Goedkope Cocktail, ervaringen?

Gestart door WHiZZi, aug 16, 2012, 12:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

WHiZZi

Gezien ik vaak ergens 'mobiel' mag spelen en een Cajon toch wat beperkingen kent (even los van pijnlijke vingers en handen na 3 uur spelen) ben ik op zoek naar een degelijke cocktail drumset.

Deze apparaten zijn nogal zeldzaam heb ik gemerkt. Ik ben al bezig geweest om mijn oude 1969 Pearl om te bouwen (nouja, de 16" floor heb ik de vellen van omgewisseld en een pedaal omgebouwd) maar dan blijf ik het probleem houden van veel spullen meenemen (of ik moet tomholders en snaredrum houders op een klassieke Pearl gaan fabriceren). Kortom, niet de voorkeur maar meer een backup plan.

Aangezien ik nog geen zekerheid heb of ik een ruime 1000 euro wil uitgeven om een Cocktail drumset te kopen (in België zit een custom bouwer die Cocktails maakt) wil ik het even 'proberen' met een goedkope variant. Nou hebben ze bij MusicStore een "Fame" Cocktail drumstel voor het massale bedrag van €299. Dit is wel een risico wat ik durf te nemen in ieder geval ;)

De specificaties zijn:
Citaat

FAME Cocktail Drum Set features:
    complete "all in one" drum set
    wooden shells
    chrome hardware
    shell hardware with rubber spacers
    steel hoops
    color: Silver Sparkle


Nou heb ik ooit vernomen dat de woorden 'chrome hardware' duidt op plastic lugs die men een zilver kleurtje heeft gegeven. Oftewel, dit spul is echt rommel (is mij verteld). Nou had deze persoon nog nooit een degelijke kit gezien, maar had dit weer gehoord van zijn importeurs.

Mijn vraag, heeft er iemand ervaring mee met bovenstaande kit (die onder meerdere merken wordt verkocht) en moet ik hier heel heel ver weg van blijven of is het de 300 euro waard als try-out zodat, als het bevalt, ik een degelijk cocktail setje kan aanschaffen :?


Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

Murgen

Alle waar voor zijn geld, zegt de drummer die ooit op een Peace kit van 350 euro is begonnen (2003) en daar na anderhalf jaar dankbaar maar zonder spijt afscheid van heeft genomen.

Die ervaring is wel de reden waarom ik niet voor die goedkope rommel ben gegaan. Je wilt iets proberen maar jij kan al prima drummen, je wilt alleen weten of de cocktail voldoet.

Ik ben voor de winkeldochter Yamaha Cocktail van Drumworld gegaan na daar een GigPig te hebben geprobeerd. Hier mijn ervaringen (gebruik hem wekelijks voor repetities):

Wat mij erg tegenvalt is de snare, te klein, te fel, meer firecracker dan fijne sound, en de basdrum. Los van het geluid is staande bassen een doffe ellende, ik schuif er een barkruk bij, een avond op 1 been staan trek ik niet.

Verder zitten hihat / bekkens op de verkeerde plek. Als je al 'open' kan spelen maar anders moet je het snel leren om te kunnen doen wat je op je gewone kit ook doet.

Voordeel: past in 1 tas (grote hardware tas met wieltjes) en in 5 minuten opgezet en afgebroken.

Bottomline: je zal ieder nummer uit jerepertoire anders en misschien wel iets simpeler moeten leren spelen.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

WHiZZi


Alle waar voor zijn geld, zegt de drummer die ooit op een Peace kit van 350 euro is begonnen (2003) en daar na anderhalf jaar dankbaar maar zonder spijt afscheid van heeft genomen.


Mijn 1e kit was gratis, mijn 2e kit was 150 gulden (en die heb ik nog steeds als repetitiekit en nu halve cocktail :P ).

Citaat

Die ervaring is wel de reden waarom ik niet voor die goedkope rommel ben gegaan. Je wilt iets proberen maar jij kan al prima drummen, je wilt alleen weten of de cocktail voldoet.


Correct. Drummen kan ik al wel enigszins ja :)

Citaat

Ik ben voor de winkeldochter Yamaha Cocktail van Drumworld gegaan na daar een GigPig te hebben geprobeerd. Hier mijn ervaringen (gebruik hem wekelijks voor repetities):
Wat mij erg tegenvalt is de snare, te klein, te fel, meer firecracker dan fijne sound, en de basdrum. Los van het geluid is staande bassen een doffe ellende, ik schuif er een barkruk bij, een avond op 1 been staan trek ik niet.


Geluid maak ik mij op zich niet zo heel druk over. Als we nu akoestisch/mobiel spelen speel ik Cajon. Laatste keer mijn vinger behoorlijk opengehaald (vergeten ring af te doen). Enige is inderdaad dat op 1 been spelen, maar een barkruk helpt dus :P

HipGig staat inderaad ook op de shortlist, alleen is dat dus weer een > 1000 euro investering. Voor dezelfde prijs heb ik een custom made echte cocktail dus kies ik toch liever voor dat ;)
Citaat

Verder zitten hihat / bekkens op de verkeerde plek. Als je al 'open' kan spelen maar anders moet je het snel leren om te kunnen doen wat je op je gewone kit ook doet.

Het blijft een persfoto en het ziet er naar uit dat ik alles wel zo kan verdraaien dat het speelbaar wordt. Open spelen kan ik wel, dat is geen probleem ;)
Citaat

Voordeel: past in 1 tas (grote hardware tas met wieltjes) en in 5 minuten opgezet en afgebroken.

En dat is exact waarom ik er dus 1 wil. Snel opbreken/afbreken. Bijkomend pluspunt is dat ik ook kan zingen wat op een Cajon best een uitdaging is.

Dank voor de informatie in ieder geval.

Ik hoop alleen dat iemand mij iets kan vertellen over deze "Fame" prulkit. Ik weet dat het geen Lignum is en dat is mijn verwachting ook niet. Wel is handig om te weten dat het spul niet breekt als ik er 1x op sla of dat het spontaan ontstemd ;)
Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

Murgen

Mijn cocktail heeft 3 bevestigingsplaatsen voor snare, tom en bekkens maar hang je snare en hihat links dan moet je rechts evenveel hangen anders kiept ie. :)

>>  Murgen left the forum, no April fool <<

WHiZZi

Met een beetje googlen en ebay afstruinen kom je te weten dat de kit die men bij MusicStore ook als Dimavery of GP wordt verkocht. Daarop zoeken op Youtube levert mij de volgende filmpjes op:
Dimavery:


GP:


Fame is dus gewoon een rebrand van deze. Ik zeg, dit klinkt op zichzelf niet zo heel slecht dus ik ga de gok nemen. Ik ga volgende week bestellen en hou jullie wel op de hoogte als er behoefte aan is. ;)
Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

Murgen

Begin gelijk met goeie vellen erbij te kopen, dat kan al heel veel schelen. :)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

musiqman

Volgens mij kan je dan toch beter een Hipgig aanschaffen (twee tassen wel zwaarder) of alleen kick snare hihat.

Anders (nog meer) verdiepen in cajon spel. Je kan er te gekke dingen mee en ook zingen is geen probleem.

Fibesman

Je zou ook kunnen overwegen een minimale set samen te stellen, zodat je niet speciaal iets hoeft te kopen. Bikini setup noemen amerikanen dat. Gewoon een bassdrum, snaredrum, hihat, 1 bekken als crash-ride. Eventueel aanvullen met een splash, woodblock. Als je niet absurd hard speelt voldoet eenvoudige lichtgewicht hardware prima en dat scheelt een hoop gewicht maar dat roep ik al jaren lol.
Ik heb zelf ook een cajon maar vind het ook nogal minimaal en die pijnlijke handen herken ik.

Hoefnix

#8
aug 17, 2012, 08:34 Last Edit: aug 17, 2012, 08:36 by Hoefnix
Op North Sea Jazz zag ik de mooiste combi ever:
Cajon als kruk en met een basdrumpedaal achterstevoren (met een hele grote zwarte klopper, denk van oude sokken ;) )
Ludwig snare
Oude Mes floortom
En superkleine bekkens 8-10" hihat en de rest aan elkaar geklonken Gescheurde bekkens.

Klonk super.  Het was de drummer van Kapok. In 5 minuten had hij alles opgeruimd.

WHiZZi

#9
aug 17, 2012, 09:08 Last Edit: aug 17, 2012, 09:15 by WHiZZi

Volgens mij kan je dan toch beter een Hipgig aanschaffen (twee tassen wel zwaarder) of alleen kick snare hihat.


HipGig is een leuk apparaat, maar ligt iets boven budget als try-out. Kick/Snare/Hihat is een overweging maar ik ga toch nog 1 extra tom-geluid missen (die ik op de Cajon wel heb :) ).

Citaat

Anders (nog meer) verdiepen in cajon spel. Je kan er te gekke dingen mee en ook zingen is geen probleem.

Ik ben het niet eens met 'zingen is geen probleem'. Voor sommige wellicht niet, maar ik heb mijn middenrif-steun wel degelijk nodig en als je enigszins in elkaar gedruk zit, kun je dat niet meer gebruiken. ;-)


Je zou ook kunnen overwegen een minimale set samen te stellen, zodat je niet speciaal iets hoeft te kopen. Bikini setup noemen amerikanen dat. Gewoon een bassdrum, snaredrum, hihat, 1 bekken als crash-ride.


Zie boven. Verder is het uiteindelijk veel gesjouw, ondanks lichtgewicht hardware.

Citaat

Ik heb zelf ook een cajon maar vind het ook nogal minimaal en die pijnlijke handen herken ik.

Afgelopen weekend tot bloeden toe gespeeld :o


Op North Sea Jazz zag ik de mooiste combi ever:
Cajon als kruk en met een basdrumpedaal achterstevoren (met een hele grote zwarte klopper, denk van oude sokken ;) )
Ludwig snare
Oude Mes floortom
En superkleine bekkens 8-10" hihat en de rest aan elkaar geklonken Gescheurde bekkens.


Opruimen en opbouwen is het probleem niet (alhoewel, dat moet ook zo snel mogelijk). Het moet enorm mobiel zijn.

Even een idee wat ik mag doen volgend weekend. Op vrijdagavond, zaterdag de hele dag incl avond en zondag de hele dag gaan wij in Appingedam (of all places) of in een bar, op een podium, in een tent spelen. Wij spelen elke keer een half uur met een 15 minuten totale opbouwtijd. Na de show mogen we verkassen naar de volgende locatie en dat dus de hele dag door :X

Als band hebben wij al 2 draagbare versterkers bij (1 voor gitaar, zang en 1 voor basgitaar en mijn zang), een gitaar en basgitaar, microfoonstandaarden en microfonen, pedalen voor de gitarist en een grote kist vol met CD's en kabels om alles aan te sluiten. Hier moet dus 1 ding bij waarop ik moet spelen omdat er simpelweg maar 1 persoon is die de drumspullen kan vervoeren.

Een snare/hihat/bassdrum combo is al teveel voor 1 persoon om na een 30 min spelen zomaar even te verhuizen. Een cajon is ideaal hier, maar even los van het feit dat het zingen problematisch wordt, hou ik het ook niet een X-aantal uur vol en om nou de pijn weg te drinken zie ik ook niet zitten :P

Bijkomend voordeel van een cocktail voor mij is dat ik ook in een Rock 'n Roll / Rockabilly bandje speel waardoor dat totaalplaatje er dus wel mooi uit komt te zien (contrabas, cocktail drumset en een gretsch gitaar is Straycats all over zeg maar ;) ).

Ik waardeer alle tips hoor en heb over heel veel opties nagedacht ;). Sterker nog, een stagg snaredrum hardcase maakt best een mooi bassdrum geluid, zie hier de zanger op een geïmproveerde bassdrum..

Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

Murgen

Citaat
Bijkomend voordeel van een cocktail voor mij is dat ik ook in een Rock 'n Roll / Rockabilly bandje speel waardoor dat totaalplaatje er dus wel mooi uit komt te zien (contrabas, cocktail drumset en een gretsch gitaar is Straycats all over zeg maar  )


Ik vind zelf dat ik leuke dingen doe op een cocktail maar ik ben benieuwd of ook jij de ervaring krijgt dat je echt al je nummers in je hoofd moet omgooien omdat de layout van een cocktail en de sound gewoon anders is. Nu zit er wel een groot verschil in ervaring en drumkilometers maar ik ben toch benieuwd. Verder speelt een baspedaal ook anders als je staat of hangt op een barkruk (probeer maar eens triolen te spelen gedurende 4 minuten terwijl je staat, Fysiotherapeut: here I come, toch al een zwakke knie). En wat dacht je van een knoepert van een 15 inch trommel voor je neus die aan de onderkant basdrum is en aan de bovenkant een tom. Ik zet er meestal een demper op waar ik een bierviltje onderschuif om hem wat doffer en donkerder te krijgen. Fills worden en klinken echt anders dan op je gewone kit.

De opmerking van Musiqman snijdt dus wel hout omdat een HipGig beter aansluit bij wat je gewend bent.  :X

Qua outfit: Ik heb er momenteel een 10-inch snare van Yamaha aanhangen, een 8-inch splash, meestal een 13-inch hat of  alleen de top of bottom. Ik wil er nog een mini-timbales aanhangen of toch een tommetje maar los kosten die spulletjes kapitalen en dat stop ik liever in mijn 2Boxje. 
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

WHiZZi


Ik vind zelf dat ik leuke dingen doe op een cocktail maar ik ben benieuwd of ook jij de ervaring krijgt dat je echt al je nummers in je hoofd moet omgooien omdat de layout van een cocktail en de sound gewoon anders is.


Exact! Daarom wil ik het eerst proberen met een goedkoper setje en heb ik een topic geopend of iemand al ervaring heeft met deze goedkope setjes. Als het bevalt, kan ik altijd nog een duurdere cocktail zoeken en misschien is het wel helemaal niks en wordt het een HipGig of nog wat anders.. ;-)

Citaat

De opmerking van Musiqman snijdt dus wel hout omdat een HipGig beter aansluit bij wat je gewend bent.  :X


Ik geef ook geen ongelijk aan Musiqman hoor (alleen op het zingen op een cajon na, dat is per persoon best verschillend). Ik wil eerst proberen voordat ik definitief ga voor een duurdere variant. Stel, ik ga naar de winkel en koop een HipGig die vast wel bevalt maar wel ruim > €1000 kost maar zoals gezegd, zwaar is. Over een jaar heb ik hetzelfde probleem of nog erger, wij doen geen mobiele optredens meer. Dan heb ik de HipGig gekocht en blijkt dat ik er weinig mee doe. Zonde van het geld.

Andere variant, ik koop een dure Cocktail en het bevalt niet, dan heb ik veel geld uitgegeven aan iets waar ik niks mee kan. Natuurlijk kan ik het weer marktplaatsen ofzo, maar uiteindelijk is het verlies.

Dan ben ik toch echt liever van, goedkoop proberen en als het niet bevalt, heb ik misschien max 300 euro (worst case) weggegooid maar dan weet ik het in ieder geval ;).

Best case, ik heb een ideaal apparaat voor wat ik er mee wil. Voor de normale shows heb ik toch een drumstel, voor de kleine akoestische shows blijft de Cajon en voor de mobiele shows heb ik een cocktail en kan ik gaan sparen voor een nog beter klinkendere variant  *)

Nogmaals, ik waardeer iedereen zijn inzet om naar alternatieven te zoeken en deze heb ik over het algemeen ook al overwogen. Mijn originele vraag is, is er iemand met ervaring voor de in de TS genoemde kit en uit de verhalen begrijp ik van niet :)

Is niet erg hoor :*. Ik ga nu mijzelf voor 300 euro in het diepe gooien en we zullen wel zien.

Murgen: Welke bekkens heb je er op hangen? Met name de hihat vind ik interessant om te weten?
Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

drums97

#12
aug 17, 2012, 10:01 Last Edit: aug 17, 2012, 10:19 by drums97
Misschien is dit wel een optie:


Fun om te maken. Kun je ook betere spullen gebruiken, zodat ie wel jaren mee kan  *)

Succes met dezxe "zware" beslissing  :D

Even voor je gesnuffeld en heb het volgende gevonden:
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/drumstellen/f_particulier_zakelijk-particulier/sonor-snare-en-fame-toms-113561407.html

Nog een floor erbij zoeken, die je kunt aanpassen en voilà  *O*
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Murgen


Citaat
Murgen: Welke bekkens heb je er op hangen? Met name de hihat vind ik interessant om te weten?


Paiste 802 13 inch hihat uit 2003.

Splash is een 8 inch Meinl.

Overigens goed besluit Whizzy, om voor een goedkope te gaan als je nog zoveel vraagtekens hebt. Ik ben er blij mee want het geeft mij te mogelijk om ook tijdens de repetitie van onze dweilband toch meer te kunnen drummen dan op een kleine trom te roeren.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

WHiZZi

Nou, hij is besteld :P

Uiteindelijk toch bij vrienden van Bax-Shop besteld gezien in de vorm van een Dimavery. Er zitten zelfs bekkens bij en dat voor minder dan 299 euro incl verzenden :o

Morgen heb ik hem binnen en zal eens kijken hoe het klinkt. Bij SoundLand klinkt het echt niet verkeerd. Ik ben zelfs verbaasd dat het toch nog zo goed klinkt... Maargoed, morgen maar eens hier proberen  8)
Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

Fibesman

Hoe vervoer je zo'n set dan? Volgens mij krijg je een hernia van het staand spelen na 3 nummers. Klank valt inderdaad mee met die vellen ook.

Murgen


Hoe vervoer je zo'n set dan? Volgens mij krijg je een hernia van het staand spelen na 3 nummers. Klank valt inderdaad mee met die vellen ook.


Protection Racket 5047 wheels, basspedaal inklappen, pootjes intrekken en in de tas leggen. Snare en bekkens in hun eigen tasje ook in de tas. Stokken, rods, brushes, stemsleutels, dempers en zo in zijvak. Ik heb geen extra tom dus die hoeft er niet in. Je moet die tas (eigenlijk een hardware tas) alleen niet rechtop zetten als je hem op stal zet, want dan zakt ie uit zijn verband.

In de achterbak, met de wieltjes is vervoeren een makkie en opzetten en afbreken 5 minuten werk. Dat dan wer wel. :)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

WHiZZi

#17
aug 18, 2012, 20:38 Last Edit: aug 18, 2012, 20:45 by WHiZZi
Nou, ik heb hem binnen en in de hitte uitgepakt..

1e indruk, het is waar voor het geld. De lugs zijn hol van binnen, maar wel van staal (redelijk dik). De snaredrum is niet eens zo heel slecht, de tom klinkt wel aardig en als ik even fatsoenlijk ga stemmen krijg ik de floor/bassdrum ook nog wel redelijk goed. Deze laatste is in ieder geval niet goed gestemd en heeft nog wat werk en misschien nieuwe vellen nodig ;)

Je krijgt er ook een 10" Hihat en een 14" crash bij. Het is Dimavery merk, dus kwalitatief niet zo heel geweldig. De hihat klinkt wel aardig, de crash is naar mijn mening wel erg rommelig in geluid. Ik ga hier een andere op zetten in ieder geval.

Verder krijg je er een bassdrum pedaal bij en een beugel om tussen 2 poten te plaatsen zodat je pedaal niet gaat lopen. Best wel handig en over nagedacht!

Verder zit er ook een koebel, stokken (waaibomenhout 9e klas) en een stemsleutel bij. Echt een totaal pakket waar je bij wijze van direct mee op het podium zou kunnen.

Gewicht van de hele set is rond de 25 kg bij elkaar. Ik ga nog even zoeken naar een handige tas of iets dergelijks.

Al met al, voor een goedkoop apparaat valt het nog niet tegen ;). Ik heb even gespeeld vandaag en het viel mij niet tegen, zelfs met slippers aan ging het nog best goed. Van de week wat uitgebreider testen en wellicht een filmpje maken ofzo..

Foto:
Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

Hans

Stoer ding. Ik denk dat zo'n cocktailset in de folk muziek een schot in de roos is. My bet : best money you've ever spent ! Maar zeker een filmpje natuurlijk.

WHiZZi

Even weer een update. Ik heb er inmiddels een paar keer een beetje op gespeeld en ik denk dat het wel gaat lukken. Komend weekend heb ik de vuurdoop door 3 dagen te gaan spelen met deze kit.

Inmiddels een Aquarian 15" Performance II Clear op de onderkant van de bass/floor gelegd die het setje aanzienlijk beter doen laten klinken. Echt, een wereld van verschil en ik word steeds groter fan van Aquarian vellen. Ik heb deze ook op mijn snare liggen en overal waar ik kom hoor ik dat mijn snare zo geweldig goed klinkt (men hoeft er geen speciale dingen mee te doen op de eindmix). Het helpt ook wel dat het een Lignum is natuurlijk ;)

Anyway, ik zit nog een beetje met vervoeren van het spul. Ik kan niet echt een tas vinden die een 15" breed en 25" lang is (of incl de andere trommels, 90cm). Ik heb wel een tas gevonden bij de bax-shop die eigenlijk voor electrisch drumstel is ( /0/]deze dus ). Ik vraag mij af of dat binnenwerk er uit kan.

Verder dus echt wel een redelijke kit voor hetgeen wat ik ervoor betaald heb. Leg er een paar goeie vellen op en het klinkt echt goed ;)
Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

musiqman

Zo te zien kan je ze eruit halen, zitten vast met klitteband zodat je het formaat kan aanpassen aan de pads.

Murgen

#21
aug 22, 2012, 08:12 Last Edit: aug 22, 2012, 08:27 by Murgen

Even weer een update. Ik heb er inmiddels een paar keer een beetje op gespeeld en ik denk dat het wel gaat lukken. Komend weekend heb ik de vuurdoop door 3 dagen te gaan spelen met deze kit.

Inmiddels een Aquarian 15" Performance II Clear op de onderkant van de bass/floor gelegd die het setje aanzienlijk beter doen laten klinken. Echt, een wereld van verschil en ik word steeds groter fan van Aquarian vellen. Ik heb deze ook op mijn snare liggen en overal waar ik kom hoor ik dat mijn snare zo geweldig goed klinkt (men hoeft er geen speciale dingen mee te doen op de eindmix). Het helpt ook wel dat het een Lignum is natuurlijk ;)

Anyway, ik zit nog een beetje met vervoeren van het spul. Ik kan niet echt een tas vinden die een 15" breed en 25" lang is (of incl de andere trommels, 90cm). Ik heb wel een tas gevonden bij de bax-shop die eigenlijk voor electrisch drumstel is ( /0/]deze dus ). Ik vraag mij af of dat binnenwerk er uit kan.

Verder dus echt wel een redelijke kit voor hetgeen wat ik ervoor betaald heb. Leg er een paar goeie vellen op en het klinkt echt goed ;)


Ik gebruik deze tas:

http://www.musik-produktiv.nl/protection-racket-5047w.html

Werkt voor mij. 47 - 14 - 14 is ruim genoeg om je kit in neer te leggen. Je mag langs komen met je kit om te passen :)

>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Murgen

#22
aug 26, 2012, 15:40 Last Edit: aug 26, 2012, 15:42 by Murgen
Vandaag de cocktailset van nieuwe vellen voorzien. Evans G2 en het verschil is erg groot. Alleen nog wat stoeien met het bovenvel van de 15 inch. Als je die wat hoger spant gaat de kick protesteren. Verder lekker snare-geluidje nu. Wel een dempertje op gezet vanwege de overtonen.

Verder zie je dat het allemaal in 1 grote tas gaat. Momenteel oude peace en splash hangen. Ik ga nog een setje mini-timps eraan hangen voor de leut.


Untitled by murgentemplar, on Flickr


Untitled by murgentemplar, on Flickr


Untitled by murgentemplar, on Flickr


Untitled by murgentemplar, on Flickr
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

animal

Mooi hoor, met bijpassende vloer  :+

harmen 18

Leuk ding. Ziet er grappig uit.

Dient de bovenkant van de bass als tom? Want de demper lijkt een beetje op een snaren ding die je ook in cajons hebt.

Omhoog