Voorsteltopic!

Gestart door Jochem, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Welkom Olaf  *O*  ( en ook ik zie graag de foto`s van je drumkits in het '' show je kit '' topic ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Olaf D

Beloofd, dat van dat motorrijden klopt trouwens ook hoor.
Ludwig Amber Vistalite, dubbele bass, Roland TD, (zie You Tube: Vixxena), Premier concertpauken.

Olaf D

#327
jun 04, 2013, 18:10 Last Edit: jun 04, 2013, 18:13 by Olaf D
Zo, zoals beloofd staan de foto's inmiddels op het ''show je kit" topic. Laat maar horen.
Ludwig Amber Vistalite, dubbele bass, Roland TD, (zie You Tube: Vixxena), Premier concertpauken.

maramsp

Ook maar even een voorstelrondje van mij.
Ik was al alleen lezer, maar toch maar even een accountje aangemaakt.

Ik ben dus Martijn. Geboren en getogen in Zwolle, maar woon op dit moment in Deventer.
Ben drummeer geweest in diverse bandjes, maar ben op dit moment bandloos.
Ben begonnen als normale drummer zonder ooit les te hebben gehad.
Op vroegere leeftijd was ik mijn ouders en omgeving al een beetje aan het ergeren door overal op te slaan, zei het in een ritme :) Mijn ouders wilden me echter niet op drumles hebben, dus koos ik voor klassieke pianoles om uiteindelijk door te stromen richting keyboard (en op een keyboard zit dan weer een digitaal drumstel :) )
Maar goed, rond mijn 12e kreeg ik toch de mogelijkheid om wat vaker achter een kit te kruipen en zo is het begonnen. Vele bandjes passeerden, maar door vele verhuizingen van mij rond mijn 15e moest ik steeds een nieuwe band zoeken.

Op een gegeven moment begon ik mij te intresseren voor metal muziek. En zodoende probeerde ik mij te richten qua drumspel ook op het metal genre. En dat betekende dat ik dus de kits die ik toen bespeelde moest uitbreiden :) Maar alles is gelukt, en sinds een jaar of 5 heb ik de beschikking over een metal kit, zei het 1x per week een halve middag..

Maar goed, nu dus nog een (metal) band vinden en dan zit het voor mij weer goed..

Over het metal.. Ik ben zelf ongelooflijk geinspireerd door Chris Adler.. Hij is echt mijn all time favorite drummer.. Vraag me niet waarom, maar het is gewoon zo. Ik probeer dan ook drumriffs die hij bedacht heeft uit.. Onder andere de ruin(nummer) double bass patern heb ik nu onder de knie, maar damn dat was lastig! Voor de rest ben ik nu hard aan het oefenen om blast beats te kunnen spelen, en ik kan zeggen dat dat ook al aardig vordert!

Maar goed.. Over mijn huidige kit. Dat is een samengestelde kit maar alles klinkt in mijn oren best goed, op de ride na.. Hij galmt te veel door, en de bell is te klein. Dus aan vervaning toe..
Maar dan dus hier even mijn setup.

2x cheetah 22x18 bass drum
10x8 cheetah tom
12x9 pearl tom
13x10 pearl tom
16x14 pearl tom
18x16 cheetah tom
Heb nog een andere cheetah tom liggen maar die gebruik ik niet omdat ie niet goed klinkt. Vel kapot ofzo.
14x5.5 pearl snare
14x5 cheetah side snare


18" Turkish Rock crash
19" self made crash (zelf laten gieten)
20" paiste china
16" paiste crash
9" self made splash
7" turkish crash
24" phoenix ride (die word dus vervangen)
14" phoenix hi hat
14" phoenix side hi hat

Pedalen zijn Trick pro 1v bigfoot (ja ik weet het, zijn erg duur maar dan heb je ook wat)
Stokken zijn Vic Firth 5a sticks :)
Hardware is gewoon standaard van de muziek winkel.
Ben van plan om er binnenkort een ice bell bij te halen :)

Naja, dat was hem dan.. Tot later op het forum..

Groetjes van Martijn
Metal drummer - Inspired by Chris Adler

Olaf D

Ha die Martijn,

Welkom. Leuk verhaal man, dit vraagt om een foto.

Groet,
Olaf D.
Ludwig Amber Vistalite, dubbele bass, Roland TD, (zie You Tube: Vixxena), Premier concertpauken.

groovemaker

#330
jun 12, 2013, 17:49 Last Edit: jun 12, 2013, 17:54 by groovemaker
Sorry....Zie dat ik dat al had gemeld in een ander topic.....
If it's too Loud you're too old!

Headshrinker

19" self made crash (zelf laten gieten)


Interessant! Mag je meer over vertellen, w.m.b.

Jenslathouwers


Interessant! Mag je meer over vertellen, w.m.b.


wat mij betreft ook, ik kan mij er niet direct iets bij voorstellen  :)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Technobeat


Ben ook wel erg benieuwd , Hoe - Waar - Kosten - Resultaat en Klank .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

maramsp

Die foto komt er hoop ik binnenkort aan. Ik ga zo in ieder geval even een filmpje op youtube erover zetten, waar je me kan zien drummen. Het geluid is alleen wel kut, want ik heb het me me mobiele telefoon gefilmd.


Ben ook wel erg benieuwd , Hoe - Waar - Kosten - Resultaat en Klank .



wat mij betreft ook, ik kan mij er niet direct iets bij voorstellen  :)



Interessant! Mag je meer over vertellen, w.m.b.


Nou, het zit dus zo. Mijn opa werkte vroeger voordat ie met pensioen ging bij een kleine kopergieterij in emmen. Deze is inmiddels failliet maar de eigenaar is nog voor zichzelf doorgegaan als particulier in zn loods. Mijn opa kent de eigenaar echter nog steeds erg goed, en jaar of 10 geleden vroeg ik aan mijn opa of die man ook drum bekkens kon gieten.
Dus mijn opa had dat aan hem gevraagd, maar hij had geen mal ervoor dus daar moest hij nog zien aan te komen, maar hij zou mijn opa terug bellen als hij er 1 gevonden of gemaakt had. Uitendelijk, omdat hij ook beeldhouwd, had hij een mal gemaakt van steen en hij wou het uitproberen of het daadwerkelijk werkte. Dus moest ik samen met opa een jaar of 5 geleden komen om te zien wat het eindresultaat was. En zodoende op deze manier heb ik dus die crash en die splash. Die splash heb ik trouwens uitgeleend aan een vriend van me die op dat moment splashloos was, en aangezien ik hem toch niet gebruikte dacht ik van waarom niet.

Maar goed, die foto moet ik binnenkort even maken, dan van me hele kit trouwens..
Btw, ik heb niet goed gekeken.. Ik heb in mijn openingswoord cheetah drums staan, maar het is dus chester.. Ik dacht al, het lijkt erop maar wist niet zeker.. En toen afgelopen dinsdag nog even goed gekeken, en de drums waar cheetah bij staat moet dus chester zijn :)

Maar ja, over dat gieten.. Misschien dat ik het weer laat doen, maar ik weet het nog niet. Mallen zijn erg lastig om aan te komen, en die moet je dus of bestellen, of zelf maken.. Bestellen is erg duur, en zelf maken duurt lang. Het bekken klinkt daarentegen in mijn ogen wel erg lekker :)

Groetjes van Martijn
Metal drummer - Inspired by Chris Adler

Me

Ik ben Justine
14 jaar ik drum 6 jaar :)
en woon in Aalst  :P
In september ga ik samen met mijn broer en een vriend een metalcore - achtig bandje starten! *O*

Technobeat


Welkom Justine , bijna je halve leven achter het drumstel , tof .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Me

Dank u
en nu je het zegt zo had ik het nog niet bekeken :)

Thijs

Hallo!

Een paar jaar geleden was ik al een fanatiek bezoeker van het oude forum en nu ook hier maar eens een accountje aangemaakt.

Zoals ik in het post je spullen topic al zei, heb ik eerder dit jaar mijn kit verkocht (Adams 4000 + nog wat electronisch spul om hem om te bouwen naar een stille oefen kit). Op dit moment heb ik alleen nog mijn Omar Hakim snare en een 4 octaaf xylofoon over.

De drumkoorts begint echter toch weer te kriebelen, maar ik heb nog geen idee wat ik wil aanschaffen (E-drum of toch acoustisch?).

Ik ga de komende tijd hier op het forum maar eens gebruiken om wat inspiratie op te doen ;)

Groeten,

Thijs

ploxerdon

Hallo iedereen!

Ik ben Ploxerdon, maar in het echte leven heet ik Pascal.
Ik ben 15 jaar, ik wordt 7 augustus 16.
Ik woon in de omgeving van Eindhoven.
Ik heb nog nooit in mijn leven een instrument gespeeld, dus ook nog niet gedrumt.
Enigste ervaring die ik heb is guitar hero. (Ik weet dat het niet lijkt op echt instrument spelen, maarja)
En ik vond het drummen heel erg leuk om te doen, en ik wou altijd al een keer een instrument leren spelen. (Mijn vader is gitarist en mijn oom drummer dus ik heb een best muzikale band)

Qua muziek luister ik vooral naar rock en metal.
Favourite band is en blijft Avenged Sevenfold, maar andere favouriten zijn Hollywood Undead, Linkin Park, Fear Factory, Bullet for my Valentine, Disturbed en ik vergeet er vast een paar. Ook luister ik recent meer naar Slipknot en Dethkok.

Maar ik ga dus binnenkort een drumstel halen, en wil dus leren drummen.
Dit is niet iets wat ik ff heb bedacht, ik wil eigenlijk al meer dan een jaar drummen, maar heb er eigenlijk niks mee gedaan tot nu.

Ik hoop dat ik niks vergeten ben, dit was het denk ik wel.





berreal

Berreal, Bert, 34 jaar, woonachtig in de Kop van Noord Holland.
Sinds een half jaartje aan het thuisdrummen. Eerst een Roland HD3 tweedehands wete over te nemen.
Daarna al snel overgestapt naar een TD-4kx die ik langzaam aan aan het upgraden ben. Lees met veel plezier de topics en haal waar het kan mijn info hier vandaan.

A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

XD30STMXD

Ik ben Savannah, 19 jaar, woon op kamers en ik drum nu bijna een jaar. Ik vind het echt enorm leuk, ik heb m'n oude 5ehands drumstel verkocht en ik heb nu eindelijk genoeg geld bij elkaar gespaard voor een Edrumset die ik aanstaande maandag ga ophalen!

Technobeat

#342
jul 29, 2013, 21:15 Last Edit: jul 29, 2013, 21:16 by Technobeat
Thijs - Ploxerdon - Berreal en XD30STMXD : Hartelijk welkom op dit mooie Drum-Forum .

En van XD30STMXD zien wij graag haar verse aankoop op foto in het topic '' show je kit '' verschijnen als je daar tijd en zin voor hebt . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

XD30STMXD

Dankjewel! Daar maak ik zeker tijd voor vrij!  *D

Robert-Jan

Welkom! ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Stella

Aha, hier is het voorsteltopic! Kon het ding niet vinden. Mijn excuus dat ik al her en der gepost heb zonder hier te beginnen.

Ik ben lid geweest van het oude forum onder deze naam. Mijn echte naam is niet Stella, noch ben ik een vrouw. Ik heet Adriaan en ben een man, 22. Ik woon in Utrecht en dat stemt me elke dag wederom bijzonder gelukkig. Dagelijks leven: research master Linguistics, bijbaan op de middelbare school (waar ik hopelijk fulltime ga werken na de studie als docent Nederlands), band Stillwave.

Foto van mijn drumstel zal ik vandaag of anders binnenkort eens plaatsen!

Stokmans



Mijn excuus dat ik al her en der gepost heb zonder hier te beginnen.


Ja, foei hoor!  :(  ;)

Klinkt lekker trouwens, je band.

Welkom :Y

Stella

Thanks!

Remy

Is het nog sociaal geaccepteerd om je voor te stellen op een forum? ;)

Ik ben Remy, 29 jaar, uit Den Haag.
Op dit moment drum ik in de band Coral Springs, en heb voorheen in diverse poppunk/punkrock bands gespeeld. Verder vind ik alle muziek leuk uit de hoek pop/punk/hardcore/metal en ben ook niet vies van electro of drum 'n bass. Naast de muziek werk ik als webontwikkelaar en -designer, zowel in loondienst als zzp'er.

Ik zat voorheen regelmatig op drummersforum.nl en begreep dat dit de opvolger is. Ik ben een tijdje niet actief geweest, maar vond het hoognodig om wat meer tijd te investeren in het drummen, hopelijk draagt het meedoen op dit forum daar aan bij :)

Machiel

Heuj welkom!
Dit is het nieuwe drumforum.nl Drummsersforum is nog iets anders. Ben er zelf nooit geweest. Het werd me daar te heet onder de voeten.

hehehe
Neem mij vooral niet te serieus.

Omhoog