Voorsteltopic!

Gestart door Jochem, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Welkom Harry. Ik dacht dat ik een laatbloeier was met 32 maar het kan nog later ;-)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

djska

Harry, ik zie in je profiel dat je in Arnhem woont, waar/bij wie ben je gaan lessen als ik vragen mag?

Technobeat


Welkom Harry :w , Drummen is een mooie hobby , zo mooi zelfs dat sommige er hun beroep van hebben gemaakt en nu drummer in een band zijn of studiodrummer zijn geworden .
Er zijn er zelfs die het ZO gaaf vinden dat ze drumleraar zijn geworden , en daarnaast ook nog tijd vrij maken om hier op het forum als moderator aanwezig te zijn :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

HHBBXX


Welkom Harry ,blijf je alleen op een electronisch drumstel spelen? Of neem je dr een acoustische bij ?( ik zou niet weten hoe t is als je helemaal gewend raakt aan electronisch)

Hoi Benjamin,
Ik weet het nog niet, voorlopig wil ik alleen electronisch bezig zijn. Het is ook leuk dat er veel verschillende kits in zitten en die afwisseling vind ik wel fijn. Ook wil ik het eerst tot een bepaald niveau kunnen voor ik mijn gezin er mee lastig val  :6
Bij mijn leraar kan ik een acoustische kit gebruiken, dus dan zie ik het verschil wel.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

HHBBXX


Harry, ik zie in je profiel dat je in Arnhem woont, waar/bij wie ben je gaan lessen als ik vragen mag?

Hoi djska,
Klopt, ik woon in Arnhem. Ik krijg les van een vriend van mij die al 44 jaar intensief drumt en ook aan anderen les heeft gegeven. Hij heeft zelfs iemand het conservatorium in en door geholpen, dus ik heb er alle vertrouwen in. Hij had de laatste jaren niet zo'n zin meer om les te geven, totdat ik over mijn plannen begon dan  :) Omdat ik helemaal enthousiast ben en het graag wil leren motiveer ik hem, zei hij. Das dan weer leuk. Nu dus bezig met bladmuziek en noten lezen en zo. Gelukkig kon ik het wel een beetje (dat noten lezen dan) omdat ik toen op m'n 12e wel muziekles heb gehad. Ik mocht toen alleen niet gaan drummen  :N Nu dan wel! En ik vind het geweldig  *O*
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

baszuidwijk


Hoi allemaal,

Ik ben Harry, ben 49 jaar en wilde eigenlijk sinds mijn 12e al gaan drummen. Ben net verhuisd naar een vrijstaand huis en nu was het eindelijk zover! Ik ben begonnen met drummen. Hiervoor heb ik een Yamaha DTXplorer gekocht, dus electronisch ja, kan ik drummen wanneer ik wil en met de versterker erbij kan het ook zonder koptelefoon. :P

Drumles volg ik ook om het meteen goed te doen en geen foute gewoontes aan te leren.
Hopelijk kan ik hier nog wat tips oppikken.

Groeten,
Harry.


Hi Harry! Welkom op het forum.
Ik wens je ontzagwekkend veel plezier met drummen.
Grtz, Bas

drums97

Welkom Harry :w
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

jantje

Ik ben nieuw op internet , dus dat zal wel moeizaam gaan. Ben een Nederlandse prof slagwerker en wel benieuwd wat er op zo een forum allemaal wordt besproken, dus eerst de index eens rustig doorlezen.grtz.

Technobeat


Welkom Jantje :) , speel je in een band of ben je misschien studiomuzikant ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Fakir

Hallo,
Ik ga het leven door als Izak Haak. Ik ben 15 jaar jong en drum vanaf mijn 10de. Ik heb een soort van een band en verder zit ik op les. Ik ben nog flink bezig met het uitbreiden van mijn set.

Technobeat


Welkom Izak *O* , en meteen even een vraag je wellicht vaker krijgt : Ben jij een kleinzoon van de zanger Nico Haak ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Fakir

Ik heb de vraag wel vaker gehoord. Voor zover ik weet niet :( vast verre familie :)

drumslet

Mijn naam is Paul, 33 jaar en woonachtig in Groningen. Drum al van jongs af aan, maar tussen 2010 en eind 2014 geen stok aangeraakt. Nu weer volop actief, o.a. in de VB Groningen (kerk) en een projectje (rock/metal) zonder naam (geen BZN)....
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

baszuidwijk


Mijn naam is Paul, 33 jaar en woonachtig in Groningen. Drum al van jongs af aan, maar tussen 2010 en eind 2014 geen stok aangeraakt. Nu weer volop actief, o.a. in de VB Groningen (kerk) en een projectje (rock/metal) zonder naam (geen BZN)....


Welkom Paul! Je zult nog wel vaker 'heropstappers' tegenkomen op dit forum (ondergetekende inclusief). Veel plezier toegewenst :Y

jantje


Welkom Jantje :) , speel je in een band of ben je misschien studiomuzikant ?
Alleen studiowerk , is suprleuk en je ontmoet heel veel mensen. Ik sta onder contract bij een paar reclame/adviesbureaus en wat multinationals.  Die hebben zo allemaal hun campagnes en daar horen vaak melodietjes bij . Ik heb het geluk om samen met  plus minus 120 andere muzikanten uit alle delen van de wereld de (vaak korte ) " Recognise " tunes te vertolken.

Hammar

Interessant Jantje, welkom hier. Net als alle anderen overigens.

leeqnl


Mijn naam is Paul, 33 jaar en woonachtig in Groningen. Drum al van jongs af aan, maar tussen 2010 en eind 2014 geen stok aangeraakt. Nu weer volop actief, o.a. in de VB Groningen (kerk) en een projectje (rock/metal) zonder naam (geen BZN)....

Gezellig, nog een Groninger!

Welkom allemaal hier op het forum.

MatiZ

Ja welkom allemaal... hoe meer 'kennis' hoe beter zullen we maar zeggen :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

The Threat

Ik ben Aart, 34 jaar (drum al zo'n 15 jaar) en kom uit omgeving Rotterdam (voor de kenners De Hoeksche Waard). Momenteel hak ik er lekker op los in de hardcore band From the Heart.

leeqnl

Welkom hier op het Drum-Forum Aart

Technobeat


Goed te zien dat er regelmatig nieuwe aanwas komt op het forum , welkom op het beste Drum-Forum van Nederland *O* .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Karim Bizid

Dag allen,

Long time, no see!

Ik heb mij al een tijd geleden geregistreerd op het forum en ben ook nog een tijd vrij actief geweest op het vorige drumforum, maar de laatste jaren heb ik dit nogal verwaarloosd en ik snap eigenlijk niet goed waarom.

Bij deze heb ik mij dus voorgenomen hier weer eens wat meer rond te hangen in de hoop dat jullie dat wellicht gezellig vinden :)

Gezien het nogal een tijd geleden is leek een berichtje hier mij wel op z'n plaats :)
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

leeqnl

Welkom terug Karim Bizid!

DC_Drummer

Hey allemaal,

Ik ben Daan, 15 jaar en trommel vanaf mijn 9e bij een Drumfanfare. Daarvoor natuurlijk al zo'n kinderdrumstel enzo, mijn hele leven lijd ik al aan een drumvirus  :+

Opzich leer ik drummen mezelf aan, met de technieken en kennis die ik heb van 2 jaar les Kleine Trommel bij de Drumfanfare. Ik vind vooral Basler trommelen heel gaaf en probeer verschillende stijlen wat te combineren en daarmee te experimenten, zoals sticktricks toevoegen aan Basler trommelen.

Hier een filmpje van mij: https://www.youtube.com/watch?v=OoYvgBlpIXw

HHBBXX

Welkom Daan,
Leuk filmpje ook, nu weten we meteen hoe je eruit ziet.
Groeten,
Harry.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Omhoog