Voorsteltopic!

Gestart door Jochem, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

NathanR


Wat Barry zegt  :Y


Maar gelukkig iedereen zo z'n smaak!

Nlz


Maar gelukkig iedereen zo z'n smaak!

Klopt. Hoewel daar ook uitzonderingen op zijn. Iets met Eurovisie Songfestival-inzendingen namens Nederland, en een zeker Koningslied  :+
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

jozwf


Maar gelukkig iedereen zo z'n smaak!


Tja wansmaak is ook smaak...

Technobeat

#303
apr 19, 2013, 19:50 Last Edit: apr 19, 2013, 19:51 by Technobeat

Klopt. Hoewel daar ook uitzonderingen op zijn. Iets met Eurovisie Songfestival-inzendingen namens Nederland  :+



Nu vind ik Anouk met Birds toch wel één van de beste inzendingen ooit voor Nederland , al was het alleen maar om Anouk zelf . :') 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rick



Nu vind ik Anouk met Birds toch wel één van de beste inzendingen ooit voor Nederland , al was het alleen maar om Anouk zelf . :')


Daar ben ik het wel mee eens. Het is zeker geen slecht nummer, maar het ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het echt niet door al die oost-europese 18 jarige meisjes die in korte rokjes op dance muziek rondspringen heen komt... Zoals ik het nu omschrijf is het eigenlijk misschien nog niet eens zo'n slecht idee om te kijken  *) Hopen dat die russische oma's thuisblijven.

Technobeat

Hopen dat die russische oma's thuisblijven.



Of ......... ze sturen die Russische oma`s met korte rokjes op dance muziek . :+
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Wouters

Beste Forumleden,
Ik beschouw mezelf als het "forumspook"; ik ben er wel maar je ziet me niet!
Al jaren een actieve lezer, maar aan posten niet zo'n behoefte.

Via de plaatselijke slagwerkgroep jaren geleden de liefde voor het "vak" verkregen. Tot nu toe vrij klassiek opgeleid en daarmee vnl actief in slagwerkgroep- / harmoniewereld. Maar ook voor een stevig robbertje drums te porren  ;).

De potten, pannen en bureaulamp over de jaren geupgrade. Nu een leuke verzameling snares, maar gezien mijn achtergrond niet de "standaard" collectie die ik hier vaak voorbij zie komen. Zal ze tzt eens posten.

Voor wat betreft drums staat bij mij karakter boven hip / nieuw. Waarschijnlijk daarom dat ik nu op een 60s swingstar speel en op diverse vintage cymbals (oa. K istanbul, 60s Avedis, Istanbul pre-split, Ufip). Zal die ook tzt eens showen.

Tot zover! Terug in de spookmodus...

Gr. Wouter

Machiel

Welkom Wouter (:
Neem mij vooral niet te serieus.

Technobeat


Hallo Wouters , men is niet verplicht om actief te posten , ook actieve lezers van dit mooie forum zijn hartelijk welkom .
En wij zien graag je fraaie verzameling drumspullen tegemoet . :Y 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Clone285051

Hoi,

Ik ben Kristof (net 31 geworden), de zoveelste drummer uit buurland België :) ... op het vorige forum heb ik ooit mijn "debuut" gemaakt wat betreft drumforums afschuimen.

En nu dus terug opnieuw, maar dan op het nieuwe forum :) ... ik moet zeggen, het ziet er veeeel beter uit !

+/- 13 jaar geleden begonnen met drummen op een klaarlichte dag (het licht gezien). Het was mijn drumleraar die mij vervolgens vertelde (3-4 jaar later) dat er nog heel wat schort aan mijn drumstijl, voor zover je dat een stijl kon noemen.

Fast forward (snel voorwaarts) ... 3 jaar geleden mijn debuut gemaakt bij de groep Influenz, waar ik nog steeds van dienst ben als trommelaar (waarschijnlijk omdat ze geen betere vinden *D ). Met de groep al het hele land doorkruist voor kleine en grote veneus (behalve de Waalse kant natuurlijk) ... en de laatste tijd ook al podia onveilig gemaakt op jullie grondgebied !


2012 was voor mij een jaar om niet te vergeten, want mijn droomkit werd werkelijkheid ...


... het is een Belgisch merk dat begint met de letter ...


L


:Y


Gegroet iedereen  *O* !

Hammar

Welkom Clone!

Technobeat


Hartelijk welkom Clone . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Clone285051

 *D ... thnx !

JayDie

Welkom, Clone!
+/- 13 jaar geleden begonnen met drummen op een klaarlichte dag (het licht gezien). Het was mijn drumleraar die mij vervolgens vertelde (3-4 jaar later) dat er nog heel wat schort aan mijn drumstijl, voor zover je dat een stijl kon noemen.

Wat kon je volgens hem verbeteren?

Clone285051


Welkom, Clone!Wat kon je volgens hem verbeteren?


Alles eigenlijk !

Mijn houding was verkeerd (scheef), mijn "interne klok" was niet strak, uitbreiding arsenaal fills en ritmes, werken op techniek (free-stroke, moeller, rudimenten, ...), ...

Op 5 jaar tijd is er al enorm veel verbeterd !

Ik zou nog veel meer progressie kunnen maken als ik meer zou kunnen oefenen, maar een eigen zaak hebben beperkt de oefentijd enorm. Dus mijn (wekelijkse) lessen modderen maar wat aan momenteel.

Een TD-12 hebben maakt het dan wel iets gemakkelijker om te oefenen !

Ik wil in elk geval nog veel beter worden :).

Groeten,

Kristof

JayDie

#315
mei 22, 2013, 09:09 Last Edit: mei 22, 2013, 09:13 by JayDie

Alles eigenlijk !

Mijn houding was verkeerd (scheef), mijn "interne klok" was niet strak, uitbreiding arsenaal fills en ritmes, werken op techniek (free-stroke, moeller, rudimenten, ...), ...

Op 5 jaar tijd is er al enorm veel verbeterd !

Ik zou nog veel meer progressie kunnen maken als ik meer zou kunnen oefenen, maar een eigen zaak hebben beperkt de oefentijd enorm. Dus mijn (wekelijkse) lessen modderen maar wat aan momenteel.

Een TD-12 hebben maakt het dan wel iets gemakkelijker om te oefenen !

Ik wil in elk geval nog veel beter worden :).

Groeten,

Kristof


Ik zit in hetzelfde schuitje. Ben 20 jaar geleden begonnen met trommelen. Nu pas opent eigenlijk de wereld van moeller en rudiments (rudiments overzicht, Hoe speel ik..., Jeff Queen). Speel in een slagwerkgroep, vorig jaar een e-drum gekocht om ook te gaan drummen. Geloof best dat dáár ook véél aan verbeterd kan worden (ben nog maar beginner op drums).

Mooie DVD: Jojo Mayer - Secret Weapons for the Modern Drummer  :Y

Leuk!

Clone285051


Ik zit in hetzelfde schuitje. Ben 20 jaar geleden begonnen met trommelen. Nu pas opent eigenlijk de wereld van moeller en rudiments (rudiments overzicht, Hoe speel ik..., Jeff Queen). Speel in een slagwerkgroep, vorig jaar een e-drum gekocht om ook te gaan drummen. Geloof best dat dáár ook véél aan verbeterd kan worden (ben nog maar beginner op drums).

Mooie DVD: Jojo Mayer - Secret Weapons for the Modern Drummer  :Y

Leuk!


Die laatste (Secret Weapons) heb ik ook ! Ik ben nog maar tot aan de vingertechnieken geraakt, mijne pink vertikt het nl. om beter te worden.

Ik vermoed toch dat er iets aan de hand is .. met mijn handen, want dingen zoals stokjes-draaien moet ik ook niet proberen :P.

Dat laatste is absoluut geen vereiste om te kunnen drummen. De kunst om een (simpele) beat neer te zetten vind ik veel belangrijker .. het grooven. De timing van je basdrumbeats verleggen, accenten op de snare, geestnoten, ... lijkt basis, maar je kan er veel meer mee doen !

Ingewikkelde fills kunnen boeiend zijn, maar net zo boeiend kan het zijn als je ze niet speelt ... of net geen crash spelen waar je normaal gezien wel een zou spelen.

Mijn zwakke techniek compenseer ik dan wel op die manier :) .

Olaf D

#317
jun 03, 2013, 17:00 Last Edit: jun 03, 2013, 17:27 by Olaf D
Beste mededrummers, percussionisten en eventueel paukenisten,

Mijn naam is Olaf D. Sinds kort lid van dit Forum. In eerse instantie was ik op zoek naar de Topic waar ieder nieuw lid zichzelf kan introduceren. Niet gevonden... dus bij deze dan: Ik woon in Utrecht in het centrum. Speel sinds jaar en dag drums. Mijn set bestaat uit een Ludwig Amber Vistalite. Ja die doorzichtige van John Bonham met een bassdrum van 26". Geweldig. Daarnaast heb ik nog een groene Ludwig custom, 3 Roland TDK's die ik in één set in elkaar gezet heb. Best wel ruim dus. Ik speel double bass sinds mijn 11e en ben ook nog paukenist en heb 2 Premier concertpauken in de oefenruimte staan. Ik moet nog uitzoeken hoe ik foto's op dit Forum kan plaatsen. Kijk anders even op You Tube onder: Vixxena.

Groet,
Olaf D.
Ludwig Amber Vistalite, dubbele bass, Roland TD, (zie You Tube: Vixxena), Premier concertpauken.

Dries

''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Olaf D

#319
jun 03, 2013, 17:44 Last Edit: jun 03, 2013, 18:09 by Olaf D
Beste mededrummers, percussionisten en eventueel paukenisten,

Mijn naam is Olaf D. Sinds kort lid van dit Forum. Ik woon in het centrum van Utrecht. Speel sinds jaar en dag drums. Mijn set bestaat uit een Ludwig Amber Vistalite. Ja die doorzichtige van John Bonham met een bassdrum van 26". Geweldig. Daarnaast heb ik nog een groene Ludwig custom, 3 Roland TDK's die ik in één set in elkaar gezet heb. Best wel ruim dus. Ik speel double bass sinds mijn 11e en bespeel ook nog de (concert)pauken en dus staan er 2 Premier concertpauken in de oefenruimte. Een 26" en 29". Ik moet nog uitzoeken hoe ik foto's op dit Forum kan plaatsen. Kijk anders even op You Tube onder: Vixxena (music).

Groet,
Olaf D.
Ludwig Amber Vistalite, dubbele bass, Roland TD, (zie You Tube: Vixxena), Premier concertpauken.

Erik

Je bedoelt niet: http://www.youtube.com/user/OlafDiekstra, want onder Vixxena vind ik alleen Warcraft-filmpjes.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Olaf D

#321
jun 03, 2013, 18:03 Last Edit: jun 05, 2013, 16:36 by Olaf D
Die ook (trouwens slechte audio opname), maar ik bedoelde eigenlijk op You tube: Vixxena (music). totaal 4:06 minuten
Ludwig Amber Vistalite, dubbele bass, Roland TD, (zie You Tube: Vixxena), Premier concertpauken.

Otje

Welkom hier Olaf. Je speel ook werkelijk de 'style like Bonham' he! Echte hardhitter. Is 't niet?  motoren en muziek je passie zo te zien: ''Born to be Wild''. Kben benieuwd naar je foto's, je heb ook zoveel materiaal.

Paul

Welkom Olaf D.!

Hammar

Welkom.

Omhoog