Voorsteltopic!

Gestart door Jochem, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Jasper1999

Goh, laat ik me ook maar is voorstellen..

Ik ben Jasper en ben 14 jaar, en ik ben een trotse eigenaar van een Gretsch.
Verder ben ik de drummer van jeugdorkest en zit ik op een drumband.. ook zoals de gene boven me zei: ik wil nog meer tijd investeren in het drummen.. want als ik bezig ben heb ik er veel plezier in! Ook ben ik nog eigenaar van een cajon.

Nou, dat was wel zo'n beetje alles..
Als jullie nog vragen voor me hebben hoor ik het wel!
Trotse eigenaar van een Gretsch!

Technobeat


Alle nieuwkomers van de laatste tijd hartelijk welkom !  :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Kasper

Kasper is de naam, ik ben 21 jaar oud en ik woon in Utrecht. Ik drum nu ongeveer 5 jaar, maar sinds een jaar ben ik hier actiever mee bezig omdat ik in een band speel. Heb een Pearl Export op zolder staan en een elektronische Medeli op mijn kamer. De muziek waar ik het meeste naar luister is metal (vrijwel alle soorten, hoewel ik de combinatie met klassiek altijd er mooi heb gevonden). Concerten bezoeken doe ik erg graag! Verder ben ik druk met studie/stage en spreek ik graag af met vrienden. Nou, dat was het wel. :)

Tom_Heijnen

Ik zal mezelf ook weer eens even voorstellen. Was op het oude drumforum actief als Argarath.

Nu onder mijn echte naam hier weer een accountje aangemaakt en al een tijdje aan het meelezen. Tom Heijnen, Tilburg, 33 jaar inmiddels. Teamleider VMBO 3tl op de grootste middelbare school van Tilburg. Drummer sinds mijn 13e, dus 20 jarig jubileum dit jaar!

Altijd groot fan geweest (en gebleven!) van Iron Maiden. Nicko McBrain is een van mijn grootste helden en inspiratiebronnen en laat voor mij zien dat je ook beter kunt worden als je ouder wordt!

In de loop der jaren ook heel veel bezig geweest met andere muziekstijlen en inspiratiebronnen. Van fusion tot en met black-metal. Favoriete drummers blijven Jeff Porcaro, Simon Phillips, Dave Weckl, Virgil Donati en zo nog wel een paar. 2 jaar gestudeerd aan de rockacademie. Niet afgemaakt wegens allerlei redenen.

In de loop der jaren in allerlei bands gespeeld, van eigen werk in de hardrock, heavy metal, power metal en death metal, tot top 100 coverbands, singer songwriter dingetjes enz. Een aantal platen opgenomen, waarvan "March On" van de Belgische band "Fireforce" de meest recente is. Deze plaat heb ik als sessiedrummer opgenomen.

Inmiddels ben ik al een aantal jaar van het eigen werk af. Weinig zin meer om voor 3 man en een hondekop te spelen in cafe Likmijnlollie in Lutjebroek.

Speel inmiddels met heel veel plezier in Up the Irons (Iron Maiden tribute). Ook doe ik er een Twisted Sister tribute bij voor de fun. In maart speel ik mijn laatste show met Judas Rising (Judas Priest tribute). Wegens drukte met Up the Irons moet ik daar mee stoppen.

Ik ben een fervent Pearl liefhebber, speel op een Masters Custom MMX. Daarnaast groot Paiste fan. Speel op een collectie van Signatures, 2002's en Rude's.

Filmpje van Up the Irons staat in het opname-draadje elders op het forum. Vragen? Ik hoor ze graag!

Hammar

Leuk man, welkom!

67Deadman



Een aantal platen opgenomen, waarvan "March On" van de Belgische band "Fireforce" de meest recente is. Deze plaat heb ik als sessiedrummer opgenomen.


Welkom. Kan niet zeggen dat je stil gezeten hebt.
Die Fireforce ken ik wel. Die heb ik ook thuis liggen. Goed album.
En Maiden daar ben ik al vanaf 1980 fan van. In dat jaar lieten ze me kiezen tussen het Album van Kiss ( Dynasty) en dat van Iron Maiden. De keuze was snel gemaakt.  En Priest natuurlijk, blijft een geweldige band. Zo vaak gezien, net zo als Maiden.
Twisted sister heb ik nu al 3 x mogen aanschouwen. Wat een power hebben die gasten. Met Graspop 2012 was het DE band. Die lieten even zien hoe het moest. Wat een optreden toen.

Ik vind het wel fijn dat er van die Tribute bands bestaan. Kan je nog eens wat vaker je favoriete  band horen en tegen een schappelijke prijs. :Y

groovemaker



In dat jaar lieten ze me kiezen tussen het Album van Kiss ( Dynasty) en dat van Iron Maiden. De keuze was snel gemaakt. 



Waarom was de keuze snel gemaakt? Was Dynasy niet al van 1979?
Maiden is ook te gek, daar niet van :)
If it's too Loud you're too old!

67Deadman

Dynasty, inderdaad van 1979, was een op de Disco gericht album volgens ons in die tijd en dat was not done als 13 jarige toen.
Mijn broer had hem geloof ik wel maar Maiden klonk toch zoveel beter. Wat dacht je van Phantom Of The Opera en daarna Transylvania. Dat zijn toch iets betere nummers dan 2000 man of Dirty Livin van Kiss.

groovemaker

Helemaal mee eens! Niet hun sterkste album indeed  :N
If it's too Loud you're too old!

Elze

Moi mede drummers:w

Ik ben Elze Reitsema uut Grunn, 25 jaar en +/- 15 jaar aan het drummen.
Op aanraden van Machiel heb ik me aangemeld (die man praat 's nachts in zijn slaap over dit forum is mij verteld :z). Ik speel drums bij Beyond Reproach (beyondreproach.nl) en wat gitaar thuis op de bank. Daarvoor (& tijdens) heb ik in wat andere metal projectjes gespeeld en een coverband (top-40/ouwe hitjes). Mijn favo genre's zijn death/grind/hardcore, jaren '60, '70 spul en blues.

Cheersssssssssssssss

dunDaan

Hey Elze uut Grunn
Welkom.  *O*
Tsja, sommigen dromen over lekkere wijven / mannen, andere over drumstellen. Iedere gek zijn gebrek  8)7
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Machiel

HIJ IS ER! *O*
Neem mij vooral niet te serieus.

Dribbel

Heee  tijdje weg geweest....
Het laatste jaar mezelf bezig gehouden met onze dochter Danique ze is nu ruim 13 maand, en een goedlachse heerlijk kind!
Ook heb ik me  muzikaal wel bezig gehouden met mijn 2 nieuwere projectjes. Mijn band waar ik al jaaaaren in drum heeft niet heel veel optredens meer en zocht toch iets meer uitdaging.
Dit heb ik gevonden in een afstamming van mijn eigen band en hebben met een aantal leden de Net Not Chilli Peppers op gericht, een tribute band... leuk dikke funk rock maken!
En mijn nieuwste band waarvan ik wel het nodige verwacht is Black mamba smoke. Een coverband die meer het gebied tussen de metal en de rock opzoekt. met covers oa van incubus Velvet revolver, Stone temple pilots, Alice in chains, Alter bridge.
tot zover een update.....
Yamaha recording & sabian

tino_90

Zal me ook is voorstellen, lees al een tijdje mee (ook al op het oude forum).
Ik ben Martijn, 23 jaar en woon in Papendrecht. Speel drums vanaf m'n 15e. Heb een paar jaar les gehad maar ben daar toen mee gestopt, vanaf volgende week ga ik daar weer mee beginnen omdat ik niet het gevoel heb dat ik veel verder ben gekomen de laatste jaren. Dat was het wel zo'n beetje denk ik :).

Technobeat


@ Dribbel : Hernieuwd welkom  :)


@ Tino_90 : Welkom , na jaren actief lezer nu ook actief forumlid , TOP !  :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje


Ik ben Martijn, 23 jaar en woon in Papendrecht.


Hoi Martijn! Gôh Papendrecht... Daar ben ik opgegroeid. In de begin-jaren 80 heel wat bands zien optreden daar: Massada, Livin'Blues, Herman Brood, Sweet d'buster, Solution, Bintangs, Houseband, Jan Akkerman, Amercan Gipsy. Kan nog wel effe doorgaan: om de 2 weken was er wel een optreden in sociëteit 'OMAH'.('t bestaat helaas niet meer.) Wat een tijd; geweldig. Goeie muziek ook!

Jos

hallo, ik ben Jos en ik kom uit Friesland.
vroeger altijd bij de drumband gespeeld en in 1982 een nieuwe Tama swingstar aangeschaft.
ongeveer zo`n vijf jaar gespeeld en toen alles verkocht omdat ik midden in een woonwijk niet meer kon spelen.
nu (2014) maar eens een leuk Roland TD3 setje gekocht om te kijken of ik het niet verleerd ben :)
bleef altijd kriebelen, moet even verweg komen maar ben het nog niet verleerd denk ik.
zit er zelfs al stiekem weer aan te denken om een swingstar setje in de midnight bleu kleur op te snorren  :Y vind ik toch veel meer hebben dan een electronisch setje *D
hoop via deze site weer een beetje mijn achterstand in te kunnen halen en ben weer erg gemotiveerd.

groet Jos

WarRe

Hoi,
Mijn naam is  Warre, ik ben 13 jaar en woon in Sint-Lievens-Esse, België.
Ik drum al van mijn 7 jaar maar ik ben vorig jaar een jaartje gestopt. Sinds een paar weken ben ik terug beginnen drummen.
Ik speel vooral liedjes van AC/DC en dat soort stijl... Ik ben nogal kieskeurig in groepen en liedjes, sommige liedjes van AC/DC vind ik goed andere niet, zelfde met Metallica, Guns 'n roses, Dire Straits, Nirvana,...
Ik zoek nu naar een goede ride en misschien nog een crash, tips zijn welkom. Mijn drumstel ziet er nu zo uit:
Een Pearl Forum-series drumstel,
14" Hi-Hat, Pearl (deze zat standaard bij het drumstel)
16" Crash, Paiste PST 3
18" China, Paiste PST 3
18" Crash/Ride, Pearl (deze zat ook standaard bij het drumstel)

dunDaan

Welkom eenieder!!
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Nijlpaard

Hoi  :w
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Pelaminoskep

Hallo, ik zal me ook even voorstellen.
Mijn naam is Erik en ik heb onlangs het drummen weer opgepakt. Toen ik een jaar of 18 was (1998) heb ik wel een jaartje een drumstelletje thuis gehad en een beetje geoefend, maar nooit echt serieus. Ik ben namelijk altijd gitarist geweest. Sinds November ben ik echter als drummer gestart bij een bluesband. Zomaar... omdat ik al een tijdje weer wilde drummen. Openingszin van mijn 'sollicitatie' was dan ook: "ik ben geen drummer." Toch vonden ze het leuk :)

Roland HD-V1 gekocht om thuis te oefenen en tijdens de repetities speel ik op een gewoon akoustisch drumstel van Hayman.

Vanwege mijn gitaarverleden schrik ik nog steeds van modulaties in nummers, waar ik vergeten was dat die er waren... Echt wennen, die andere rol.

Stella

Welkom allen!

GarNales

Hallo,

Ik lees al een lange tijd alleen maar mee op dit forum en heb laatst toch maar een keer een account aangemaakt, makkelijker voor wanneer ik vragen heb  :)

Mijn naam is Michael Nales, 28 jaar jong, woonachtig in Borculo en speel nu een klein jaar drums.
Mocht vroeger nooit een drumstel, maar toen ik afgelopen jaar de kans kreeg om een Pearl Forum set voor weinig over te nemen van een collega, heb ik die kans niet laten liggen. Zeker niet nu ik toch al een behoorlijke tijd het ouderlijk nest heb verlaten.

Speel vooral voor de buurtbewoners, band zit ik niet in.
Heb wel een heel trouw publiek wanneer ik speel, mijn twee duifjes zitten dan altijd voor het raam te gluren wat ik aan het uitspoken ben. Mijn vriendin komt ook wel eens boven wanneer ik speel, maar dat is meestal om te vragen of ik nog een keer gezellig ga doen   :P

Probeer alles zelf aan te leren dmv het meespelen van nummers. Stijlen variëren van heel rustig en relaxed, tot vandikhoutzaagtmenplankenherrie.

Dat was het wel zo'n beetje denk ik :)
Dobedobedo

Technobeat

Mijn vriendin komt ook wel eens boven wanneer ik speel, maar dat is meestal om te vragen of ik nog een keer gezellig ga doen



Hahaha , zo herkenbaar dit ........ :Y


En van harte welkom GarNales , HIER zal niemand je verzoeken minder te gaan spelen , integendeel :) .


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska


Mijn vriendin komt ook wel eens boven wanneer ik speel, maar dat is meestal om te vragen of ik nog een keer gezellig ga doen   

En jij speelt stug door, ook als ze met dat 'gezellig' doen eens niet op de bank voor de TV hangen bedoelt? ;-)

Omhoog