer voor te komen.


Ik heb sinds kort ook een D454. Toen ik hem net kreeg heb ik dat ding helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Merk inderdaad dat hij in vergelijking met mijn andere snares best wel (heel) snel ontstemt.  :/




drums97

Ja schijnt een euvel te zijn met oude snares, vandaar dat Sonor de snaplock lugs heeft gemaakt.  -O-
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Karim Bizid

Misschien een wat domme vraag, want ik heb het vermoeden dat het allemaal dezelfde maat is...

Ik moet een nieuwe lug en wat spanschroeven bestellen voor mijn Force 3007 bassdrum (bij het uitlenen van mijn kitje zijn er een paar kwijtgeraakt), maar nu wil ik graag direct "Easy Grip Rods" bestellen.
Zie foto:


Moet ik nu ook de lug van de SQ2 serie aanschaffen of passen deze rods gewoon in mijn Force 3007 lugs?

|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

Stokmans

Als ik het goed heb is de SQ2 niet de enige serie waar deze rods gebruikt worden/werden, grote kans dat het wel past. Maar dat zou de lokale Sonor-dealer ook voor je uit moeten kunnen zoeken.

Als je ook de lugs moet gaan vervangen moet je wel opletten dat ze in het zelfde gatenpatroon passen, anders heb je straks een hele hoop gaten in je bass...

Karim Bizid

Oke thanks!

Ik ga bij ST Drums gewoon exact dezelfde lug bestellen van Sonor.
Dat moet dan goed komen, toch?
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

Stokmans

Wat betreft het teruglopen van de tensionrods: Vioolhars werkt echt erg goed, voor een paar euro kan je het in ieder geval proberen. Anders kan je nog eens kijken in het topic over lostrillende tensionrods wat ik vorig jaar heb geopend.


Stokmans


Oke thanks!

Ik ga bij ST Drums gewoon exact dezelfde lug bestellen van Sonor.
Dat moet dan goed komen, toch?


Mail ze gewoon even, heb je zo een antwoord en kan je daarna veilig de goede spullen bestellen. Misschien is die lug helemaal niet nodig!

mangoie


Wat betreft het teruglopen van de tensionrods: Vioolhars werkt echt erg goed, voor een paar euro kan je het in ieder geval proberen.


Vioolhars ga ik wel uitproberen, familielid speelt viool dus daar moet wel makkelijk aan te komen zijn. Het is alleen dat het voelt als een paardenmiddel.  :+


Harre

Gezien de ervaringen hier op het forum is het dat dus niet ;)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Rascul

Paardenmiddel, zeker, maar een broodnodig paardenmiddel bij veel fabrikanten - Sonor helemaal.

Nlz

Ik vind die clips en dergelijke oplossingen eerder een vorm van 'paardenmiddel' dan een beetje hars op het schroefdraad, dat zie je tenminste niet aan de buitenkant.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Karim Bizid

Thanks for the info, guys!

Ik heb ST gemaild en wacht nu geduldig op antwoord :)
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

animal


Paardenmiddel, zeker, maar een broodnodig paardenmiddel bij veel fabrikanten - Sonor helemaal.


Nou, dan ken je DW nog niet. Bij mijn DW kun je iig na een avondje spelen je tension rods bij elkaar gaan zoeken.  8)
Sinds ze de TuneSafe hebben ingevoerd, hebben Sonor's toch geen last meer van het overmatig teruglopen van de tension rods??

Stokmans

Het grootste probleem heb ik bij mijn Ludwig, gevolgd door de Beni's en pas als laatste de Sonor snares, dus het valt nog best wel mee eigenlijk.

Hans

Heb er op mijn adams 8000 ook meer last van dan op mijn sonor.

Karim Bizid

Ik heb er eigenlijk ook niet echt last van ofso..
Het gebeurt, maar niet dramatisch erg/veel ofso..
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

Joris


Ik heb er eigenlijk ook niet echt last van ofso..
Het gebeurt, maar niet dramatisch erg/veel ofso..


Laat me raden, je stopwoordje is ofzo en dan ook nog verkeerd gespeld.

Omhoog